סגור
ההרס ברפיח לאחר תקיפות צה"ל חרבות ברזל מלחמה בעזה 2.12
ההרס ברפיח לאחר תקיפות צה"ל (צילום: MOHAMMED ABED / AFP)

המטח למרכז: 11 רקטות שוגרו - רובן יורטו; חוסל מפקד גדוד שג'אעיה

צעיר בן 22 נפצע באורח קל מפגיעת רסיס בראשו בחולון; צה"ל: נבדקת האפשרות שמיירט נפל בשטח ישראל עקב תקלה טכנית; מפקד החטיבה הדרומית של אוגדת עזה אל"מ אסף חממי, שנחטף בידי החמאס, הוכרז כחלל צה"ל; פיקוד המרכז של ארה"ב: מטוס אמריקני יירט כטב"ם איראני במפרץ הפרסי; עשרות אלפים בהפגנה בכיכר החטופים בת"א, שבו נאמו כמה מהשבות הביתה


23:25 - צה"ל: נבדקת האפשרות שמיירט נפל בשטח ישראל עקב תקלה טכנית
דובר צה"ל מסר בהמשך להתרעות שהופעלו ביישובים רבים במרכז הארץ כי "נבדקת האפשרות שמיירט ששוגר נפל בשטח הארץ בעקבות תקלה טכנית. האירוע מתוחקר". (יואב זיתון)
23:05- המטח למרכז: 11 רקטות שוגרו - רובן יורטו, 4 נפלו בים
11 רקטות שוגרו מרצועת עזה לשטח ישראל במטח האחרון לעבר יישובי המרכז. רוב הרקטות יורטו על ידי מערכת כיפת ברזל, ו-4 מהן נפלו בים. (יואב זיתון)
22:55 - פיקוד המרכז של ארה"ב: מטוס אמריקני יירט כטב"ם איראני במפרץ הפרסי. פיקוד המרכז של צבא ארה"ב הודיע כי מטוס "יירט כטב"ם איראני שפעל בצורה לא בטוחה ולא מקצועית במהלך טיסה במפרץ הפרסי". (ynet)
22:30 - המטח למרכז: צעיר נפגע בראשו מרסיס באזור חולון, מצבו קל. צעיר בן 22 נפצע באורח קל מפגיעת רסיס בראשו באזור חולון, בעקבות המטח שנורה לאזור גוש דן והשפלה לפני זמן קצר. צוות מד"א מטפל בו בזירה, והוא בהכרה מלאה. (מאיר תורג'מן)
22:00 - אזעקות בתל אביב וגוש דן. אזעקות המתריעות על ירי טילים נשמעו בת"א ובגוש דן וגם במרחב מודיעין. (ynet)
21:40 - דובר צה"ל: חיסלנו את מפקד גדוד שג'אעיה, האחראי לחטיפת אורון שאול. דובר צה"ל תת-אלוף דניאל הגרי חשף בהצהרה היומית כי צה"ל ושב"כ חיסלו היום את "מפקד גדוד שג'אעיה בחמאס, ויסאם פרחאת, שהיה אחראי לחטיפת אורון שאול" באסון הנגמ"ש במהלך מבצע "צוק איתן". כמו כן, פרחאת גם שלח את מחבלי הנוחבה לעבר קיבוץ ומוצב נחל עוז ב-7 באוקטובר. הוא חוסל בהכוונת מידע מודיעיני מדויק של אמ"ן ושב"כ, באמצעות מטוסי קרב של חיל האוויר. (רועי רובינשטיין)


