סגור

דעה
לוחית רישוי? קישוט דקורטיבי

בעלי קורקינטים ואופניים חשמליים יהיו חייבים להתקין עליהם לוחית רישוי. אלא שעם כל הכוונות הטובות, צריך להתמקד במציאות: הרשויות לא מצליחות לאכוף את התקנות, והקורקינטים והאופניים החשמליים הפכו למכת מדינה

השבוע אישרה הכנסת צעד "דרמטי" בקריאה טרומית בוועדת השרים לענייני חקיקה: בעלי קורקינטים ואופניים חשמליים יהיו חייבים להתקין עליהם לוחית רישוי שתכיל את פרטיהם. כלומר, בפשטות: נדרסת על ידי קורקינט חשמלי? נפגעת על ידי אופניים חשמליים? כעת יש עם מי לדבר. בחברות הקורקינטים בירכו על המהלך הנבון ואפילו הדגישו שלקורקינטים השיתופיים שפזורים ברחבי תל אביב כבר מזמן יש לוחיות רישוי, כך שניתן להתלונן על הרוכבים הפוחזים.

1 צפייה בגלריה
אופניים חשמליים קורקינט חשמלי
אופניים חשמליים קורקינט חשמלי
אופניים חשמליים
(צילום: דנה קופל)
אלא שעם כל הכוונות הטובות, צריך להתמקד במציאות: עוד לפני הקורונה הרשויות לא הצליחו לאכוף את התקנות נגד רוכבי הקורקינט והאופניים החשמליים שבהיעדר אכיפה הפכו למכת מדינה על המדרכות. כעת נשאלת השאלה הפשוטה כיצד בכלל זה יקרה? האם כל החנויות, המשווקים, בעלי הקורקינט והאופניים החשמליים יקפידו על התקנת לוחית רישוי? ייתכן, וייתכן שלא. אם היה מדובר באופנוע ללא רישוי, שוטרי מדינת ישראל היו נזעקים למרדף, אבל כאן מדובר על קורקינט או אופניים, כך שקשה להאמין שמרדף כזה יתנהל. ואז הכלי עולה לכביש, יותר נכון למדרכה: בהנחה שיש לוחית רישוי, האם מצלמות אכיפה ייעודיות יתפסו את הרוכבים? קשה להאמין. האם אזרח שידו נשברה ימהר לצלם באמצעות היד שנותרה שלמה? יש מצב שלא. האם מערכת המשפט העמוסה עד כדי אבסורד תוסיף לרשימת השיכורים, המתפרעים והממהרים על ארבעה גלגלים את רוכבי הקורקינט והאופניים? לא היינו מהמרים על זה. ונראה כיצד יגיבו חברות הביטוח שלפתע יגלו שעל כל חבטה, שריטה או נפילה יש מי שרוצה לתבוע. בשורה התחתונה: לוחיות רישוי אולי יהיו לקורקינט ולאופניים חשמליים, ויש לברך על המהלך, אבל כמו בקורקינט השיתופי המוכר מרחובות תל אביב, עם הלוחיות החסרות והמתנדנדות, גם כאן לוחית הרישוי תהפוך במהרה לקישוט דקורטיבי וחסר תכלית על ישבן האופניים החשמליים.