סגור
יפעת עובדיה לוסקי יו"ר קק"ל החדשה
יפעת עובדיה לוסקי יו"ר קק"ל החדשה (צילום: באדיבות ההסתדרות הציונית העולמית )

העתירה לא עזרה - יפעת עובדיה לוסקי נבחרה ליו"ר קק"ל

זו הפעם הראשונה שדירקטוריון קק"ל בוחר באשה לתפקיד. עובדיה לוסקי שימשה עד היום כראש המחלקה לעברית ולתרבות בהסתדרות הציונית העולמית, וכיהנה כמנכ״לית הליכוד העולמי

דירקטוריון קק"ל בחר היום (ג') ביפעת עובדיה-לוסקי כיו"ר קק"ל. זו הפעם הראשונה שבראשות הארגון עומדת אישה. עובדיה-לוסקי (46) בעלת תואר שני בהצטיינות במנהל ומדיניות החינוך מאוניברסיטת תל אביב ותואר ראשון בספרות עברית ובהיסטוריה מהאוניברסיטה העברית, עומדת בראש המחלקה לעברית ולתרבות בהסתדרות הציונית העולמית. היא כיהנה בעבר כמנכ״לית הליכוד העולמי במשך למעלה מארבע שנים והייתה לאישה הראשונה בתפקיד זה. בנוסף, כיהנה בתפקידים מגוונים במגזר הציבורי. "החלטתם של חברי דירקטוריון קק״ל היום היא היסטורית ונושאת עימה בשורה", מסרה היו"ר הנבחרת. "כמי שפועלת במוסדות הלאומיים זה למעלה משני עשורים אני גאה שנבחרתי להוביל מפעל ציוני חשוב מאין כמותו ומודעת לאחריות הלאומית המוטלת על כתפיי".
אשתקד סוכם בליכוד העולמי כי ח"כ חיים כץ ייכנס לתפקיד, אך הוא מבקש להתמנות כשר בממשלה החדשה ולכן ויתר על התפקיד. לפי הסכם שנחתם בעבר בין ח"כ מיקי זוהר לח"כ דני דנון המשמש כיו"ר הליכוד העולמי, האחרון מחוייב לקבל את הסכמתו של זוהר למינוי יו"ר קק"ל, ולזוהר יש זכות וטו לכל מועמד שיוצג לתפקיד. דנון אף חתם על סעיף שלפיו הוא מכיר בסמכותו של בית הדין של הליכוד בישראל לקבל החלטות. דנון תמך במועמדותה לתפקיד של יפעת עובדיה-לוסקי ואילו, לפי גורמים בליכוד העולמי זוהר - שמשמש כיו"ר עמית של הליכוד העולמי - עשוי היה להציע את מועמדותו של כפיר סוויסה, חבר דירקטוריון קק"ל. בליכוד הוצע באחרונה למנות את דנון כיו"ר קק"ל, אבל גורמים בסביבתו הודיעו שהוא מעוניין להישאר בכנסת. הוא הודיע לאחרונה על כוונתו להתמודד על משרת יו"ר הכנסת.
יו"ר קק"ל נבחרה לאחר שח"כ מיקי זוהר המשמש כיו"ר עמית של הליכוד העולמי וח"כ כץ עתרו אתמול (ב') לבית הדין העליון של התנועה למניעת בחירת יו"ר חדש לקק"ל. בית הדין העליון של הליכוד בראשות הח"כ לשעבר מיכאל קליינר קיבל את העתירה וקבע שאם אחרי סיום הרכבת הממשלה, כץ ירצה לכהן כיו"ר קק"ל אזי יש חובה למנותו ועובדיה לוסקי תהיה חייבת להתפטר. אולם אם כץ לא ירצה להתמנות כיו"ר קק"ל אזי המינוי של עובדיה לוסקי יישאר בתוקף. בהתייחס לטענתו של זוהר שההחלטות אמורות להתקבל במשותף על ידי זוהר ודנון הסביר בית הדין כי עד כה לא היתה פנייה למימוש ההסכם ועל כן המינוי של עובדיה לוסקי הוא בתוקף. אבל, להבא יש להביא לאכיפת ההסכם בפעולות בליכוד עולמי שיהיו כפופות לאישור מוסכם על ידי זוהר ודנון.