משרד התקשורת מוריד את מחירי השוק הסיטונאי: תשתית בזק תוזל ב-30%
הרפורמה שמטרתה לעודד תחרות וכניסת שחקנים חדשים לשוק האינטרנט, כוללת הפחתה משמעותית בתעריפי שימוש בתשתיות בזק מ-72 ל-49 שקלים לחודש למשק בית. בנוסף, יופחת תשלום על פרישת סיבים עצמאית ויוגבל השימוש בשירותים אקטיביים של בזק לטובת תשתיות חלופיות
במשרד התקשורת מפחיתים את תעריפי השוק הסיטונאי בשיעור של כ-30%, בתקווה שהמהלך יוביל להפחתת המחיר לצרכן. רפורמת השוק הסיטונאי שהחלה לפני עשור, מחייבת את בזק להשכיר את התשתיות שלה לחברות התקשורת המתחרות – כמו למשל פרטנר וסלקום, כדי לייצר תחרות בשוק ולאפשר כניסה של שחקנים חדשים. תעריפי השוק הסיטונאי נקבעים במשרד התקשורת ומתעדכנים אחת לכמה שנים, כדי למנוע מצב שבו בזק קובעת מחירים גבוהים במיוחד שלא יאפשרו תחרות.
השוק הסיטונאי כולל כמה מוצרים שונים, כמו למשל השכרה של כל התשתית הפאסיבית (תשתיות הבטון) מבזק ושחברות אחרות יפרשו בהם סיבים אופטיים משל עצמם או להשתמש בכל התשתית של בזק. השינוי המרכזי הוא הפחתה של של 30% בשירות ה-BSA – שהוא למעשה שימוש מלא בתשתית בזק עד בית הלקוח. המחיר שמשלמות החברות לבזק יפחת מ-72 שקל לחודש ל-49 שקל לחודש למשק בית. במשרד הבהירו בנוסף שעסקים קטנים יוכלו ליהנות ממחירי האינטרנט הביתי, אם יבחרו בכך, ולא יחויבו בשירות עסקי. התשלום עבור פרישת סיבים עצמאית על תשתיות פאסיביות של בזק יופחת בכ-40% התשלום, מ- 250 ש"ח לק"מ ל- 150 ש"ח לק"מ.
שינוי מרכזי נוסף שמבצע המשרד הוא חובה לעודד את חברות התקשורת האחרות להשתמש בתשתיות תקשורת חלופיות לאלו של בזק. במשרד התקשורת רוצים להגביל את השימוש בשירותים סיטונאיים אקטיביים על גבי רשת בזק ל-15% בלבד מלקוחות הסיבים (בכמות הנוכחית) של כל חברה. בתחילת 2028 יפחת המספר ל-5% מסך המנויים של החברה.






























