סגור
שעועית ירוקה סנפרוסט
שעועית ירוקה של סנפרוסט (צילום: גדי קבלו)

אחרי שנטען שסימנה מוצרים ב"כשר" בלי אישור מהרבנות - סנפרוסט תפצה לקוחות

6.5 שנים לאחר שהוגשה בקשה לאישור תביעה ייצוגית נגד החברה, בין היתר בטענה להפרת חוק איסור הונאה בכשרות ותקנות איסור הונאה בכשרות, הצדדים הגיעו לפשרה במסגרתה החברה תעניק הטבה לצרכנים ולציבור, ותתחייב לא לסמן מוצר במילה "כשר" בלי שתקבל אישור מהרבנות הראשית. החברה תחלק מוצר חינם לכל הלקוחות בשווי של 1.7 מיליון שקל, ותתרום מוצרי מזון של תנובה בשווי של כ-4 מיליון שקל לעמותות הפועלות למען נזקקים בציבור הדתי

לאחר 6.5 שנים: סנפרוסט תעניק הטבה לצרכנים ולציבור בשווי כולל של כ-5.7 מיליון שקל, וכן היא מתחייבת שמוצרים מיובאים לא יסומנו במילה "כשר" בלי שניתנה להם תעודת הכשר של הרבנות הראשית בכפוף למספר תנאים. כך עולה מבקשה לאישור הסדר פשרה שהוגשה לאחרונה לבית המשפט המחוזי בתל אביב במסגרת בקשה לאישור תביעה ייצוגית שהוגשה נגד סנפרוסט בשנת 2016. עניין בקשת האישור עסק בין היתר בטענה להפרת כמה הוראות דין כמו חוק איסור הונאה בכשרות ותקנות איסור הונאה בכשרות.
המבקש טען כי באוגוסט 2016 רכש בין היתר כרוב ניצנים של סנפרוסט עליו נכתב כי הוא כשר, אף שנטען כי מדובר במוצר מיובא שלא ניתן לו אישור כשרות מאת הרבנות הראשית. מנגד, סנפרוסט דחתה את הטענות נגדה וטענה בין השאר כי כשרותם של המוצרים אושרה בתעודות ההכשר של רב המועצה האזורית וכי כשרותם של הירקות המיובאים ששימשו בייצורם אושרה בתעודות הכשר של מוסדות כשרות ידועים ומהימנים בחו"ל, המנויים ברשימת גופי הכשרות המוכרים על ידי הרבנות הראשית לצורך שיווקם בישראל כמוצרי מזון כשרים. בנסיבות אלה, לגישתה, לא ניתן לקבל את הטענה לגבי הנזק הנטען, המבוסס על סברה חסרת יסוד כאילו המוצרים אינם כשרים.
בסופו של יום הגיעו הצדדים להסדר פשרה לפיו מתוך סכום הפשרה הכולל בשווי 5.7 מיליון שקל תינתן הטבה לצרכנים בשווי של כ-1.7 מיליון שקל. כלומר סנפרוסט תעניק מוצר בחינם כנגד כל מוצר מתוצרתה שיירכש ברשתות קמעונאיות הפועלות בפריסה ארצית. ההטבה תינתן לצרכנים "כמתנה עיוורת" במעמד התשלום בקופה. ההטבה תינתן במשך שנה עד להשלמת הענקתה. כמו כן סנפרוסט תתרום מוצרי מזון של קבוצת תנובה בשווי של כ-4 מיליון שקל לעמותות הפועלות למען נזקקים מקרב הציבור הדתי.
את המבקש ייצגו עו"ד שלומי ברכה ממשרד ברכה רוזנבלום שות ועו"ד חגי פרידלר ממשרד פרידלר. את סנפרוסט מייצגים עוה"ד איתמר ענבי ונירה קורי ממשרד ש. פרידמן, אברמזון.