סגור
מוסף שבועי 17.8.23 משה ארבל מנכל משרד הבריאות ה נכנס
שר הפנים משה ארבל (צילום: יואב דודקביץ)

פרסום ראשון
ועדת הפנים תכונס לדיון במתן הטבות בשווי מיליוני שקלים לראשי ערים שפרשו

לבקשת שלמה דולברג, מנכ"ל מרכז השלטון המקומי, כינס שר הפנים משה ארבל את הוועדה, כדי להעניק הטבות מפליגות ליותר מ-100 ראשי ערים שפרשו או הופרשו בבחירות המוניציפליות האחרונות. הנימוק: "ראשי הרשויות המקומיות היו עסוקים במלחמה ולא הצליחו להיערך כראוי ליום שאחרי"

ועדת הפנים תכונס מחר (ג') אחר הצהריים, במהלך המלחמה ופגרת הפסח על מנת לדון בבקשתו של שר הפנים משה ארבל ומרכז השלטון המקומי, להעניק הטבות מפליגות בעלות של מיליוני שקלים לרשויות המקומיות - ללמעלה מ-100 ראשי העיר שפרשו או הופרשו מתפקידם בבחירות המוניציפליות האחרונות, שנערכו בסוף פברואר 2024.
כאמור הכנסת נמצאת בפגרה והמדינה במלחמה, על כן רק עניינים דחופים מועלים לדיונים בוועדות הכנסת. למרות זאת, ועדת הפנים זומנה לדיון שייערך מחר בשעה 16:00, שעה שבה בדרך כלל לא מתקיימים דיונים בוועדות, במיוחד בפגרה. יצויין כי בסמכותה של ועדת הפנים לקבוע את תנאי הפרישה של ראשי הרשויות.
שלמה דולברג, מנכ"ל המרכז לשלטון מקומי, פנה אל שר הפנים משה ארבל (ש"ס) בבקשה לתקן מיידית ולשפר בעצם את תנאי הפרישה לעשרות ראשי הרשויות שפרשו. הוא דורש לבטל את תשלום מענק ההסתגלות לראש עיר פורש שעבר את גיל 70. מענק זה לא משולם למי שעבר בעת פרישתו את גיל 70. דרישה נוספת היא להגדיל מ-3 ל-6 משכורות חודשיות את מענק ההסתגלות לראשי העיר שפרשו. כל זאת בנימוק כי: "ראשי הרשויות המקומיות היו עסוקים במלחמה בחודשים האחרונים ולא הצליחו להיערך כראוי ליום שאחרי".
משכורת חודשית של ראש עיר נעה בין 40 ל-50 אלף שקל ברוטו לחודש, לפי גודלה של הרשות. המשמעות היא תוספת מענק של 120-150 אלף שקל לכל ראש עיר שפורש.כמו כן, דרש להגדיל ל-86 ימים את האפשרות של ראשי העיר שפרשו לבצע פידיון ימי חופשה שלא מומשו.
בפנייתו לוועדה כתב השר ארבל כי "בשים לב לתנאי הפרישה הנוכחיים של ראשי הערים ולפער בינם לבין תנאי הפרישה של חברי הכנסת, יש לכנס את ועדת הפנים לבטל את מגבלת גיל 70 למענק הפרישה ולהגדיל את תקופת ההסתגלות לחצי שנה, ואפילו באופן חד פעמי בשל המלחמה והשפעה על יכולתם להסתגל".
בראש ועדת הפנים עומד ח"כ יעקב אשר (יהדות התורה) ששימש בעבר כראש העיר בני ברק. לקואליציה יש רוב בוועדת הפנים.
בלשכת שר הפנים סרבו להגיב.