סגור
מינגלינג ועידת התחזיות  דורון ארבלי יו"ר שיכון ובינוי
דורון ארבלי. בדרך לצפקיד יו"ר חברת החשמל? (צילום: אוראל כהן )

בלעדי
המועמד ליו"ר חברת החשמל: דורון ארבלי, מנהל רשות המסים לשעבר

שמו של ארבלי הועבר לאישור ועדת המינויים, שאמורה להתכנס בשבוע הבא; סאגת מינוי יו"ר חברת החשמל נמשכת מאגוסט 2022, אז עזב את התפקיד יפתח רון טל

מועמד חדש לתפקיד יו"ר חברת החשמל – דורון ארבלי, מנהל רשות המסים לשעבר ויו"ר חברת שיכון ובינוי הציבורית. כך נודע ל"כלכליסט". שמו של ארבלי הועבר לאישור ועדת המינויים, שאמורה להתכנס בשבוע הבא.
ארבלי נמצא בשיכון ובינוי מ־2018 כדירקטור ובפברואר 2022 מונה ליו"ר. ארבלי גם מכהן ממרץ 2021 כדירקטור בחברת האשראי החוץ־בנקאי יונט, שקרסה ושראשיה הגיעו לחקירות ברשות ני"ע. ממצאי החקירה הועברו לפרקליטות ולפיהן עולה חשד שבעלי השליטה בחברה ביצעו עבירות דיווח, שימוש במידע פנים, גניבה בידי מורשה ועוד. ככל הידוע, ארבלי היה בין הנחקרים ברשות ני"ע יחד עם כל בעלי התפקידים בחברה.
לפי מקורבים לפרשה, רשות החברות בדקה את הנושא עם פרקליטות מיסוי וכלכלה, ונמסר לה בעל פה כי אין בעיה משפטית שיכולה למנוע את המינוי.
סאגת מינוי יו"ר חברת החשמל נמשכת מאגוסט 2022, אז עזב את התפקיד יפתח רון טל. הוא ביקש לחזור לקדנציה רביעית כיו"ר ומועמדותו נדחתה. גם אלונה שפר-קארו, מנכ"לית המשרד לאיכות הסביבה בעבר, היתה מועמדת לתפקיד היו"ר - אבל מינויה טורפד בידי גורמים בליכוד.