20:30 - יפה אדר בת ה-85 וילנה טרופנוב, ששבו משבי החמאס, נשאו הערב נאומים בהפגנה בכיכר החטופים בתל אביב, שאליה הגיעו עשרות אלפי אנשים. אדר, שנחטפה על קלנועית וחזרה מהשבי במסגרת הפעימה הראשונה של עסקת החטופים, שלחה סרטון מוקלט להפגנה שבו אמרה כי "אני מדברת בתור סבתא של תמיר אדר. הייתי 49 יום בתופת, אני מתחננת ממקבלי ההחלטות תוציאו את הילדים, תוציאו את כולם. זה לא קל". עוד אמרה: "זה לא קל למשפחות, וגם לא לחטופים, לאף אחד. אני מבקשת, מתחננת, תחזירו אותם". ילנה טרופנוב הוסיפה: "חייבים להחזיר את הבן שלי סשה, ואת כולם". היא אמרה עוד כי היא שמחה לראות את כל מי שהגיע לתמוך, והוסיפה: "בלעדיכם לא הייתי פה". בעלה של ילנה, ויטלי, נרצח ב-7 באוקטובר. (יעל צ'כנובר)
17 צפייה בגלריה
עשרות אלפי מפגינים הערב בכיכר החטופים בתל אביב
עשרות אלפי מפגינים הערב בכיכר החטופים בתל אביב
עשרות אלפי מפגינים הערב בכיכר החטופים בתל אביב
(צילום: עמרי רוזנברג)
20:00- גלנט: חמאס הפר את ההסכם - ומסרב להחזיר 15 נשים ושני ילדים. שר הביטחון יואב גלנט אמר במסיבת עיתונאים שקיים בקריה כי חמאס, שהפר את הסכם הפסקת האש, "מסרב להעביר 15 נשים ושני ילדים" שעדיין נמצאים בשבי בעזה. גלנט הסביר שזו הסיבה לחזרה ללחימה אתמול בבוקר, שאת תוצאותיה הוא ראה "מתא הטייס - והתוצאות מרשימות מאוד". עוד ציין שר הביטחון כי "אף צבא בעולם לא החזיר 110 חטופים חיים" נגד ארגון טרור. (רועי רובינשטיין)
19:40 - כוחות צה"ל איתרו והשמידו פיר מבצעי בבית ספר בצפון רצועת עזה. לוחמי מילואים מחטיבה 551 סיימו את משימתם במרחב המקיף את מחנה הפליטים ג'באליה שבצפון רצועת עזה. במהלך הפעולה, שהחלה טרם הפסקת האש, הלוחמים איתרו והשמידו פיר מבצעי של חמאס בעומק עשרות מטרים בחצר מתחם של בתי ספר, ופיר מבצעי נוסף בביתו של פעיל הכוח הימי של ארגון הטרור. הלוחמים, בשיתוף כוחות מיוחדים, נטרלו תשתיות תת-קרקע, אבטחו ובודדו את השטח מצפון למחנה. כחלק מהפעילות הכוחות חיסלו מחבלים, השמידו יכולות אויב ויעדי טרור, ותפסו אמצעי לחימה רבים. (יואב זיתון)
19:25 - בכיר חמאס אל-עארורי: "אין מו"מ - לא יהיו חילופי שבויים לפני הפסקת הירי". סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס, סאלח אל-עארורי, אמר בריאיון לרשת אל-ג'זירה כי "אין כרגע משא ומתן בנוגע להפסקת אש". הוא ציין עוד כי "העמדה הרשמית שלנו כעת היא שלא יהיו חילופי שבויים לפני תום המלחמה והפסקת הירי". (עינב חלבי)
18:20 - הותר לפרסום: אל"מ אסף חממי, מפקד החטיבה הדרומית באוגדת עזה, נפל ב-7 באוקטובר. אלוף-משנה אסף חממי, מפקד החטיבה הדרומית באוגדת עזה, נהרג במתקפת חמאס ב-7 באוקטובר. כך הותר לפרסום. חממי, בן 40 במותו, הותיר אחריו אישה ושלושה ילדים.
17 צפייה בגלריה
אל"מ אסף חממי, מפקד החטיבה הדרומית באוגדת עזה, שנפל ביום הראשון למתקפת חמאס
אל"מ אסף חממי, מפקד החטיבה הדרומית באוגדת עזה, שנפל ביום הראשון למתקפת חמאס
אל"מ אסף חממי, מפקד החטיבה הדרומית באוגדת עזה, שנפל ביום הראשון למתקפת חמאס
(צילום: דובר צה"ל)
18:15 - לוחם חטיבת הנח"ל נפצע קשה בצפון הרצועה. לוחם מגדוד 932, חטיבת הנח"ל נפצע היום (ש׳) באורח קשה בקרבות בצפון רצועת עזה. הלוחם פונה לקבלת טיפול רפואי בבית חולים, משפחתו עודכנה.
17:50 - דובר צה"ל: האזעקות בעמק יזרעאל - התרעת שווא. בצה"ל הודיעו לפני זמן קצר כי האזעקות בעפולה, בעמק יזרעאל ובגליל התחתון הופעלו בשל התרעת שווא. על פי דובר צה"ל, מסוק קרב יירט כלי טיס בלתי מאויש של צה"ל שזוהתה בו תקלה טכנית. ההתרעה הופעלה בעקבות היירוט: "היירוט בוצע באופן מבוקר ואין חשש לאירוע ביטחוני".

