סגור
חיילי צהל עזה
חיילי צה״ל בעזה (דובר צהל)

צה"ל תקף אמצעים טכנולוגיים של חיזבאללה; המוסד סיכל פיגוע בברזיל

מטוסי קרב תקפו תשתיות טרור של הארגון בלבנון. בנוסף, הותקפה חוליית מחבלים; דיווח: ראש ה-CIA יגיע לקטאר לדון בשחרור חטופים, נתניהו: אין הפוגה ללא שחרור חטופים; המוסד היה מעורב עם גופי ביטחון נוספים בסיכול פיגוע בברזיל שתיכנן חיזבאללה; דובר צה"ל: יש 239 חטופים ברצועת עזה

היום ה-33 למלחמה: צה"ל ממשיך להתקדם ברצועה, בעוד הגזה הצפונית ממשיכה להתחמם. כלכליסט מעדכן
23:00 - סוריה: ישראל תקפה אתרים צבאיים בדרום המדינה
משרד ההגנה של סוריה מסר כי ישראל תקפה כמה אתרים צבאיים בדרום סוריה, שהסבה נזק. (ליאור בן ארי)
22:30- צה"ל תקף אמצעים טכנולוגיים של חיזבאללה - וחוליית מחבלים בגבול
מטוסי קרב תקפו תשתיות טרור של חיזבאללה בלבנון, בתגובה לשיגורים לעבר שטח ישראל ביממה האחרונה. בין המטרות שהותקפו היו מבנים ועמדות צבאיות שבהם פעלו מחבלי הארגון, וכן אמצעים טכנולוגיים ששימשו להכוונת טרור נגד מדינת ישראל. לצד זאת, כוחות צה"ל תקפו חוליית מחבלים שפעלה סמוך למרחב בירנית, בשטח לבנון.
20:35- באופן חריג במלחמה: המוסד מודה במעורבות בסיכול פיגוע של חיזבאללה בברזיל
משרד ראש הממשלה הודיע בשם המוסד כי "גופי הביטחון בברזיל, יחד עם המוסד ושותפיו בקהילת הביטחון הישראלית, לצד גופי ביטחון ואכיפה בינלאומיים נוספים, סיכלו בברזיל פיגוע שקידם חיזבאללה בהנחיית ומימון איראן". ההודעה יצאה לאחר שכלי תקשורת בברזיל דיווחו כי נערך מבצע נגד מחבלים שקשורים לחיזבאללה, שתכננו פיגועים נגד יהודים במדינה. מדובר בהודעה חריגה של ארגון הביון בזמן מלחמה, אך מאחר שהסיכול כבר פורסם בברזיל החליט המוסד לאשר את הפרסומים.
20:30 - דובר צה"ל מעדכן: ישנם 239 חטופים ברצועת עזה
דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי מסר כי עודכנו משפחותיהם של 239 חטופות וחטופים. הגרי הוסיף: "אנחנו עושים הכל על מנת לעדכן את המשפחות בכל פרט מידע שקיים ברשותנו. לא החמצנו ולא נחמיץ אפשרות של השבת חטופים הביתה". עוד מסר הגרי כי 50 אלף עזתים נעו היום מצפון הרצועה לדרומה. לדבריו, "צה"ל יאפשר גם מחר לעזתים לנוע לדרום הרצועה. חמאס איבד שם שליטה". (ynet)
20:20- נתניהו: אין הפוגה ללא שחרור חטופים. קומץ קיצונים ביו"ש גורם נזק בינלאומי כבד
ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בפגישה עם ראשי רשויות מיהודה ושומרון במפקדת פיקוד מרכז כי "לא תהיה הפסקת אש בלי שחרור החטופים. הפעולה הקרקעית בעזה מתקדמת טוב ומשיגה תוצאות טובות". נתניהו הוסיף: "הציבור של תושבי יהודה ושומרון מונה חצי מיליון אזרחים נאמנים, שומרי חוק, שעושים עבודה מסורה. יש קומץ קטנטן של אנשים שלא מייצג את הציבור הזה, שלוקח את החוק לידיים וגורם נזק גדול למדינת ישראל".
