סגור

בלעדי
עמדות טעינה ניידות וגם סולאריות: מה יקבלו עובדי מדינה שיבחרו ברכב חשמלי

משרד התחבורה הפיץ מסמכים ליבואני רכב חשמלי וספקי עמדות טעינה, לפיהם עמדות טעינה יותקנו בבתי עובדי מדינה, שיוכלו להשתמש גם בעמדות ניידות וכאלו המבוססות על אנרגיה מתחדשת. זאת לאחר שהתברר שהמכרז שפורסם שנה שעברה אינו מספיק לצרכים

הטעינה בעבודה אינה מספיקה: מדינת ישראל מתעדת להתקין עמדות טעינה לרכב חשמלי בבתיהם של עובדי מדינה אשר יבחרו במכוניות חשמליות ובמכוניות פלאג אין הייבריד, ויוכלו להשתמש בעמדות טעינה שניתן להזיז ממקום למקום ועמדות מבוססות אנרגיה מתחדשת, כך עולה ממסמכים אשר הפיץ השבוע משרד האוצר בקרב יבואני רכב חשמלי וספקים של תשתית טעינה.


מסמכי משרד האוצר שהופצו השבוע הם למעשה מסמכי בדיקה של היתכנות התקנת עמדות הטעינה, וזאת לפני פרסום צפוי של מכרז בנושא אשר צפוי להיות אחד הגדולים שפרסמה מדינת ישראל אי פעם להתקנת עמדות טעינה.
במהלך החודשים האחרונים כבר החלה הצטיידות של גופים גדולים במשק, כגון אלביט ואינטל ברכבים חשמליים וכעת במדינת ישראל נערכים לשלב הבא של ההצטיידות: הצורך להטעין מחוץ לעבודה.

1 צפייה בגלריה
יונדאי קונה EV רכב חשמלי עמדת טעינה ל רכב חשמלי
יונדאי קונה EV רכב חשמלי עמדת טעינה ל רכב חשמלי
יונדאי קונה EV בעמדת טעינה לרכב חשמלי
(צילום: תומר הדר)

כאמור, יש לציין כי מדינת ישראל כבר דאגה לעובדיה אשר צריכים להטעין את הרכב: כפי שנחשף ב"כלכליסט" – מדינת ישראל פרסמה כבר בשנה שעברה מכרז להתקנת עמדות טעינה לרכב חשמלי בו זכתה ג'ינרג'י, אבל המכרז ההוא התייחס לעמדות טעינה אשר יותקנו במשרדי הממשלה. כעת מתברר כי עמדות אלה אינן מספיקות והעובדים יצטרכו מטבע הדברים להטעין את הרכבים גם בביתם וגם בעמדות ציבוריות. המסמכים של משרד האוצר אינם מתייחסים רק לעמדות הטעינה הביתיות, אלא גם לשלל אפשרויות נוספות שיבחנו על ידי המדינה וחושפות את תוכניותיה.
כך למשל, המסמכים חושפים כי מדינת ישראל תבחן שימוש בעמדות טעינה יבילות (כאלה שניתן להזיז ממקום למקום - ת.ה), עמדות טעינה שניזונות ממקורות אנרגיה עצמאיים, כמו אנרגיה סולארית, וגם את כל היבטי השימוש הכרוכים בהתקנה של עמדות טעינה עבור עובדי המדינה בבתים משותפים.
להערכת גורמים בענף, הבדיקה שעליה הודיע השבוע משרד האוצר תביא למהלך הצטיידות בעמדות הטעינה האמורות אך מהלך זה אינו צפוי להתרחש במהלך השנה הנוכחית.