17:35 - אזעקות בעפולה, בעמק יזרעאל ובגליל התחתון. אזעקות המתריעות על ירי טילים הופעלו בעפולה, נצרת ובשורת יישובים בעמק יזרעאל ובגליל התחתון. מוקדם יותר פצצות מרגמה שנורו מלבנון פגעו בלולים במושב דוב"ב שבגליל העליון וגרמו לנזק. לא היו נפגעים, וכוחות צה"ל השיבו באש לעבר המרחב שממנו בוצע הירי. (יואב זיתון)
16:50 - החטופים ששבו דורשים להיפגש עם נתניהו "הערב": "אסור להשאיר אותם שם". החטופים שחזרו מהשבי בעזה ובני המשפחות של החטופים שנותרו מאחור דורשים להיפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו "עוד הערב". בהודעה מטעם מטה המשפחות נמסר כי "סיום הפסקת האש וחזרה ללחימה מחייבת עדכון של משפחות החטופים באופן מיידי. סכנת החיים של החטופות והחטופים היא ברורה ומיידית וכעת כבר אין ספק. החטופות והחטופים ששבו דורשים להיפגש עוד הערב עם ראש הממשלה וחברי קבינט המלחמה, יחד עם בני משפחות החטופים שנותרו מאחור. כל יום יכול להיות היום האחרון, אסור להשאיר אותם שם". (יעל צ'כנובר)
17 צפייה בגלריה
כיכר החטופים בתל אביב ממתינים לשחרור חטופים נוספים 25.11.23 מלחמה בעזה חרבות ברזל
כיכר החטופים בתל אביב ממתינים לשחרור חטופים נוספים 25.11.23 מלחמה בעזה חרבות ברזל
כיכר החטופים בתל אביב
(צילום: REUTERS/Alexander Ermochenko)
16:05 - אזעקות ברחובות ואשדוד. אזעקות המתריעות על ירי טילים נשמעו ברחובות, אשדוד ובשורת יישובים נוספים במרחב לכיש. (ynet)
15:28 - תקיפות על מוצבים בגבול לבנון; צה"ל תוקף מטרות של חיזבאללה בתגובה.מדובר צה"ל נמסר כי צה"ל תוקף באמצעות כלי טיס ובירי מרגמות וארטילריה תשתיות טרור של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון. בנוסף, זוהו מספר שיגורים לפני זמן קצר לעבר מספר מוצבי צה"ל במרחב הגבול. צה"ל תוקף את מקורות הירי. (יואב זיתון)
15:09 - אזעקות באשקלון ובעוטף; מד"א: לא התקבלו קריאות על נפילות או נפגעים. התרעות על ירי רקטות הופעלו באזור השעה 15:00 באשקלון וסביבתה וביישובים זיקים וכרמיה בעוטף. ממד"א נמסר כי בשלב זה לא התקבלו קריאות על נפילות או נפגעים.
17 צפייה בגלריה
סכין שנמצאה ברשות מחבל שכוחות צה"ל נטרלו בשכם
סכין שנמצאה ברשות מחבל שכוחות צה"ל נטרלו בשכם
הסכין שנמצאה ברשות המחבל
(צילום: דובר צה"ל)