20:00 - צבע אדום בעוטף עזה
התרעת צבע אדום הופעלה בכיסופים שבעוטף עזה.
19:40 - דיווח: 4 רקטות נורו לגליל העליון; צה"ל תוקף בעיירות בלבנון
רשת אל-ג'זירה דיווחה כי ארבעה טילים שוגרו מדרום לבנון לעבר הגליל העליון במטח האחרון לצפון. ברשת אל-מיאדין הלבנונית, המקורבת לחיזבאללה, דיווחו כי צה"ל תוקף כמה עיירות בדרום לבנון. (ליאור בן ארי)
19:35 - דיווח: ראש ה-CIA יגיע לקטאר לדון בשחרור חטופים בתמורה להפסקת אש בעזה
ראש ה-CIA ויליאם ברנס צפוי לבקר מחר בדוחא כדי לדון בעסקה שתכלול שחרור אזרחים ועצורים חטופים בעלי אזרחות כפולה, במסגרת הפסקת אש הומניטרית ברצועת עזה. כך דיווח העיתון הקטארי "אל-ערבי אל-ג'דיד". לפי מידע שהגיע לעיתון, התנהל משא ומתן לעסקת חליפין הכוללת שחרור כל הנשים והילדים שנשבו על ידי חמאס בתמורה לשחרור נשים וילדים הכלואים בכלא הישראלי, אך לא הושגה עסקה בעניין עקב סירוב מצדה של ישראל.
18:30 - סמ"ר נועם יוסף אבו, בן 20, נהרג ברצועת עזה. 4 לוחמים נפצעו קשה
סמ"ר נועם יוסף אבו בן ה-20 מדימונה, לוחם בגדוד 931 בחטיבת הנח"ל, נפל בקרב בצפון רצועת עזה. הודעה נמסרה למשפחתו. כמו כן, שני לוחמים מגדוד 7107, לוחם מגדוד 198 ולוחם מגדוד 196 נפצעו באורח קשה בקרבות שונים היום בצפון רצועת עזה, משפחותיהם עודכנו. (יואב זיתון)
18:20 - גורם המקורב לחמאס: "ישוחררו 12 חטופים, בהם 6 אזרחי ארה"ב"
גורם המקורב לחמאס מסר כי נערכות שיחות לקיום הפסקת אש של שלושה ימים בלחימה בעזה, בתמורה לשחרור 12 חטופים, ובהם שישה אזרחים אמריקנים. כך דיווח העיתון "א-שרק אל-אווסט", היוצא לאור בלונדון בשפה הערבית. (עינב חלבי)
18:10- החות'ים: "הפלנו כטב"מ אמריקני שביצע פעילות מעקב וריגול באזור תימן"
הדובר הרשמי של הצבא החות'י בתימן אמר כי "ההגנה האווירית שלנו הצליחה להפיל כטב"מ אמריקני מסוג MQ9 בזמן שקיים פעילות עוינת של ריגול ומעקב באזור המים הטריטוריאליים של תימן, כחלק מהתמיכה באויב הישראלי". הדובר הוסיף: "הכוחות התימניים מדגישים את זכותם הלגיטימית להגן על המדינה ולהתמודד עם איומים. פעולות עוינות לא ירתיעו את הכוחות מלהמשיך ולבצע פעולות צבאיות נגד ישראל מתוך תמיכה בעם הפלסטיני". (ליאור בן ארי)
17:55 - זוהו גופותיהם של בני הזוג איוון ודפנה, שנרצחו בטבח אחרי שבילו במסיבה
גופותיהם של בני הזוג איוון אירלמנדי סיזר (46) ואשתו דפנה גרקוביץ' (47), חברי קיבוץ כיסופים, זוהו ביממה האחרונה, יותר מחודש לאחר שנרצחו בטבח אחרי שבילו במסיבה בשטח פתוח ליד נירים. (מתן צורי)
16:50- האזרח שנהרג ביום ראשון מפגיעת נ"ט בגבול הצפון: מאיר מויאל מקריית שמונה
מאיר מויאל, בן 55 מקריית שמונה, הוא האזרח שנהרג מפגיעת טיל נ"ט בגבול הצפון ביום ראשון. (שמעון אלבז)
