סגור
אלונה שפר קארו
אלונה שפר-קארו ( צילום: אייל תגר)

המנכ"לית שפרשה מהמשרד להגנת הסביבה מועמדת לתפקיד יו"ר חברת החשמל

לאחר כמעט שנתיים ללא יו"ר קבוע וקנס של 900 אלף שקל על אי מינוי יו"ר מטעם רשות ניירות ערך, הודיע שר האנרגיה ישראל כץ כי יקדם את מינויה של עו"ד אלונה שפר-קארו ליו"ר חברת החשמל. שפר-קארו היא המועמדת החמישית לתפקיד מאז עזיבתו של יפתח רון-טל באוגוסט 2022

לאחר כמעט שנתיים ללא יו"ר קבוע וקנס של 900 אלף שקל על אי מינוי יו"ר מטעם הרשות לניירות ערך, הודיע שר האנרגיה ישראל כץ כי יקדם את מינויה של עו"ד אלונה שפר-קארו ליו"ר חברת החשמל.
לשפר-קארו היכרות עם תחום האנרגיה שכן בעבר כיהנה כדירקטורית חיצונית בחברות פז וחברת האנרגיה הירוקה אנרג'יקס. כמו כן כיהנה כמנכ"לית המשרד להגנת הסביבה, תחת גלעד ארדן, ממנו פרשה עקב התנגדותה להחלטה לייצא יותר מ-50% מהגז הטבעי שנמצא בחופי ישראל. שפר-קארו מחזיקה בתואר ראשון ושני במשפטים ותואר נוסף במינהל עסקים עם התמחות במימון.
שפר-קארו היא המועמדת החמישית לתפקיד מאז עזיבתו של יפתח רון-טל באוגוסט 2022. במהלך הממשלה הקודמת ניסתה לקדם שרת האנרגיה קארין אלהרר את מינויה של אמי פלמור, מנכ"לית משרד המשפטים לשעבר, אך היא נפסלה על ידי ועדת המינויים. לאחר מכן מונה דב בהרב, אך התפטר לאחר שלושה שבועות בלבד בתפקיד בטענה לפוליטיזציה של המערכת, ומינוי איציק בנבנישתי ירד מהפרק עוד לפני שעבר לאישור ועדת המינויים.
המועמד האחרון שהסיר את מועמדתו היה אילן בירן. לפי גורם שהיה מעורב בפרטים, המינוי של בירן התעכב בשל התעקשות שר האוצר ליברמן למנות מחדש את אברהם מנלה לדירקטוריון החברה, אך שרת האנרגיה אלהרר התנגדה. העיכוב הוביל את בירן לפרוש מהמרוץ באוקטובר. כמו כן בדצמבר האחרון קנסה הרשות לניירות ערך את חברת החשמל בסכום של 900 אלף שקל על אי מינוי יו"ר לדירקטוריון.
אחד המועמדים לתפקיד היה יפתח רון-טל, יו"ר דירקטוריון החברה לשעבר, שניסה לקבל את התפקיד לאחר שסיים את תפקידו כיו"ר מגדל. רון-טל רואה את עצמו מקורב לשר האוצר וקיווה לקבל תפקיד בכיר במגזר הציבורי עם הדחתו ממגדל, מה שעד כה לא התממש.