סגור
יו"ר ועדת הכספים משה גפני
יו"ר ועדת הכספים משה גפני (צילום: יואב דודקביץ)

בלעדי
גפני ביטל דיוני התקציב; הערכות: "מחאה על אי העברת כספים לחרדים"

הוועדה היתה אמורה לדון היום בפרקים בחוק ההסדרים שעוסקים בתיווך בחיסכון פנסיוני ובמיסוי בשוק הדיור; ואולם היו"ר ביטל את הדיון; לשכת גפני: הדיון בוטל בגלל ישיבת הממשלה בשדרות

יו"ר ועדת כספים, ח"כ משה גפני (דגל התורה), ביטל הלילה במפתיע את דיוני הוועדה על חוק ההסדרים שהיו מתוכננים להיום. לח"כים לא נמסרה סיבת הביטול אבל ההערכה בקרב חברי כנסת בוועדה היא שמדובר במחאה נגד שר האוצר בצלאל סמוטריץ' על אי העברת מלוא הסכומים שהובטחו לחרדים בתקציב המדינה.
גפני הביע את זעמו אתמול גם בישיבת סיעתו, שבה נמתחה ביקורת על כך שהכספים לישיבות, למוסדות החינוך והדת החרדיים, ולתחבורה הציבורית בערים חרדיות לא נכללו בהצעת התקציב.
הוועדה היתה אמורה לדון היום בפרקים בחוק ההסדרים שעוסקים בתיווך בחיסכון פנסיוני ובמיסוי בשוק הדיור.
ביטול הדיונים היום בוועדת הכספים מגיע למרות סדר היום העמוס שלה, שנובע מהצורך לאשר התקציב וחוק ההסדרים עד 20 במאי. הממשלה חייבת להעביר בכנסת את התקציב בקריאה שנייה ושלישית עד 29 במאי, אחרת ייערכו בחירות.
החרדים מתנים את תמיכתם בתקציב בחקיקת חוק גיוס, חוק יסוד: לימוד התורה או חוק פסקת ההתגברות. לפי שעה יש מחלוקת בין שרי האוצר והביטחון בדבר סכום התגמול למשרתים בצבא בתמורה לפטור הגורף לחרדים. תביעותיו של שר הביטחון יואב גלנט להעלאות שכר והטבות נאמדות ב-6-10 מיליארד שקל בשנה, וסמוטריץ' אומר שאין כסף בקופה לצורך כך.
מלשכת גפני נמסר כי הישיבות בוטלו היום בגלל ישיבת הממשלה שבשדרות שאליה הוזמן השר.