סגור

מועצת תאגיד השידור החליטה: המנכ"ל יסיים את תפקידו תוך חודש

ההודעה הגיעה אל המנכ"ל שלושה שבועות אחרי השימוע שלו, שנעשה בעקבות ועדת פרוקצ'יה, בה נקבע שבתאגיד קיימים דפוסי התעמרות בעובדים. במכתב ששלח הבוקר קובלנץ לעובדיו ציין שהוא מתכוון להילחם בהחלטה, ולפנות לבית הדין לעבודה

יו"ר מועצת התאגיד, גיל עומר, הודיע אמש למנכ"ל התאגיד, אלדד קובלנץ, שהמועצה החליטה לסיים את העסקתו תוך כחודש. ההודעה הגיעה שלושה שבועות לאחר השימוע של קובלנץ, שהתבצע ברקע ישיבות של המועצה אודות מסקנות ועדת פרוקצ'יה, בה נקבע כי בתאגיד קיימים דפוסים של התעמרות בעובדים.
ועדת פרוקצ'ה הנחתה את המועצה לבחון את השארת המנכ"ל לחצי שנה נוספת כדי שיפעל לתיקון הליקויים, והשימוע הגיע בטרם חלפה תקופת הזמן. המקרה שהוביל להקדמת השימוע היה ככל הנראה מכתב חריף ששלח קובלנץ' לעובדים נגד המועצה והיו"ר, המכתב הגיע לאחר הפצת מכתב של המועצה המצביע על מנכ"ל התאגיד כאשם המרכזי בנעשה בתאגיד. המכתב נחשף בועדת פרוקצ'יה.
1 צפייה בגלריה
אלדד קובלנץ מנכ"ל כאן 11
אלדד קובלנץ מנכ"ל כאן 11
אלדד קובלנץ מנכ"ל כאן 11
(צילום: דנה קופל)
בעקבות ההודעה על הפיטורים, קובלנץ שלח הבוקר מכתב לעובדיו בו ציין שהוא מתכוון להילחם בהחלטה. המנכ"ל צפוי לפנות לבית הדין לעבודה במטרה לקבל צו מניעה, שם יטען שההחלטה על פיטוריו נסגרה טרם השימוע, ושהפיטורים לא נובעים מחוסר מקצועיות אלא מיחסים אישיים בינו לבין חברי המועצה. מועד תום כהונתו של קובלנץ אמור להיות בעוד כ-10 חודשים, והמועצה טרם הכריזה על הקמת ועדת איתור או הודיעה מה יהיה שמו של ממלא המקום בזמן מינוי המנכ"ל החדש.