סגור
לי לוי עמותת יוזמות עתיד
לי לוי עמותת יוזמות עתיד (צילום: NEO Media)

אוטובוס ההעצמה של "יוזמות עתיד" חיבר יזמיות מהפריפריה עם מנכ"לים בכירים

עמותת יוזמות עתיד, פועלת להעצמה כלכלית של נשים מהפריפריה הגיאוגרפית, החברתית והכלכלית באמצעות תוכנית הכשרה וליווי בתהליך הקמת עסקים קטנים. העמותה, המלווה בכל שנה כאלף נשים בהקמת עסק משלהן, הפגישה מנכ"לים בכירים עם בוגרות תוכנית ההכשרה: "זהו צעד משמעותי נוסף במאמץ לצמצם את הפערים המעמיקים בחברה הישראלית"

עשרות בכירות ובכירים במשק הישראלי השתתפו ביום חמישי האחרון במסע תמיכה להעצמה כלכלית של אלפי נשים ויזמיות מהפריפריה. במהלך המסע ביקרו אנשי העסקים הבכירים בבתי עסק של יזמיות, בוגרות העמותה בבת ים וביפו, ולמדו על העסקים שהקימו במסגרת תוכנית ההכשרה, ועל התהליך שעוברות הנשים המשתתפות בתוכנית.
״התחתנתי בגיל צעיר, אבל הייתי עצמאית לפני שנולדו הילדים. במשך חודשי ההיריון הרגשתי שאני לא מצליחה לבסס את העסק והפכתי לנציגת שירות במוקד טלפוני. לימים ואחרי לידת התאומים, עובדת סוציאלית המליצה לי על תוכנית יוזמות עתיד. היא ידעה שהיצירה ביופי היא התשוקה שלי והיא כיוונה אותי למימוש עצמי", סיפרה לי לוי שמפעילה עסק בתחום הביוטי.
לוי אירחה בביתה שבבת ים את משתתפי האירוע וסיפרה להם על הדרך שלה להקים עסק עצמאי משגשג. "אני בוגרת מחזור 2015 של יוזמות עתיד ודרך העמותה קיבלתי את ההלוואה להקמת העסק ואת המנטורית האגדית שלי, שבזכותה נולד העסק עצמו. כיום אנחנו מתפרנסים יפה מהעסק, יש לי לקוחות קבועים של שנים ואני נהנית יום יום מהיצירה שלי ומהדרך שעשיתי''. סיפרה לוי.
"בשלב הבא, אני רוצה להרחיב את העסק, לגדול למכשור נוסף, אולי להעסיק עובדות תחתי ולהגדיל את ההכנסות", שיתפה את משתתפי האירוע. "מעניין אותי גם להעביר את הידע שצברתי לנשים נוספות, ללמד אותן את הדרך להקמה של עסק עצמאי שמייצר פרנסה למשפחה וגם על הדרך להיות מאסטרית בתחום היופי. אני מאמינה שכל אחת זכאית לחופש כלכלי ומימוש עצמי ויש לי את האפשרות לתת את זה הלאה", אמרה.
מסע התמיכה התקיים כאירוע ממונע באוטובוסים ששכרה עמותת יוזמות עתיד, הפועלת להעצמה כלכלית של נשים מהפריפריה הגיאוגרפית, החברתית והכלכלית באמצעות תוכנית הכשרה וליווי בתהליך הקמת עסקים קטנים ויציאה לעצמאות. עמותת יוזמות עתיד מלווה בכל שנה כ-1,000 נשים בתהליך הקמת עסקים קטנים. על פי נתוני יוזמות עתיד, כל 1,000 עסקים של נשים שהוקמו במסגרת העמותה, מניבים קרוב ל-60 מיליון שקל הכנסה נטו לבעלות העסקים, ועוד כ-60 מיליון שקל חיסכון בתשלומי העברה למדינה.
2 צפייה בגלריה
לי לוי עמותת יוזמות עתיד
לי לוי עמותת יוזמות עתיד
