סגור
סמיר מצלאוי בעלים של חברת מצלאוי חברה לבניין בעמ
סמיר מצלאוי, בעלי חברת הבנייה מצלאוי. מחזיק עם רעייתו ב־46% (צילום: אוראל כהן)

הסכסוך נגמר: מצלאוי נפרד משותפו תמורת 125 מיליון שקל ובפרמיה של 68%

מייסד חברת הנדל"ן למגורים סמיר מצלאוי, שנקלע לסכסוכים ממושכים עם שותפו מאז 2016 אליהו קנפלר, מכניס יד עמוק לכיס כדי לרכוש את אחזקתו (32%). 62 מיליון שקל מהסכום יצטרך מצלאוי לשלם בתוך שלושה חודשים. המניה עלתה היום בבורסה ב-4%

כמה עמוק מוכן סמיר מצלאוי, בעל השליטה בחברת הנדל"ן למגורים הנושאת את שמו, להכניס את היד כדי לסיים את השותפות עם מי שלאורך השנים הערים עליו לא מעט קשיים? התשובה היא 125 מיליון שקל ובפרמיה של 68% על שווי השוק של החברה.
היום דיווחה החברה לבורסה כי מצלאוי סיכם עם אליהו קנפלר על רכישת מניותיו (32%) בשני שלבים ותמורת סכום כולל של 125 מיליון שקל. המניה הגיבה בעלייה של 3.99%.
קנפלר הצטרף למצלאוי כבעל מניות במהלך 2016 לאחר שהחברה נקלעה לקשיים. הוא הזרים לה 44 מיליון שקל, ובאופן הדרגתי קיבל לידיו עד תחילת 2017 נתח של 37% ממניותיה. כיום עומדת אחזקתו על 32%. בני הזוג מצלאוי, מייסד החברה סמיר ורעייתו קלרה, מחזיקים ב־41% וב־5% בהתאמה. השלושה מוגדרים בעלי שליטה בחברה מתוקף הסכם בעלי מניות שנחתם ביניהם.
בין הצדדים התגלעו מחלוקות כבר מראשית ההתקשרות, וב־2017 הסתכסכו על רקע האפשרות שקנפלר ירכוש מניות נוספות שבהן החזיקו בני הזוג מצלאוי. מחלוקת זו נפתרה בסוף 2017 כשהצדדים חתמו על הסכם שקבע את אופן ניהולה של החברה ואת חלוקת הסמכויות ביניהם כבעלי השליטה. אך בפברואר 2022 המחלוקות התפרצו מחדש בעקבות טענות של קנפלר בנוגע להפרת ההסכם מ־2017 בידי בני הזוג מצלאוי והחברה. כעת נראה שהושג המתווה הסופי לסיום הסכסוך, שמצליח לפתור אותו באמצעות כסף — והרבה.
לפי המתווה, מצלאוי ירכוש בתוך שנתיים את כל מניותיו של קנפלר. 59% מהן יירכשו בתוך 90 ימים במחיר של כ־15 שקל למניה, ובסה"כ בתמורה ל־62 מיליון שקל. המחיר הזה גבוה ב־39% ממחיר המניה בסוף השבוע האחרון — לפני הדיווח של החברה לגבי העסקה. בנוסף לכך הוענקה למצלאוי האופציה לרכוש את יתרת מניותיו של קנפלר באותו מחיר, ולאורך תקופה של שנתיים. לקנפלר ניתנה האופציה לחייבו לעשות כן, במקרה שמצלאוי לא ישלים את הרכישה ביוזמתו. במסגרת זאת קנפלר יהיה מחויב למכור למצלאוי 10% ממניותיו במהלך פרק זמן של שנה ובתמורה לכ־10 מיליון שקל, ואת שאר 31% מהמניות במשך שנתיים בתמורה ל־33 מיליון שקל נוספים. כך שבסך הכל ישלם מצלאוי על המניות של קנפלר 105 מיליון שקל.
בנוסף לכך קנפלר יהיה זכאי לקבל ממצלאוי תמורה נוספת בשיעור של 3.33% מכל סכום שהחברה תחלק כדיבידנד. בסעיף זה נקבעו התניות שונות, שמקבעות את הסכום שישולם ל־20 מיליון שקל, והן מבטיחות לקנפלר את התמורה גם אם לא יחולק דיבידנד. ומכאן שמצלאוי צפוי לשלם לקנפלר סכום כולל של כ־125 מיליון שקל. חישוב סכום זה ביחס להיקף אחזקתו של קנפלר במניות מצלאוי משקף לחברה, לפי הודעתה לבורסה, שווי של כ־400 מיליון שקל.
קנפלר רכש את מניותיו במקור ב־2016 במחיר של 6.2 שקל למניה ובתמורה ל־44 מיליון שקל. השלמת העסקה מניבה לו, אם כן, תשואה של 184%, ואליה מתווספים דיבידנדים של כ־3.2 מיליון שקל שקיבל בדצמבר 2021.