16:25 - אישום: תושבי באר שבע גנבו רכוש של נרצחים ונפגעים ממסיבת הנובה
פרקליטות מחוז דרום הגישה לבית משפט השלום בבאר שבע כתב אישום נגד מאיר חג'ג' (48) וגולן גרבי (33), תושבי העיר, בגין גניבת רכוש השייך לנרצחים והנפגעים ממסיבת הנובה ב-7 באוקטובר. לפי כתב האישום, חג'ג' וגרבי הגיעו לאזור המסיבה לאחר שנסעו באזור ואמרו לשוטר שהוצב במחסום כי הגיעו להגיש עזרה לנפגעים. לאחר שהגיעו למתחם המסיבה, אספו השניים בין היתר תכשיטים, כלי עבודה, סט בוקסות ועוד. (אילנה קוריאל)
16:20- "חרבות ברזל": צה"ל פועל לניתוק תת-קרקעי של צפון הרצועה מדרומה
צה"ל מחזיק במפה מוערכת של "מטרו חמאס". כוחות ההנדסה משתמשים בשיטות שונות לנטרול או להשמדה של התוואים התת-קרקעיים, אך לא כולם מושמדים - בהתאם לשיקולים המבצעיים בשטח. הפעולות נגד המנהרות משמשות גם לניתוק תת-קרקעי של צפון הרצועה מדרומה. (יואב זיתון)
16:00- רצועת עזה: הושמדו פירי מנהרות ומפקדה של חמאס
לוחמים מחטיבה 460 איתרו פירי מנהרות ומפקדה של חמאס ברצועה, והשמידו אותן. לפי צה"ל, ניתן היה לראות את היערכות הארגון לשהייה ממושכת במנהרות, באמצעות חיבור לאמצעי מים וחמצן. בנוסף, לוחמים מחטיבת הנח"ל פשטו על מוצב אימונים של חמאס בצפון הרצועה. מתחת למוצב אותרו מנהרות ופירים, שהושמדו. בסך הכל הושמדו 130 פירים ברצועה מתחילת המלחמה.
15:25 - שני לוחמים נפצעו קל ובינוני בחילופי אש עם חיזבאללה
דובר צה"ל עדכן כי שני לוחמי צה"ל נפצעו באורח קל ובינוני ופונו לקבלת טיפול רפואי בעקבות חילופי אש במרחב דובב שבגליל העליון. מחבלים שיגרו טיל נ"ט לעבר כוח צה"ל, והצבא הגיב בירי ארטילרי. כמו כן, כוחות צה"ל תקפו לפני זמן קצר מספר עמדות לשיגור טילי נ"ט של חיזבאללה.
15:20 - דיווח: קטאר מנהלת מו"מ לשחרור חטופים בתמורה להפסקת אש
קטאר מנהלת משא ומתן לשחרור של בין עשרה ל-15 חטופים המוחזקים בידי חמאס ברצועת עזה, בתמורה להפסקת אש בלחימה בת יום או יומיים. כך אישר גורם המעורה בפרטים לסוכנות הידיעות הצרפתית.
15:00 - בשל היענות התושבים: הוארך המסדרון הבטוח לדרום רצועת עזה
דובר צה"ל בערבית אביחי אדרעי הודיע לתושבי עזה כי המסדרון ההומניטרי הבטוח בכביש סלאח א-דין הוארך בשעה נוספת, עד 15:00, בשל היענות התושבים שאלפים מהם התפנו לדרום רצועת עזה.
14:30 - האבטלה מזנקת – מתחילת השבוע נרשם קצב יומי של כ-7,000 מובטלים
מספר המובטלים ממשיך לטפס במהירות והגיע אתמול (שלישי) ל-84.7 אלף מתחילת המלחמה. עם זאת הניסיון מלמד שבשל קליטה מאוחרת של טפסים ידניים מדובר בפועל על קרוב ל-90 אלף. משמעות הנתונים של הביטוח הלאומי היא שעד סוף השבוע יהיו יותר ממאה אלף מובטלים. מתחילת נובמבר בלבד (נתונים לא מלאים של 7 ימים) התקבלו 33,500 תביעות. זאת לעומת 20 אלף בממוצע בחודש בתקופה רגילה.
