אחרי 8 שנים בתפקיד: מנכ"ל חוצה ישראל דן שנבך מתפטר
שנבך היה צפוי להישאר בתפקיד עוד שנתיים, אך בחר לסיים את כהונתו מוקדם. הוא יישאר בתפקיד עד למציאת מחליף ולסיום פרויקטים מרכזיים כמו הרכבת הקלה בין חיפה לנוף הגליל והארכת כביש 6 צפונה
אחרי 8 שנים בתפקיד, מנכ"ל חברת חוצה ישראל, דן שנבך, הודיע היום (ה') לדירקטוריון החברה על כוונתו לסיים את תפקידו.
כהונתו של שנבך היתה צפויה להסתיים רק עוד שנתיים, זאת לאחר שבתחילת השנה ביקש הדירקטוריון להאריך אותה בחמש שנים, אך רשות החברות התנגדה על רקע בדיקות שנעשו לגבי האפשרות למזג את חוצה ישראל עם חברה ממשלתית אחרת.
שנבך בכל מקרה בחר לעזוב לפני סיום הכהונה הקבועה בחוק, אך צפוי להישאר בתפקיד עד סיום הליך איתור המנכ"ל הבא ובתיאום עם דירקטוריון החברה. בנוסף, שנבך מתכנן גם לנסות לגמור ככל הניתן פרויקטים שעוד מונחים על שולחנו, כמו הסגירה הפיננסית של פרויקט "נופית" - הרכבת הקלה בין חיפה לנוף הגליל - והארכת כביש 6 צפונה ממחלף סומך לבית העמק ודרומה ממחלף שוקת לנבטים, פרויקט שהתעכב עד כה עקב בעיית פינוי שטחים בתוואי.
היקף הפעילות השנתי של חוצה ישראל עומד ב-2025 על 2.5 מיליארד שקל והוא צפוי לחצות את רף ה-4 מיליארד שקל בשנים הקרובות. כאמור, בעבר נעשו ניסיונות למזג את חוצה ישראל עם חברה ממשלתית אחרת, בטענה כי אין לחברה זכות קיום ויש לסגור אותה, זאת לאחר שהוקמה רק לשם הקמת כביש 6. במשרד התחבורה התנגדו למהלך ובחרו להוסיף לה סמכויות בטענה כי מדובר בחברה שמתפקדת מצוין ומיזוגה יפגע ביעילות שלה ובאפשרות המדינה לקדם פרויקטים רחבי היקף.
במהלך כהונתו שנבך הוביל פרויקטים כמו מקטע כביש 6 צפון מיוקנעם לסומך, שדרוג מקטע עין תות-יוקנעם, קידום הארכת כביש 6 צפונה ממחלף סומך לבית העמק ודרומה ממחלף שוקת לנבטים, חיבור רהט לכביש והתחלת ביצוע הוספת הנתיב הנוסף בכביש ממחלף קסם עד עין תות, הקמה ופיתוח פרויקט הכפלת חניון הנתיב המהיר בשפירים, הייזום, התכנון והביצוע של פרויקט "נופית" ופרויקטים בינעירוניים נוספים כמו נתיבי תחבורה ציבורית, שבילי אופניים והוספת נתיבי תחבורה ציבורית בכבישים 444 ו-471.
שנבך נפרד במכתב לעובדים: "אני מסיים את תפקידי לאחר למעלה מ-8 שנים בתפקיד מנכ"ל החברה, שנים של אתגר עצום, ומאמץ משותף אתכם עובדי החברה ומנהליה, בביצוע תוכניות עבודה ופרויקטים מובילים בתחום התחבורה, שמשפיעים וישפיעו על מיליוני תושבים ברחבי המדינה, ויחברו את ישראל, לאורכה ולרוחבה, במערכות תחבורה מתקדמות. בשנים אלה גם יישמנו יחד תהליכי צמיחה חסרי תקדים בחברה, שהבשילו, ומציבים את החברה, כזרוע ביצוע איכותית, מקצועית, וייחודית של משרד התחבורה".






























