סגור
שר התקשורת שלמה קרעי על רקע סניף של דואר ישראל
שר התקשורת שלמה קרעי על רקע סניף של דואר ישראל (צילומים: אבי מועלם, גיל נחושתן)

בלעדי
פועלים ולאומי נגד קרעי: ניסיון ההדחה של יו"ר הדואר עלול להביא לעצירת האשראי לחברה

הבנקים, שמעניקים לדואר אשראי במאות מיליוני שקלים, חוששים לתוכנית ההבראה, עקב מהלכי השר קרעי להדיח את יו"ר הדואר וקנין

בנק הפועלים ובנק לאומי מבקשים לקבל הבהרות על הניסיון של שר התקשורת שלמה קרעי להדיח את יו״ר דירקטוריון הדואר מישאל וקנין. ל"כלכליסט" נודע, כי גורמים בשני הבנקים פנו בימים האחרונים לבכירים בהנהלת הדואר וביקשו לברר האם צפוי שינוי בצמרת החברה. אותם גורמים בנקאיים הודיעו לבכירי הדואר, כי למהלך כזה עלולות להיות השלכות בנוגע למדיניות הענקת האשראי לחברה.
הפועלים ולאומי מעניקים לחברת הדואר אשראי לטווח ארוך ולטווח קצר בהיקף של מאות מיליוני שקלים. מנכ״ל הדואר דוד לרון דיווח בסוף השבוע לחברי הדירקטוריון של הדואר ולבכירים במשרד האוצר על הפניות מהבנקים.
לפני כמה חודשים החליטו הבנקים לעצור את מתן האשראי לחברה, לאחר שהיא הגיעה אל סף חדלות פירעון. בבנקים הסכימו לחדש את מסגרות האשראי רק לאחר שגובשה תוכנית ההבראה, שכללה פרישה ופיטורים של למעלה מ־1,000 איש, שהם 20% מכלל עובדי החברה. בבנקים הדגישו שהענקת האשראי המחודש נובעת מאמון בשינויים שההנהלה החדשה מבצעת.
שר התקשורת קרעי מבקש להדיח את יו״ר הדירקטוריון וקנין ולמנות תחתיו אדם שמוגדר "איש אמונו". קרעי הודיע על כך לווקנין בפגישה בשבוע שעבר. וקנין הודיע לקרעי בתגובה כי כוונתו אינה חוקית, עומדת בניגוד לטובת החברה ועלולה להביא לקריסת תוכנית ההבראה וההפרטה של הדואר. כפי שפורסם ב"כלכליסט", מנכ״ל הדואר התייצב לימין היו"ר והודיע לבכירים באוצר כי יתפטר לאלתר מתפקידו אם תקודם כוונתו של קרעי להזיז את היו"ר. החשב הכללי יהלי רוטנברג, ראש אגף התקציבים יוגב גרדוס, ומנהלת הרשות מיכל רוזנבוים מתנגדים ליוזמת קרעי שעלולה, לדבריהם, לפגוע בתוכנית ההבראה של החברה.