מתחילת השבוע נרשם קצב יומי של כ-7,000 מובטלים. אתמול, יום שלישי, נרשמו כ-5,000 אבל צפוי שעד מחר הנתון יתעדכן בדיעבד ל-7,000. תוספת המובטלים הגבוהה נובעת מההקלות מרחיקות הלכת בחל"ת עליהן הכריז שר האוצר בצלאל סמוטריץ' בשבוע שעבר. (שחר אילן)
14:25 - טיל נ"ט נורה משטח לבנון לעבר מוצב שושן שבגבול הצפון, אין נפגעים.
כוחות צה"ל מגיבים בירי ארטילרי.
13:43 - מזכ"ל הוועד הפועל של אש"ף: ההנהגה הפלסטינית מסרבת לקבל את הכספים מישראל
מזכ"ל הוועד הפועל של אש"ף, חוסיין א-שייח, הודיע כי ההנהגה הפלסטינית מסרבת לקבל את כספי הפינוי שישראל מעבירה לה בעקבות ההחלטה לקזז מהסכום את הכסף שמועבר לרצועת עזה. "אחדות הארץ והעם היא החלטה פלסטינית בלתי ניתנת למשא ומתן", ציין א-שייח, "נחלק את הפרנסה עם עמנו האהוב ברצועה". (עינב חלבי)
13:30 - משרד הבריאות הפלסטיני: 10,569 נהרגו מפרוץ המלחמה ברצועה, 26,475 נפצעו
משרד הבריאות הפלסטיני עדכן כי מניין ההרוגים ברצועת עזה מתחילת המלחמה עלה ל-10,569 בני אדם, 4,324 מהם ילדים. עוד נמסר ש-26,475 בני אדם נפצעו. לפי המשרד, התקבלו 2,550 דיווחים על נעדרים.
13:23 - יממה שנייה ברציפות, עם דגלים לבנים: אלפי תושבי צפון הרצועה נעים דרומה
דובר צה"ל עדכן כי החל מהשעה 10:00 אלפי תושבים מצפון הרצועה נענו לקריאות מצד ישראל - ועושים בשעה זו את דרכם לדרום הרצועה, זו היממה השנייה ברציפות, כשהם מניפים דגל לבן.
12:45 - בנק ישראל מרחיב את מתווי הסיוע לתושבי הצפון
עם פרוץ מלחמת "חרבות ברזל", הודיע בנק ישראל על מתווה מקיף אשר אומץ על ידי הבנקים, ומתווה נוסף שאומץ על ידי חברות כרטיסי האשראי, אשר מטרתם לסייע ללקוחות בהתמודדות עם השלכות המלחמה. מתווים אלו כוללים, בין היתר, את האוכלוסייה שמתגוררת או בעלת עסק שנמצא בטווח של עד 30 ק"מ מרצועת עזה.
היום מודיע הפיקוח על הבנקים על הרחבת לקוחות המעגל הראשון במתווים אלו, על ידי הכללת האוכלוסייה המתגוררת ביישובי צפון הארץ, או בעלת עסק שנמצא ביישובי הצפון, אשר פונו ידי גורם מדינתי רשמי והמתגוררים באחד מהישובים המופיעים ברשימות המפורסמות באתר בנק ישראל.
המתווים שגובשו מאפשרים בין השאר לאוכלוסיות שנפגעו באופן ישיר מנזקי המלחמה לדחות, ללא ריבית וללא עמלות, את תשלומי ההלוואות והמשכנתאות, לקבל פטור ממרבית העמלות ופטור מריבית על יתרת החובה עד לסכום של 10 אלף שקל.
12:08 - הותר לפרסום: רס"ל יונתן חצור, לוחם ביחידת שלדג, נפל בקרב בעזה
צה"ל התיר לפרסום כי רס"ל יונתן חצור, בן 22 מקציר, לוחם ביחידת שלדג, נפל אמש בקרב בצפון רצועת עזה.