14:44 - ניסיון פיגוע ליד שכם: לוחמי מילואים חיסלו מחבל חמוש בסכין שהתקרב לעברם. לוחמי צה"ל מגדוד 7037 סיכלו ניסיון פיגוע דקירה סמוך לעיר שכם. הכוח, שפעל במחסום בצומת האיקס סמוך לשכם, חשד במחבל שהגיע למקום והחל לתחקר אותו. המחבל שלף סכין והחל להתקדם לעבר הכוח, שהגיב בירי וחיסל את המחבל. לא היו נפגעים לכוחותינו. (יואב זיתון)
14:26 - מתחת לארגזים של אונר"א: עשרות טילי גראד למרחק של 10 קילומטרים. דובר צה"ל מסר כי במהלך פעילות לוחמי גדוד 7007 של צוות הקרב של חטיבה 261, אותרו עשרות רקטות שהוחבאו תחת ארגזי אונר"א בצפון הרצועה. כמו כן, מתחת לארגזים נמצאו כ-30 טילי גראד למרחק עשרה קילומטרים ועשרות טילים נוספים. בנוסף, כוחות מגדוד 414 ערכו סריקות בצפון רצועת עזה, שבהן מצאו אמצעי לחימה רבים וציוד צבאי. הלוחמים איתרו רימונים ומטענים, חלקי נשקים, סכינים, וסטים וציוד מודיעיני נוסף. "בחדר ילדים, כמו שניתן לראות, מצאנו שלושה וסטים קרמיים, תחבושות, מחסניות, סכינים, מסמכים מודיעיניים, דיסקים וכרטיסי זיכרון. כל זה נמצא בחדר ילדים, במיטות ובארונות", פירט לוחם מגדוד 414.
17 צפייה בגלריה
טילי גראד שנמצאו מתחת לארגזים של אונר"א
טילי גראד שנמצאו מתחת לארגזים של אונר"א
טילי גראד שנמצאו מתחת לארגזים של אונר"א
(צילום: דובר צה"ל)
14:22 - פיצוץ במו"מ: ראש המוסד הורה לאנשיו לחזור מקטאר. ראש המוסד דדי ברנע הורה לצוות המוסד בקטאר לחזור לארץ עם ההגעה למבוי סתום במשא ומתן. בישראל אומרים כי חמאס לא מימש את חלקו בהסכם על פי רשימה שהועברה לארגון הטרור ואושרה על ידו. ברנע הודה לראש ה-CIA, לשר המודיעין של מצרים ולראש ממשלת קטאר על השותפות במאמצי התיווך שהביאו לשחרורם של 84 ישראלים, בנוסף ל-24 אזרחים זרים.
כבר ברביעי החלו אינדיקציות לכך שחמאס לא מתכוון לעמוד בהתחייבויותיו. ראש המוסד אמר כי ישנה אפס סובלנות למשחקים מצדו של ארגון הטרור, וכי ישראל לא תהסס לחזור למהלך צבאי מלא, מה שאכן קרה. התקיפות לאחר קריסת הפסקת האש הפתיעו את חמאס, בעיקר תזוזת הכוחות וכניסת החיילים משטחי הכינוס. החזרת צוות המו"מ לישראל היא העברת מסר שלא יהיו שיחות בלי חזרה מוחלטת למתווה שהוסכם, כלומר החזרת הנשים.
17 צפייה בגלריה
ראש המוסד דדי ברנע על רקע המוסד
ראש המוסד דדי ברנע על רקע המוסד
ראש המוסד דדי ברנע
(רועי אברהם לעמ)


