סגור

שאשא ביטון: התוכנית לשדרוג מעונות היום - בהיקף 4 מיליארד שקל

שרת החינוך אמרה בסקירת תקציב החינוך בוועדת הכספים כי התוכנית תימשך 4 שנים ולא תכלול בניית מעונות חדשים, כאשר בתחילת שנת 2022 המעונות יועברו למשרד החינוך עם תוספת תקציבית של 200 מיליון שקל בלבד. עוד הודיעה כי תפעל לפתיחת כמה שיותר בתי ספר מהזרם הממלכתי חרדי

שרת החינוך יפעת שאשא ביטון אמרה היום (א') בסקירת תקציב החינוך בוועדת הכספים, כי היקף התוכנית הרב שנתית לקליטת מעונות היום במערכת החינוך יעמוד על 4 מיליארד שקל, למשך 4 שנים.
בתחילת 2022 תועבר האחריות למעונות היום, להוציא גביית שכר הלימוד, ממשרד הכלכלה למשרד החינוך.
3 צפייה בגלריה
מעונות יום מעון יום גן ילדים פעוטון פיקוח
מעונות יום מעון יום גן ילדים פעוטון פיקוח
מעון יום מפוקח
(צילום: יריב כץ)
עם זאת, בתקציב 2022 ניתנו רק 200 מיליון שקל כדי לחזק מערכת הפיקוח על המעונות וההכשרות של המטפלות.
לדברי שאשא ביטון ה-4 מיליארד שקל לא יכללו בניית מעונות נוספים, כך שנראה שמדובר בכספים שייועדו בעיקר להכשרת צוותים והגדלת תקן העובדות. שאשא ביטון לא פרטה האם התוכנית הרב שנתית תתחיל כבר בשנת הלימודים הבאה.

3 צפייה בגלריה
שאשא ביטון
שאשא ביטון
שרת החינוך יפעת שאשא ביטון
(צילום: עמית שאבי)
מנכ"ל משרד החינוך יגאל סלוביק אמר שבשל מצוקת הקרקעות באזורים צפופים נשקלת בניית בתי ספר בבנייה לגובה וכן בשימושים מעורבים. הוא נתן כדוגמה לאזורים שאין בהם קרקעות לבנייה את בני ברק ושכונת מאה שערים בירושלים, שתיהן חרדיות. לדברי סלוביק, בישראל חסרות 34 אלף כיתות. תוכנית החומש החדשה לבניית מוסדות חינוך כוללת 18 אלף כיתות כלומר רק קצת יותר מחצי מהמחסור.
לפי התוכנית, 3,600 כיתות ייבנו בשנה
על פי התוכנית הקיימת, 3,600 כיתות ייבנו בשנה. מתוך 18 אלף הכיתות, 5,250 המהוות כ-29%, מיועדות למגזר הערבי. מתוכן אלף יבנו על חשבון תוכנית החומש הבאה לפיתוח המגזר הערבי. שאשא ביטון אמרה שגם אם תיושם תוכנית החומש הפערים רק יגדלו עד תוכנית החומש הבאה. לכן, לדבריה, מתנהלים עם האוצר דיונים להקדמת תוכנית החומש הבאה.

3 צפייה בגלריה
ח"כ אלכס קושניר יו"ר ועדת כספים
ח"כ אלכס קושניר יו"ר ועדת כספים
ח"כ אלכס קושניר, יו"ר ועדת כספים
(צילום: אלכס קולומויסקי)

בתשובה לשאלת יו"ר ועדת הכספים אלכס קושניר מישראלי ביתנו אמרה שאשא ביטון, ש"אני בתפיסת המדיניות שלי צריך לקדם כמה שיותר מסגרות של ממלכתי חרדי, כמה שיותר ילדים שיכנסו לחינוך הרשמי. אנחנו נמצאים בדיונים לראות איך מקדמים את זה". מצד אחד זו אמירה מאוד לא מחייבת של השרה. מצד שני קושניר גרם לה להביע עמדה מחייבת בנושא שהיא ממעטת להתבטא בו.