12:03 - בלינקן: ישראל לא יכולה לשלוט בעזה אחרי המלחמה, ייתכן שתהיה "תקופת מעבר"
מזכיר המדינה האמריקני אנטוני בלינקן אמר כי ישראל אינה יכולה לשלוט בעזה אחרי המלחמה, אך ייתכן שתהיה "תקופת מעבר" לאחר סיומה. "עזה לא יכולה להישאר בשליטת חמאס, זה יוביל לחזרה על 7 באוקטובר. זה גם ברור שישראל לא יכולה לכבוש את עזה", אמר בלינקן לכתבים לאחר פגישת שרי החוץ של ה-G7 בטוקיו. "אולי יהיה צורך באיזו תקופת מעבר בתום הסכסוך. אנחנו לא רואים כיבוש מחדש ומה ששמעתי ממנהיגי ישראל, זה שאין להם כוונה לכבוש מחדש את עזה".
12:02 - לשכת רה"מ: הפגישה עם ראשי הרשויות ביו"ש - בשל התרעות להסלמה ביטחונית חמורה
לשכת ראש הממשלה מסרה כי הפגישה שנקבעה להערב עם ראשי הרשויות ביהודה ושומרון "מתקיימת היום כחלק מביקור של קבינט המלחמה בפיקוד המרכז, לנוכח ההתרעות של גורמי הביטחון להסלמה ביטחונית חמורה ביהודה ושומרון". בעקבות הביקורת על כך שהפגישה תתקיים עוד לפני שנתניהו נפגש עם ראשי הרשויות מעוטף עזה, נמסר כי "ראש הממשלה נתניהו כבר נפגש עם חלק מראשי רשויות העוטף ושוחח עם כל ראשי הרשויות בטלפון עם פרוץ המלחמה.
"בשליחותו של ראש הממשלה, מנהלת תקומה ומנכ"ל משרד רה"מ עומדים בקשר רציף עם ראשי הרשויות בעוטף", נמסר. "רה"מ נתניהו קיים פגישה במנהלת תקומה בנושא זה. אתמול, טרם הפרסום, ביקש רה"מ לזמן פגישה עם כל ראשי הרשויות בעוטף ביום שישי הקרוב". (איתמר אייכנר)
11:46 - מדינות ה-G7 קוראות להפוגה הומניטרית - וגינו את חמאס
שרי החוץ של מדינות ה-G7 פרסמו הצהרה משותפת בתום יומיים של דיונים, שבה קראו ל"הפוגות הומניטריות" בלחימה בעזה כדי לאפשר הגעה של סיוע הומניטרי נוסף. אולם, ההצהרה נמנעה מלהתייחס להפסקת אש מיידית, זאת לאחר שמזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן טען כי היא תאפשר לחמאס "לחזור שוב ושוב ושוב על מעשי ה-7 באוקטובר".
4 צפייה בגלריה
כינוס שרי החוץ של מדינות G7 ב טוקיו 8.11.23
כינוס שרי החוץ של מדינות G7 ב טוקיו 8.11.23
כינוס שרי החוץ של מדינות ה-G7 בטוקיו
(צילום: Tomohiro Ohsumi/Getty Images)
בכל זאת, ההצהרה מוסיפה ללחץ הבינלאומי המופעל על ישראל לרסן את הלחימה בעזה. "אנחנו תומכים בהפוגות הומניטריות ובפתיחת מסדרונות להעברת סיוע שנחוץ בדחיפות, לאפשר תנועה של אזרחים ואת השחרור של חטופים", נמסר בהצהרה עליה הסכימו שרי החוץ של יפן, קנדה, גרמניה, צרפת, איטליה, בריטניה וארה"ב שנפגשו בטוקיו. "אנחנו מדגישים את החשיבות בהגנה על אזרחים וציות לחוק הבינלאומי, במיוחד החוק ההומניטרי הבינלאומי".
השרים אמנם התמקדו בצורך בסיוע לתושבי עזה, אך גינו גם את מתקפת החמאס. "כל הצדדים חייבים לאפשר סיוע הומניטארי לאזרחים, כולל מזון, מים, טיפול רפואי, דלק ומקלט וגישה לעובדי סיוע", הוסיפו.