13:26 - דיווח: משלחת של המוסד דנה בקטאר על חידוש ההפוגה ושחרור חטופים נוספים. משלחת של המוסד דנה בקטאר עם המתווכים הקטארים על חידוש ההפוגה ועל שחרור חטופים נוספים. כך לפי מקור שסיפר לרויטרס. השיחות התמקדו בשחרור פוטנציאל של בני ערובה לפי הקטגוריות החדשות, ובפרמטרים חדשים להפסקת האש. (רויטרס)

17 צפייה בגלריה
חטופים משוחררים מהשבי באמבולנס של הצלב האדום משוחרר משבי חמאס 26.11.23 מלחמה בעזה
חטופים משוחררים מהשבי באמבולנס של הצלב האדום משוחרר משבי חמאס 26.11.23 מלחמה בעזה
חטופים ישראלים משוחררים מהשבי באמבולנס של הצלב האדום, 26 בנובמבר
(צילום: REUTERS/Ibraheem Abu Mustafa)

12:58 - הסהר האדום: משאיות סיוע הומניטרי נכנסו ממעבר רפיח לרצועה. בסהר האדום עדכנו כי לראשונה מאז קריסת הפסקת האש, נכנסו משאיות סיוע הומניטרי למעבר רפיח למצרים לבדיקה. ב"אלקאהרה אלאחבאריה" המצרי דווח כי 50 משאיות סיוע ושתי משאיות דלק עוברות מרפיח לרצועת עזה. שלושה עזתים עברו למצרים לקבלת טיפול רפואי. (רויטרס, ליאור בן ארי)
17 צפייה בגלריה
מלחמת עזה משאית עם סיוע הומניטרי ל רצועת עזה ב מעבר רפיח 22.10.23
מלחמת עזה משאית עם סיוע הומניטרי ל רצועת עזה ב מעבר רפיח 22.10.23
סיוע הומניטרי שהוכנס לרצועה ב-22 בנובמבר
(צילום: EPA/KHALED ELFIQI)

12:00 - לפחות שתי פצצות מרגמה נפלו באזור הגליל; צה"ל תקף מטרות חיזבאללה בלבנון. מדובר צה"ל נמסר כי לפני זמן קצר זוהו שני שיגורי מרגמה לכיוון היישוב שומרה בגליל המערבי, שנפלו בשטח פתוח. צה"ל תקף את מקור הירי וביצע ירי ארטילרי לעבר מספר מטרות של חיזבאללה בשטח לבנון. חיזבאללה, שלקח אחריות על הירי לשטח ישראל, הודיע כי חדר סלים עבוד, פעיל נוסף משורותיו, נהרג בתקיפת צה"ל. לטענתם, הוא ההרוג מספר 89 מתחילת המלחמה. (יואב זיתון, ליאור בן ארי)
11:31 - צה"ל קרא לתושבים באזור חאן יונס ובצפון הרצועה להתפנות לאזורים הומניטריים. דובר צה"ל בערבית סא"ל אביחי אדרעי קרא לתושבי שכונות בצפון הרצועה, בהם ג'בליה, זייתון ושג'עיה, להתפנות ל"מרכזי מקלט ובתי ספר מוכרים" במחוזות הצפון-מזרחיים והמערביים של העיר עזה. גם תושבים בבני סוהילא ובאל-קרארה שבקרבת חאן יונס קיבלו הודעה להתפנות. עבור תושבים בג'בליה, ההודעה מתייחס לשישה מספרים, שכל אחד מהם מתאים ל"בלוק", לפי החלוקה החדשה של צה"ל לרצועה לאזורים קטנטנים, לקראת השלב הבא בלחימה.

17 צפייה בגלריה
ההרס ברפיח לאחר תקיפות צה"ל חרבות ברזל מלחמה בעזה 2.12
ההרס ברפיח לאחר תקיפות צה"ל חרבות ברזל מלחמה בעזה 2.12
ההרס ברפיח לאחר תקיפות צה"ל
(צילום: MOHAMMED ABED / AFP)

17 צפייה בגלריה
ההרס ברפיח לאחר תקיפות צה"ל חרבות ברזל מלחמה בעזה 2.12
ההרס ברפיח לאחר תקיפות צה"ל חרבות ברזל מלחמה בעזה 2.12
ההרס ברפיח לאחר תקיפות צה"ל
(צילום: MOHAMMED ABED / AFP)
11:10 - כוחות הביטחון עצרו הלילה 7 מבוקשים ביהודה ושומרון. לוחמי צה"ל, שב"כ ומג"ב עצרו הלילה שבעה מבוקשים ברחבי יהודה ושומרון. במבצע של חטיבת שומרון בעיר שכם עצרו לוחמי המילואים חמישה מבוקשים, איתרו והחרימו מטענים, אקדח, רימוני הלם, מחסניות וציוד צבאי. בנוסף, איתרו והחרימו חלקי מחרטה לייצור נשקים. בעיר יטא שבחטיבת יהודה החרימו הלוחמים ציוד טכנולוגי ששימש את ארגון הטרור חמאס.
במבצע שנערך בכפר בידיה שבאפרים עצרו הלוחמים מבוקש ולאחר סריקות גם איתרו והחרימו רובה מסוג עוזי, אקדח, מחסניות, חלקי נשק וציוד צבאי. בפעילות בכפר סבאח אל חיר נעצר מבוקש ואותרו מחסניות, תחמושת וציוד צבאי. במהלך הפעילות בכפר בוצע ירי והושלך מטען לעבר הכוח.
בכפר אל בירה פעלו לוחמי מילואים לאיטום בית דפוס שהדפיס חומרי הסתה, במקום איתרו הלוחמים והחרימו אקדח מסוג איירסופט. במהלך הפעילות חשודים השליכו מטען ובקבוקי צבע ויידו אבנים לעבר הכוחות, שהגיבו באמצעים לפיזור הפגנות. (יואב זיתון)
17 צפייה בגלריה
אמצעי הלחימה והציוד הצבאי שהוחרמו במבצע בעיר שכם למעצר מבוקשים
אמצעי הלחימה והציוד הצבאי שהוחרמו במבצע בעיר שכם למעצר מבוקשים
אמצעי הלחימה והציוד הצבאי שהוחרמו במבצע בעיר שכם למעצר מבוקשים
(צילום: דובר צה"ל)