לי לוי עמותת יוזמות עתיד
(צילום: NEO Media)
בתחנה נוספת במסע עצר האוטובוס ביפו, בביתה של מעצבת התכשיטים ליה אלנתן. "ידעתי מהרגע שסיימתי ללמוד שאעסוק בתחום כעצמאית, כי בצורה הזו יש סיכוי לייצר לעצמי עצמאות כלכלית וכך יהיה לי את החופש לעוף עם האני האומנותי שלי. ליוזמות עתיד הגעתי מתוך החיפוש אחר מידע ועזרה ביציאה לעצמאות. אני בוגרת מחזור 2017 של התוכנית והיא אפשרה לי להגיע למי שאני היום אשת עסקים צעירה שעתידה לפניה", סיפרה אלנתן.
את האירוע הובילו ראובן קרופיק יו"ר בנק הפועלים, עדי סופר תאני מנכ"לית מטא (פייסבוק) ישראל, ניסים בר-אל, מייסד העמותה, בת שבע משה, יו"ר יוזמות עתיד (מ"מ) וצופית גורדון מנכ"לית יוזמות עתיד.
לדברי ניסים בר-אל, מייסד יוזמות עתיד: "אני שמח על הירתמות בכירי המשק להיפגש עם בוגרות התוכנית ולשמוע את סיפור חייהן ולקחת חלק במאמצים לצמצום הפערים המעמיקים בין השכבות השונות בישראל. אני בטוח כי זה היה מפגש משמעותי עבור שני הצדדים".
צופית גורדון, מנכ"לית יוזמות עתיד אמרה: "הסולידריות שהפגינו היום בכירי המשק מאפשרת לנו להמשיך ולסייע לנשים שנקלעו למשבר כלכלי לייצר לעצמן אלטרנטיבה תעסוקתית שמביאה לפרנסה עבורן ועבור משפחותיהן".
2 צפייה בגלריה
צופית גורדון מנכ"לית יוזמות עתיד
צופית גורדון מנכ"לית יוזמות עתיד
צופית גורדון מנכ"לית יוזמות עתיד
(צילום: NEO Media)
לדברי בת שבע משה, יו"ר יוזמות עתיד (מ"מ): "רבות דובר על הפערים המעמיקים בחברה הישראלית, השבוע נעשה צעד משמעותי נוסף במאמץ לצמצם את אותם פערים. מרגש לראות את בכירי המגזר העסקי נרתמים לחזק אלפי נשים מהפריפריה הפועלות לייצר לעצמן ולמשפחתן מחר טוב יותר. אין לי ספק שנראה פירות למהלך בקרוב".
עוד השתתפו באירוע, תמר יסעור, יו"ר ישראכרט; דניאל מלכה, מנכ"ל IBM ישראל; יאיר סרוסי, יו"ר צים; ביני זומר, סגן נשיא לעניינים אזוריים, שברון: יואל חשין, יו״ר קבוצת b2 ומייסד משותף יוזמות עתיד; גיל רושינק, יו"ר דירקטוריון אלקטרה נדל"ן; צביקה ביידא, מנכ"ל שופרסל אונליין; שרית פירון, שותפה בקרן TEAM8; רועי אלבז, מנכ"ל פנגו ; דב מורן, שותף מנהל קרן גרוב; ג'וליה זהר, מנכ"לית חברת אל ארז ; יעל אלעד, שותפה בקרן אלף; אלה אלקלעי, יו"ר IBI קרנות נאמנות; יפעת רייטר מנכלית AIG, יורם יעקבי, Venture Partner West Fountain, יניב ריבלין, מנכ"ל בירד; דני קולר, יו"ר נקסט דים; רון יקותיאל, מנכ"ל קלטורה; תומי שיינפלד, מנכ"ל גרו וסמנכ"ל דיגיטל בקבוצת מליסרון; אריק קליינשטיין, שותף מנהל קרן גלילות; ליאור אבירם, שותף מנהל משרד שיבולת ושות'; אסנת גולן, סמנכ"לית תקשורת, מותג וקיימות קבוצת שטראוס; נטע ריבקין, ספורטאית אולימפית ועוד.