בהמשך ההצהרה התייחסו גם לחשש מ"עלייה מאלימות של מתנחלים נגד פלסטינים" ביהודה ושומרון. עוד הוסיפו כי יעבדו ביחד כדי "למנוע מחמאס את היכולת לגייס ולהשתמש בכספים לביצוע מעשי זוועה", כולל באמצעות השתת סנקציות חדשות. (ליטל סמט)
11:16 - 37 מבוקשים נעצרו הלילה ביו"ש, לפחות 10 מהם אנשי חמאס
כוחות צה"ל, שב"כ ומג"ב עצרו הלילה 37 מבוקשים ברחבי יהודה ושומרון, לפחות עשרה מהם משתייכים לחמאס. בנוסף, הכוחות תפסו אמצעי לחימה וחומרי הסתה רבים. מתחילת המלחמה נעצרו יותר מ-1,430 מבוקשים ביו"ש ובבקעה והעמקים, יותר מ-900 מהם משויכים לחמאס.
במבצע לסיכול טרור בקלקיליה תוחקרו חשודים רבים ונעצרו שלושה מבוקשים. במהלך הפעילות, חמושים ירו לעבר הכוחות שהשיבו בירי, זוהו פגיעות.
בביר זית אותרו במחסנים סמוך לאוניברסיטה ציוד רב של חמאס הכולל מיצגים של אמצעי לחימה, המשמשים את תאי הסטודנטים של ארגון הטרור לתהלוכות צבאיות והפגנות תמיכה בפיגועים. בכפר עקבה ועיסא הוחרם נשק מסוג "קרלו" ורובה ציידים. בעין יברוד נתפסו שני אקדחי אוויר, אמצעי לחימה ודגלי חמאס. בחברון אותר נשק אוויר ובבית פג'ר נשק מאולתר. (יואב זיתון, אלישע בן קימון)
11:15 - דובר צה"ל לתושבי הרצועה: נועו דרומה על כביש סלאח א-דין בין 10:00 ל-14:00
דובר צה"ל בערבית אביחי אדרעי הודיע לתושבי רצועת עזה כי הצבא מתיר, כמו בימים קודמים, תנועה דרומה דרך כביש סלאח א-דין בין 10:00 ל-14:00. אדרעי קרא לתושבי הרצועה לנצל את הזמן ולנוע דרומה.
10:02 - אזעקה בערב אל-עראמשה בגבול הצפון
אזעקה המתריעה על ירי טילים הופעלה בערב אל-עראמשה בגבול הצפון. בהמשך התברר שמדובר באזעקת שווא.
10:01 - המשטרה: עד כה זוהו במחנה שורה גופותיהם של 843 חללים אזרחים
המשטרה עדכנה כי עד כה זוהו בתחנת ריכוז החללים במחנה שורה 843 חללים אזרחים (שאינם חיילים) אשר נרצחו במערכה וגופותיהם הובאו לזיהוי.
09:35 - התרעת צבע אדום נשמעה בכיסופים שבעוטף עזה
8:48 - מטה המשפחות על הודעת ביידן: "תומכים בהפוגה תמורת שחרור חטופים"
מטה המשפחות להחזרת החטופים והנעדרים התייחס להודעת נשיא ארה"ב ג'ו ביידן כי הוא תומך בהפוגה זמנית: "אנו תומכים בכל יוזמה להפוגה זמנית תמורת שחרור החטופים. מטה המשפחות דורש מממשלת ישראל לעמוד על העקרון שכל הפוגה בלחימה, למשך זמן קצר או ארוך, תותנה בשחרור מיידי של החטופים. המטה מתנגד בתוקף לכל הפוגה תמורת שיחות שתכליתן משיכת זמן ולוחמה פסיכולוגית במשפחות החטופים".
8:40 - צה"ל: חוסל ראש מחלקת התעשיות והאמל"ח של חמאס
צה"ל חיסל את ראש מחלקת התעשיות ואמצעי הלחימה בחמאס מחסן אבו-זינה, בהכוונה מודיעינית של שב"כ ואמ"ן ובאמצעות תקיפה של מטוס קרב. אבו-זינה היה אחד ממובילי ייצור האמל"ח של חמאס והתמחה בייצור אמל"ח אסטרטגי ורקטי עבור מחבלי חמאס.