9:50 - ר"מ בלגיה, שהאשים את ישראל ב"הרג חסר הבחנה": "מצער שהאלימות בעזה התחילה שוב". ראש ממשלת בלגיה אלכסנדר דה-קרו, מי שקיים בשבוע שעבר מסיבת עיתונאים יחד עם מקבילו הספרדי פרדו סנצ'ס ברפיח והאשים את ישראל ב"הרג חסר הבחנה" בעזה, אמר היום כי "מצער שהאלימות בעזה התחילה שוב". בוועידת האקלים במתקיימת בדובאי אמר דה-קרו לכתבים: "אנחנו מקווים שבהקדם האפשרי ניתן יהיה לשחרר בני ערובה נוספים, ומקווים שהגישה ההומניטרית תוכל להיות קבועה". (רויטרס)

17 צפייה בגלריה
הפגנה פרו פלסטינית בניו יורק
הפגנה פרו פלסטינית בניו יורק
הפגנה פרו פלסטינית בניו יורק
(צילום: REUTERS/Eduardo Munoz)

9:41 - דיווח בסוריה: "שניים שמזוהים עם חיזבאללה חוסלו בתקיפה הישראלית ליד דמשק". שני מחבלים סורים שמזוהים עם חיזבאללה חוסלו ב"תקיפות ישראליות" נגד אתרים השייכים לחיזבאללה ליד דמשק, בירת סוריה. כך מסר המרכז הסורי למעקב אחר זכויות אדם, ארגון המזוהה עם האופוזיציה היושב בלונדון, לסוכנות הידיעות AFP.
9:37 - אחרי דבריה המקוממים, סוזן סרנדון מתנצלת - חלקית: "גם אחרי יהודים רדפו". בפוסט באינסטגרם ולאחר שספגה ביקורת קשה, השחקנית בת ה-77 חזרה בה מדבריה האנטישמיים ("עכשיו יהודים מבינים איך זה מרגיש להיות מוסלמי"), אך לא התייחסה להצדקה שלה לאירועי 7 באוקטובר. "לאורך שנים רבות יהודים חוו אפליה ואלימות על רקע דתי. מתחרטת מעומק לבי על שהמעטתי בכך", כתבה. לכתבה המלאה.

17 צפייה בגלריה
סוזן סרנדון
סוזן סרנדון
סוזן סרנדון
(צילום: AP)

9:27 - מנסור עבאס ל-CNN: "הארגונים הפלסטיניים צריכים להניח את נשקם". יו"ר רע"מ גינה את המתקפה של ארגוני הטרור בעזה ב-7 באוקטובר ואמר: "היא הייתה מנוגדת לכל ערך אנושי ודתי. הארגונים החמושים צריכים לעבוד יד ביד עם הרשות, ולשאוף למדינה פלסטינית ולשלום עם מדינת ישראל". לכתבה המלאה.


