סגור

כן, המפקדת: תאגיד כאן ממלא את ייעודו

עוד לפני ההכרזה על הזוכים בטקס פרסי הטלוויזיה שיתקיים השבוע יש מי שניצחו בו: תאגיד כאן עם מספר שיא של 104 מועמדויות, והמון נשים על המסך בתפקידים ראשיים, סוף סוף

שני מנצחים פייבוריטים מתבלטים לקראת טקס פרסי הטלוויזיה שיתקיים ביום חמישי הקרוב וישודר בכאן 11, והם מיה לנדסמן ותאגיד השידור הישראלי. זאת עוד מבלי שהסדרה “שעת אפס”, גם היא של התאגיד בכיכובה של לנדסמן, נמצאת ברשימת המועמדים. זה יקרה רק בשנה הבאה, וכבר עכשיו אפשר לחזות כי תהיה מנצחת.
הפייבוריטים האלה מלמדים על שתי מגמות שאפשר לזהות על העשייה הישראלית בתחום הטלוויזיוני. הראשון שהתאגיד ממלא את ייעודו ומנפיק הרבה מאוד סדרות דרמה, קומדיה, תעודה ואפילו שעשועונים וריאליטי ברמה גבוהה ומצליחה.

4 צפייה בגלריה
פנאי  ילדות סכסכניות
פנאי  ילדות סכסכניות
מיה לנדסמן ב"ילדות סכסכניות". מועמדת לפרס על תפקיד ראשי
(צילום: באדיבות HOT)

המגמה השנייה היא שאפשר לראות יותר ויותר נשים על המסך בתפקידים ראשיים, מרשימים ואפילו על כיסא הבמאי, נשים שהן לא רק בגיל מסוים ובמראה מסוים — לראיה לנדסמן, שמועמדת השנה לפרס על תפקידה הראשי ב”ילדות סכסכניות” הנהדרת של הבמאית טליה לביא ושל HOT, ועל תפקיד המשנה בסדרה המעולה “המפקדת” של התאגיד.
דוגמה נוספת לשתי המגמות היא קרן מור המועמדת לתפקידה ב”קופה ראשית”.

4 צפייה בגלריה
פנאי  קופה ראשית
פנאי  קופה ראשית
"קופה ראשית". שיאי פופולריות
(צילום: באדיבות כאן 11)
בשנה שעברה התאגיד גרף 33 פרסים בטקס פרסי האקדמיה לטלוויזיה ולקולנוע, והשנה הוא שוב מוביל בפער עם 30 תוכניות מתוך 102 סדרות ותוכניות בקטגוריות השונות, ו־104 מועמדויות ב־44 קטגוריות שונות. 16 מהן ל”המפקדת” של עטרה פריש וניר ברגר, המועמדת גם לפרס הדרמה הקומית, המשחק, התסריט ועוד.
הסדרה הקומית “קופה ראשית”, שקטפה כבר פרס אמי בינלאומי, עם צוות השחקנים והשחקניות האדיר שלה, שגם שברה שיאי צפייה וגם שיא תחפושות בפורים האחרון, היא עוד ביטוי של התופעה המתגבשת לפי רשימת המועמדויות. כך שחישוב מתמטי פשוט מאפשר לחזות את העתיד הזה.
ראויות לציון מהמועמדויות של התאגיד גם סדרות יפות ומרשימות שנצפו פחות כמו “הד קולך” של תום שובל עם 13 מועמדויות, “החנות שיש בה הכל” של עוזי וייל עם שלוש מועמדויות וסדרות שאינן דרמה או קומדיה שהותירו רושם כמו “טיפול זוגי” החדשה עם ארבע מועמדויות ו”סליחה על השאלה” הוותיקה עם חמש מועמדויות, וכמובן פרס מפעל חיים ל”זהו זה”, שרק על השירים שהחבורה המצוינת הזאת מוציאה מגיע לה הפרס.

4 צפייה בגלריה
פנאי  סדרה המפקדת
פנאי  סדרה המפקדת
לנדסמן ב"המפקדת". מועמדת לפרס על תפקיד משנה
(צילום: ורד אדיר)

מועמדות מעניינות בערוצים ובפלטפורמות אחרות הן “בני אור”, הסדרה הנצפית ביותר של yes לשנת 2021, שאחד מיוצריה גיא בלילה, שנפטר בסוף השנה שעברה, מועמד יחד עם שי כנות לשני פרסים: הבימוי והתסריט. ואצל HOT, בנוסף ל”ילדות סכסכניות”, שהוזכרה כבר, “שבאבניקים” של אלירן מלכה, בעונה החדשה, מתמקמת במקום בולט וראוי במועמדויות.

4 צפייה בגלריה
פנאי  מתוך ה סדרה בני אור
פנאי  מתוך ה סדרה בני אור
"בני אור". הנצפית ביותר ב־yes
(צילום: באדיבות YES)

אם התאגיד מועמד לפרסים בתחום היצירה העלילתית, הרי שהערוצים המסחריים מובילים במועמדויות (וברייטינג) בתחום הריאליטי עם הסדרות “הזמר במסכה” ו”נינג’ה ישראל” של קשת, ו”אקס פקטור” ו”משחקי השף” של רשת. את הרשימת הריאלטי סוגרת “בואו לאכול איתי” של התאגיד, שספק אם אמורה להיכלל בקטגוריה הזאת ולא בדרמה קומית.
יניב ביטון המגלגל מצחוק מועמד לפרס שחקן משנה בדרמה הקומית ”מייקל” של yes, ומשתתף קבוע בתוכנית שהיא מפעל בפני עצמו, ומועמדת אחרת, “ארץ נהדרת” של קשת, שראויה לפרס על התמדה ועל עונה מעולה השנה — ינחה גם השנה את הטקס, ויהפוך את האירוע הזה למעניין לצפייה.