8:20 - דובר צה"ל פרסם תמונות חדשות מתוך ההתקדמות של צה"ל בעזה
4 צפייה בגלריה
חיילים ב תוך עזה מלחמת עזה 8.11.2023
חיילים ב תוך עזה מלחמת עזה 8.11.2023
חיילים בתוך עזה
(צילום: דובר צה"ל)

4 צפייה בגלריה
טנק של צה"ל חיילים צבא מלחמת עזה 8.11.2023
טנק של צה"ל חיילים צבא מלחמת עזה 8.11.2023
טנק של צה"ל בפאתי העיר עזה
(צילום: דובר צה"ל)

4 צפייה בגלריה
חיילים צה"ל מלחמת עזה 8.11.2023
חיילים צה"ל מלחמת עזה 8.11.2023
צה"ל מתקדם ברצועת עזה
(צילום: דובר צה"ל)
7:35 - הלילה: כוחות הביטחון הרסו בית המחבל שרצח את לוחם מג"ב אסיל סואעד בפברואר
כוחות הביטחון הרסו הלילה את בית משפחת המחבל בן ה-14 מוחמד זלבאני, שביצע את פיגוע הדקירה במעבר מחנה הפליטים שועפט בירושלים שבו נפל לוחם מג"ב רס"ל אסיל סואעד בפברואר השנה. במהלך בידוק ביטחוני שגרתי באוטובוס, שבוצע על ידי סואעד ומאבטח אזרחי שהיה עימו, המחבל שלף סכין, התנפל על הלוחם ודקר אותו בראשו. הוא נוטרל בירי של המאבטח, ובעקבות הפיגוע נקבע מותו של הלוחם. נגד המחבל הוגש כתב אישום בגין רצח ממניע טרור.
06:43 - צה"ל: "יש לבצע עדכון ליישומון פיקוד העורף באייפון, ללא הביצוע לא יתקבלו התרעות"
דובר צה"ל עדכן כי גרסת iOS חדשה של יישומון פיקוד העורף זמינה לרשות המשתמשים בחנות ההורדות, והוסיף כי "יש לבצע את העדכון בהקדם. ללא ביצוע העדכון, לא ניתן יהיה לקבל במכשיר הטלפון התרעות בזמן אמת". עדכון היישומון רלוונטי למכשירי אייפון בלבד, משתמשי אנדרואיד אינם נדרשים לבצע עדכון.
06:23 - לאחר ה"קריאה להשמדת ישראל": בית הנבחרים האמריקני נזף בנציגה הדמוקרטית טאליב
בית הנבחרים האמריקני העביר בהחלטה תקדימית נזיפה רשמית נגד הנציגה הדמוקרטית ממישגין, הפלסטינית-אמריקנית רשידה טאליב בגלל הצהרותיה על המלחמה בין ישראל לחמאס. טאליב הואשמה ב"קידום נרטיבים כוזבים" וב"קריאה להשמדת מדינת ישראל" בגלל השימוש השגור שלה בביטוי "מהנהר ועד הים פלסטין תהיה חופשית". טאליב מחתה בדמעות על ההחלטה, שמהווה הצהרה רשמית בלבד ואין לה תוקף מעבר לגינוי פומבי של התנהגות של מחוקק. "הביטוי הוא קריאת שאיפה לחופש, זכויות אדם ודו-קיום בשלום, לא מוות, הרס או שׂנאה", טענה. (דניאל אדלסון, ניו יורק)
06:03 - הותר לפרסום: לוחם השריון רס"ל במיל' יעקב עוזרי נפל בקרב בעזה
דובר צה"ל התיר לפרסום את שמו של רס"ל (מיל') יעקב עוזרי, בן 28 מכפר שמאי, לוחם שריון בגדוד 52, חטיבה 401, שנפל בקרב בצפון רצועת עזה. בנוסף, לוחם מגדוד 13, חטיבת גולני, לוחם מגדוד 601, חטיבה 401 ולוחם מגדוד 890, חטיבת הצנחנים, נפצעו אמש באורח קשה בלחימה בצפון רצועת עזה.