8:54 - חמאס: מניין ההרוגים מההפצצות עלה ל-240. ממשל חמאס בעזה הודיע כי יותר מ-240 בני אדם נהרגו ברצועה מאז שהסתיימה הפסקת האש, וכי יותר מ-650 נפצעו. עוד נמסר מהממשל כי כוחות צה"ל "התמקדו במיוחד באזור חאן יונס". מוקדם יותר, צה"ל הודיע כי תקף ביממה האחרונה יותר מ-400 מטרות טרור ברצועת עזה, בהן יותר מ-50 מטרות באזור חאן יונס שבדרום הרצועה, וכי חוסלו חוליות מחבלים בצפון הרצועה. (AFP)
8:47 - צה"ל: יותר מ-400 מטרות טרור הותקפו ביממה האחרונה; עשרות מהן - בחאן יונס. מדובר צה"ל נמסר כי צה"ל תקף ביממה האחרונה יותר מ-400 מטרות טרור ברחבי הרצועה. במהלך הלילה תקפו מטוסי קרב של חיל האוויר יותר מ-50 מטרות בתקיפה נרחבת במרחב חאן יונס. לוחמי צוות קרב חטיבה 551 חיסלו מחבלים ותשתיות של ארגון הטרור חמאס באזור בית לאהיה באמצעות ירי טנקים ועל ידי הכוונת כלי טיס לתקיפה מהאוויר.
חטיבת האש 215 הפעילה אש ארטילרית והכווינה תקיפות אוויריות בצפון הרצועה. בין התקיפות שהכווינה החטיבה - חוליית מחבלים שארבה לכוחותינו ומסגד ששימש את הג'יהאד האיסלאמי כמפקדה מבצעית ע"י מטוס קרב.
לוחמי חטיבה 261 (בה"ד 1) הכווינו כלי טיס לתקיפות והשמידו מטרות מהאוויר ומהקרקע. בין המטרות - מחסן אמל"ח, ותשתיות טרור ששימשו להיערכות מחודשת של האויב.

17 צפייה בגלריה
הרס בחאן יונס לאחר תקיפות צה"ל
הרס בחאן יונס לאחר תקיפות צה"ל
הרס בחאן יונס לאחר תקיפות צה"ל
(MAHMUD HAMS / AFP)

8:38 - אחרי חודשיים: ארגון הנשים של האו"ם מתייחס לראשונה לזוועות ה-7 באוקטובר. ארגון האו"ם לקידום והעצמת נשים התייחס לראשונה לזוועות שביצעו מחבלי חמאס ב-7 באוקטובר, אחרי שתיקה ממושכת אל מול הדיווחים הרבים על מעשי אונס שהתרחשו במהלך הטבח. "אנו מצטערות על חידוש הפעולות הצבאיות בעזה, וחוזרות ומדגישות שכל הנשים - הישראלים, הפלסטיניות וכל האחרות - זכאיות לחיים בטוחים וללא אלימות", נפתחה ההודעה, ורק לאחר מכן נכתב: "אנו מגנות באופן חד-משמעי את המתקפות האכזריות של חמאס על ישראל ב-7 באוקטובר, ונבהלות מהדיווחים הרבים על זוועות מבוססות מגדר ואלימות מינית במהלכן". לכתבה המלאה.

17 צפייה בגלריה
ההפגנה מחוץ למטה ארגון האו"ם לקידום נשים
ההפגנה מחוץ למטה ארגון האו"ם לקידום נשים
ההפגנה מחוץ למטה ארגון האו"ם לקידום נשים
(צילום: Facebook / Roi Boshi)

7:55 - הלילה: "תקיפות משמעותיות באזור חאן יונס, לקראת כניסה קרקעית". כלי תקשורת ערביים מדווחים כי הלילה היו "הפצצות משמעותיות" באזור חאן יונס, ובאל-ג'זירה אף ציינו כי "התקיפות הישראליות בדרום רצועת עזה לא פסקו במשך 24 השעות האחרונות, ואף התגברו בשעות הלילה". לטענת הפלסטינים, יותר מ-184 עזתים נהרגו בתקיפות מאז אתמול.
לפי הדיווחים, התקיפות הישראליות התרכזו באזורים המזרחיים של חאן יונס וגם בקו החוף של העיר, שם נהרסו כמה בתי מגורים. לטענת אל-ג'זירה, רוב התקיפות כוונו לשטחים חקלאיים, מה שמעיד על כך שצה"ל סולל את הדרך לתמרון קרקעי גם שם - בדומה לצפון הרצועה. "הם מתחילים בארטילריה על הקרקע לצד הפצצות אוויריות, כדי לסלול את הדרך לכניסת כוחות היבשה הישראליים", ציינו באל ג'זירה. (עינב חלבי)

