סגור

פוטו כלכליסט

קחו מקל, קחו תרמיל, ותיזהרו: מסלולי טרקים מסוכנים

  1. פוטו מסלולי טיפוס מסוכנים Striding Edge אנגליה
    1.
    Striding Edge, מחוז האגמים, אנגליה: מסלול סלעי המוביל לפסגת Helvellyn – הרכס השלישי הגבוה ביותר בפארק הלאומי של מחוז האגמים. המטיילים יכולים לבחור במסלול שעוקף את הרכס, אך אוהבי ההרפתקאות מעדיפים את הרכס עצמו. המטיילים צריכים כישורי טיפוס סבירים וחוש ניווט . בחורף הקרח והשלג הופכים את המקום לקטלני (צילום: שאטרסטוק)
  2. פוטו מסלולי טיפוס מסוכנים יוטה The Maze
    2.
    המבוך (The Maze), קניונלנדס, יוטה, ארה"ב: שירות הפארקים הלאומיים בארה"ב הוסיף אזהרת "מאתגר ביותר" למסלול בשל הסלעים החלקים והמדרונות התלולים בו. זהו החלק המרוחק ביותר בקניונלנדס, שם הצפות הן עניין שכיח מצד אחד, אך קשה למצוא מי שתייה מצד שני (צילום: שאטרסטוק)
  3. פוטו מסלולי טיפוס מסוכנים סין HuaShan
    3.
    HuaShan, סין: המסלול האפי הזה ברכס הדרומי של HuaShan, אחד מחמשת ההרים הגדולים של סין, מוגדר לעיתים כמסלול הטיול המסוכן ביותר בעולם, ומסיבות טובות. כדי להגיע לפסגה, שבגובה 2,155 מטרים, המטפסים צריכים להתמודד עם מדרגות לא מאוזנות ושורה של סולמות ולאחר מכן להתחבר לחבל באמצעות רתמה. המסלול הוא בסיסי ביותר – לוחות עץ המחוברים לתוך הסלעים לעלייה ולירידה מההר (צילום: שאטרסטוק)
  4. פוטו מסלולי טיפוס מסוכנים ניו זילנד Cascade Saddle
    4.
    Cascade Saddle, ניו זילנד: בלב הפארק הלאומי הר אספיירינג באי הדרומי של ניו זילנד, המסלול כולל את נופי ההרים מהיפים בעולם. אך מספר מקרי מוות בשל הסלעים החלקלקים והתנאים הקשים גרמו לכך שבמדינה מדגישים שהמסלול מיועד רק "לאנשים עם כישורי ניווט גבוהים וניסיון" (צילום: שאטרסטוק)
  5. פוטו מסלולי טיפוס מסוכנים הוואי Kalalau Trail
    5.
    Kalalau Trail, הוואי: מסלול של 35.5 ק"מ לאורך חוף נא פאלי בקוואי. זהו לא רק המסלול המסוכן ביותר בהוואי, אלא אחד הקטלניים ביותר בכל ארה"ב. המסלול צמוד לקו החוף והאוקיינוס השקט סוער מתחתיו. זה אולי נשמע מושלם, אבל המסלול הופך בעייתי לנוכח גשמים כבדים, אז גובה פני הים עולה ועולה (צילום: שאטרסטוק)
  6. פוטו מסלולי טיפוס מסוכנים פרו Huayna Picchu
    6.
    Huayna Picchu, פרו: רכס מתנוסס השוכן מאחורי העיר האבודה המפורסמת של בני האינקה. הטיפוס לפסגה מחייב עלייה ב"מדרגות המוות" – מדרגות בני 500 שנים עם ירידה תלולה לעמק שמתחת. יש גם חלקים של עלייה בסולמות. המסלול מפחיד אך הנופים שווים את המאמץ שאורך שלוש שעות (צילום: שאטרסטוק)
  7. פוטו מסלולי טיפוס מסוכנים יפן Daikiretto Traverse
    7.
    Daikiretto Traverse, יפן: מסלול באורך כ-3 ק"מ, אך השלמתו עשויה לארוך שעות. המסלול כולל שרשראות וסולמות ואחריהם צוק צר. יש צורך בכושר גבוה, קסדה וכפפות, ורצוי לא לצאת לטרק לבד (צילום: שאטרסטוק)
  8. פוטו מסלולי טיפוס פפואה ניו גיניאה Kokoda Track
    8.
    9. Kokoda, פפואה גינאה החדשה: מסלול של 96 ק"מ שעובר מחוץ לעיר הבירה פורט מורסבי לעיירה קוקודה וחוצה את רכס אוון סטנלי. זהו אזור מבודד והטרק אורך עד שבועיים בשל שטפונות ותנאים אחרים שגורמים למסלול להיות חלקלק הודות לבוץ בגובה הקרסול ושורשי העצים שנהיה חלקלקים בחום הטרופי. המארגנים ממליצים גם להתאמן במשך שנה לפני ההגעה למסלול (צילום: שאטרסטוק)
  9. פוטו מסלולי טיפוס מסוכנים ניו המפשיר הר וושינגטון
    9.
    הר וושינגטון, ניו המפשייר, ארה"ב: המקום ידוע כבעל "מזג האוויר הגרוע בעולם". בינואר 2004 הטמפרטורות בפסגה צנחו למינוס 44 מעלות צלזיוס, וגם נשבר שיא למהירות הרוח על הקרקע – 372 קמ"ש שנמדדו ב-1934. פירוש הדבר שהיציאה למסלול מחייבת הכנה רצינית. התנאים עלולים להשתנות בכל רגע נתון, כך שיש צורך לארוז גם בגדי חורף אפילו בשיא הקיץ. הטיפוס עצמו לא פשוט והמטפסים חייבים להיות בכושר (צילום: שאטרסטוק)