03:48 - שרי החוץ של מדינות ה-G7 דנו על המלחמה בישראל ועל "היום שאחרי" ברצועת עזה
שרי החוץ של קבוצת שבע המדינות המתועשות (G7) נפגשו בטוקיו ודנו על מאמצי השלום במזרח התיכון, ועל "היום שאחרי המלחמה" ברצועת עזה. במהלך הפגישה שצפויה להימשך היום, שרי החוץ ידונו פעם נוספת על המלחמה בישראל, המלחמה בין רוסיה לאוקראינה ונושאים הקשורים לסין. כך נמסר מיפן שמארחת את המפגש. בתום פגישות הקבוצה, בהן משתתפים שרי החוץ של ארצות הברית, קנדה, יפן, גרמניה, צרפת, איטליה ובריטניה, תתפרסם הודעה משותפת בנוגע למלחמה של ישראל נגד ארגון הטרור חמאס.
02:39 - בשל הסיוע לישראל ואוקראינה: צבא ארה"ב זקוק ל-3.1 מיליארד דולר לרכישת תחמושת
צבא ארצות הברית זקוק לאישור הקונגרס לתקציב בסך 3.1 מיליארד דולר לרכישת תחמושת ארטילרית והרחבת הייצור, על מנת למלא את המאגרים שהתרוקנו בעקבות משלוחי הסיוע לישראל ואוקראינה. כך אמר האחראי על הרכש בצבא האמריקני, דאג בוש, שהוסיף כי הסכום יהיה חלק מהתקציב אותו ביקש ממשל ביידן מהקונגרס, בסך 106 מיליארד דולרים.
01:03 - ארה"ב: תושב אריזונה איים לרצוח יהודים; מיילים אנטישמיים נשלחו ליהודים באוניברסיטת פנסילבניה
הפרקליטות בארצות הברית הגישה כתב אישום נגד ג'פרי מינדוק, תושב טמפה (47), בגין איום לרצח רב מאריזונה ו"כל יהודי אחר שימצא" על רקע המלחמה בישראל. לדברי הפרקליטות, מינדוק שלח לרב מייל שבו כתב כי "היטלר צדק", והוסיף בנוגע למלחמה בין ישראל לחמאס: "כשצפיתי בזוועות המתרחשות בפלסטין, הגעתי להבנה שאתם אשמים בכל מה שרע בעולם הזה. היהודים הציונים שולטים בכל דבר". התובעים טענו כי למינדוק יש היסטוריה של התנהגות מאיימת, וציינו כי בעבר איים "לתלות" שופט בבית המשפט, ואיים שהוא יודע "להכין פצצות".
אירוע אנטישמי נוסף שמגיע על רקע המתיחות הגוברת בארצות הברית בעקבות המלחמה בין ישראל לחמאס, התרחש באוניברסיטת פנסילבניה (UPenn). ה-FBI ומשטרת הקמפוס של האוניברסיטה פתחו בחקירה בעקבות סדרה של מיילים אנטישמיים מאיימים שנשלחו לאנשי סגל יהודים בקמפוס. נשיאת האוניברסיטה, ליז מגיל, שלחה לתלמידים ולסגל כי "כמה מחברי הקהילה היהודית שלנו קיבלו מיילים אנטישמיים מרושעים ומטרידים, המאיימים באלימות כלפיהם". לדבריה, ההודעות היו מכוונות ישירות לנמענים וכללו פרטים אישיים. האיומים מגיעים על רקע המתיחות הגוברת בקמפוסים בארצות הברית בעקבות המלחמה בין ישראל לחמאס. (דניאל אדלסון, ניו יורק)
00:15 - ביידן: ביקשתי מנתניהו הפוגה בלחימה בעזה בשיחתנו האחרונה
נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן עדכן כי במהלך שיחתו האחרונה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ביום שני הוא ביקש ממנו הפוגה בלחימה ברצועת עזה.