17 צפייה בגלריה
הרס בחאן יונס לאחר תקיפות צה"ל אתמול חרבות ברזל מלחמה בעזה
הרס בחאן יונס לאחר תקיפות צה"ל אתמול חרבות ברזל מלחמה בעזה
הרס בחאן יונס
(צילום: MAHMUD HAMS / AFP)

7:50 - אחרי 9 שעות של שקט: צבע אדום באשכול. צבע אדום נשמע ביישובים חולית וסופה שבמועצה אזורית אשכול.(מתן צורי)
5:18 - משרד הבריאות בעזה: 184 פלסטינים נהרגו מאז חידוש הלחימה. משרד הבריאות בעזה דיווח כי מאז חידוש הלחימה נהרגו ב"תקיפות ישראליות" ברצועה 184 פלסטינים, ונפצעו לפחות 589 נוספים. כך לפי ה"גרדיאן" הבריטי. לפי הדיווח, שאמינותו לא ברורה, "רוב ההרוגים הם ילדים ונשים". סוכנות הידיעות "רויטרס" דיווחה כי יותר מ-20 בתים נפגעו מתום הפסקת האש בת שבעת הימים. (ynet)

17 צפייה בגלריה
פלסטינים צועדים לעבר אזור בטוח יותר ברפיח לאחר חידוש התקיפות הישראליות אתמול
פלסטינים צועדים לעבר אזור בטוח יותר ברפיח לאחר חידוש התקיפות הישראליות אתמול
פלסטינים צועדים לעבר אזור בטוח יותר ברפיח לאחר חידוש התקיפות הישראליות אתמול
(צילום: MAHMUD HAMS / AFP)

4:07 - דיווח: לפחות 61 עיתונאים נהרגו מפרוץ המלחמה, בהם 4 ישראלים ו-54 פלסטינים. הוועדה להגנה על עיתונאים (CPJ) הודיעה כי לפחות 61 אנשי תקשורת נהרגו מאז פרוץ המלחמה ב-7 באוקטובר. לפי הדיווח, עם ההרוגים נמנים 54 עיתונאים פלסטינים, ארבעה ישראלים ושלושה לבנונים. "הסכסוך בין ישראל לעזה הוביל לחודש הקטלני ביותר עבור עיתונאים מאז שהתחלנו לאסוף נתונים ב-1992", צוין. הארגון מסר ל-CNN כי מונתסר אל-סוואף, עיתונאי עצמאי שעבד בסוכנות הידיעות הטורקית "אנאדולו", הוא איש התקשורת האחרון שנהרג במלחמה. לטענת הארגון, העיתונאי נהרג ב"תקיפה ישראלית". (ynet)
1:12 - סוריה: "ישראל תקפה מהאוויר באזור דמשק". כלי תקשורת בסוריה דיווחו הלילה (בין שישי לשבת) על "תקיפה ישראלית" באזור דמשק. לפי אתר החדשות "קול הבירה", המזוהה עם האופוזיציה הסורית, התקיפה שיוחסה לישראל אירעה בא-סידה זינב ובחג'ירה, דרומית לבירה. "ישראל תקפה את אזור דמשק אווירית מאזור הגולן, נזק נגרם במקום", אמר גורם צבאי בסוריה לסוכנות הידיעות הממלכתית.
העיתון הסורי "אל-וטן" דיווח כי מערכות ההגנה האוויריות הופעלו בעקבות "מתקפת טילים מדרום לבירה". לפי הדיווח, רוב הטילים יורטו. "קול הבירה" דיווח שהתקיפה כוונה לאתרים בשליטת מיליציות הקשורות לאיראן, ושמבנה נהרס בא-סידה זינב. במקביל פרצה שריפה כתוצאה מנפילת טיל של ההגנה האווירית הסורית באזור שדה התעופה דמשק. עוד פורסם תיעוד של "שמי דמשק במהלך ניסיון ההגנה האווירית הסורית ליירט את הטילים".