סגור

דעה
אין אחריות תאגידית בלי קידום נשים

על אף שנראה לנו שאנו חיים במציאות מתקדמת, הפערים בין גברים לנשים עדיין נוכחים, בעיקר בשדרות הניהול הבכיר. חברות ששמות את נושא האחריות התאגידית בליבת העשייה שלהן צריכות למקד מאמצים בפיתוח והשקעה באלמנטים כגון מחויבות, שאפתנות, תשוקה והתלהבות בקרב נשים. זו לא רק הדרך המוסרית ביותר, אלא גם הכלכלית והרווחית ביותר

זכיתי לגדול ביוון, בסביבה מטפחת ומעצימה, ששידרה תמיד שרצון וכישורים ייקחו אותך לכל מקום אליו תרצי להגיע. יחד עם זאת, כמי שמובילה את מערך האחריות החברתית והתאגידית של קבוצה גלובלית, מתחדד בפני מדוע נושא העצמת נשים והדאגה לזכויותיהן ולתפיסה השוויונית כלפיהן מצויים בליבת העיסוק היומיומי שלי ושל החברה - הפערים בעולם כולו עדיין נוכחים, בעיקר בשדרות ההנהגה והניהול הבכירות.


אני מאמינה שהדואליות הזו היא מנת חלקן של לא מעט נשים בכירות, שצמחו וגדלו בזכות כישוריהן וההשקעה שלהן, תוך שהן עדות למאבקן של נשים רבות ברחבי העולם להתגבר על מכשולים, דעות קדומות ומגבלות שהסביבה מטילה עליהן, במודע או שלא במודע, ולמצות את יכולותיהן ושאיפותיהן.

2 צפייה בגלריה
"השינוי כבר כאן, גם נשים מתחילות להרוויח בשוק ההון"
"השינוי כבר כאן, גם נשים מתחילות להרוויח בשוק ההון"
קידום נשים בשדרה הניהולית יביא לגיוון קולות סביב שולחן הניהול
(shutterstock)

וכאן נכנס בעיניי לתמונה באופן המשמעותי ביותר תפקידן של חברות, שנושאי האחריות הקהילתית התאגידית נמצאים בליבת העשייה שלהן. חברות רבות בעולם מבינות היום שאחריות תאגידית היא לא צד נלווה לעשייה העסקית, אלא חלק מהותי ובלתי נפרד ממנה, ולכן הוא חייב להיות מוטמע באסטרטגיה ובהתנהלות היומיומית.
בהתאם, חברה אינה יכולה להחזיק בתפיסת אחריות תאגידית אמיתית בלי שהנושאים של קידום נשים, העצמתן וטיפוחן, יהיו משולבים באופן מובנה ועמוק בתוך ההתנהלות שלה, בצורה מודעת ותוך מתן דוגמה אישית חיה ומתמשכת. המקום המשמעותי ביותר שחברות יכולות לפעול בו למען נשים הוא בתוך עצמן: לוודא שמייצרים ומקדמים סביבה מעודדת, מטפחת, שעוזרת לנשים לטפס מעל משוכות ובוחנת אותן רק על סמך כישוריהן ויכולותיהן.
אין ספק שתעשיית האנרגיה בכלל, והפקת הגז בפרט, מאופיינת בדומיננטיות גברית בולטת. זו תעשייה קשוחה, עתירת הון וסיכונים, עם ממשקים גיאופוליטיים משמעותיים, גורמים הנתפסים כנראה באופן מסורתי כ"גבריים" יותר. יחד עם זאת, באנרג'יאן יש היום אחוז נכבד של נשים, הן ברמת העובדים והן ברמת ההנהלה, והמספרים רק הולכים וגדלים משנה לשנה. הנשים הרבות עימן אני משוחחת ונפגשת במהלך עבודתי, בתוך החברה ומחוצה לה, גאות להיות חלק מתעשייה בעלת השפעה מרחיקת לכת על כל תחום בו אנו חיים, וחשות כשוות בין שווים בחברה שמתנהלת על בסיס ערכים של שקיפות ומחויבות לעולם בו אנו חיים.
בעיניי, גופים ותאגידים בהם הוטמע נושא השוויון המגדרי באופן מלא ופועלים במדינות ואזורים בהם נשים כבר מזמן נתפסות כשוות ערך והזדמנויות, צריכים למקד מאמצים בפיתוח השלב הבא בהעצמה נשית: פיתוח והשקעה באלמנטים כגון מחויבות, שאפתנות, תשוקה והתלהבות. אלו הם המנופים שייקחו נשים מצליחות, דעתניות ומוכשרות מכל נקודה בה הן נמצאות בקריירה שלהן, אל השלב הבא.
2 צפייה בגלריה
איליה ריגס Energean
איליה ריגס Energean
איליה ריגס
זו אינה טובה שאנו עושים לנשים. זו לא רק הדרך המוסרית, הצודקת והראויה ביותר, אלא גם הכלכלית והרווחית ביותר. ככל שחברות וארגונים ינקטו בצעדים כאלו הם יזכו לגיוון קולות ורעיונות סביב שולחן הניהול, וכפועל יוצא גם לשיפור הצמיחה והפריון. זהו רווח נקי גם לארגונים וגם לחברה בה הם פועלים.

איליה ריגס היא ראש אחריות תאגידית באנרג'יאן