סגור
טקסיגו אפליקציית מוניות
מונית של טקסיגו (צילום: TAXIGO )

בלי דמי מנוי לנהגים: האם זו האפליקציה שתצליח לנגוס בגט?

אפליקציית טקסיגו בבעלות איש העסקים גירי זיתון הושקה היום, ולטענת מפעיליה מעל 4,000 נהגים כבר הצטרפו; זאת לעומת 10,000 נהגים הפועלים ככל הידוע בגט; הבעלים ומנהל הפיתוח העסקי הם שומרי שבת ולפיכך לא תיגבה עמלה בשבתות ובחגים; ההחלטה לא לגבות דמי מנוי מהנהגים - חודשיים אחרי שהמתחרה העלתה אותם ועוררה זעם

אפליקציית המוניות טקסיגו (Taxigo) הושקה היום (ג'), ולטענת מפעיליה מעל 4,000 נהגים כבר הצטרפו אליה. היא תנסה לנגוס בנתח השוק של גט, שככל הידוע פועלים במסגרתה כ-10,000 נהגים. בישראל פועלים כיום כ-18 אלף נהגי מוניות "ספיישל".
מאחורי המיזם עומד איש העסקים הצרפתי גירי זיתון, ומנהל הפיתוח העסקי הוא אייל טייב. שניהם שומרי שבת ובהתאם לכך קיבלו החלטה יוצאת דופן שלא לגבות עמלה משירות שמוענק בשבתות ובחגים.
במטרה לתת פייט למתחרה המרכזית שלהם, גט, ששולטת בשוק המוניות, החליטו בטקסיגו שלא לגבות מהנהגים דמי מנוי. ההכרזה על כך נעשית חודשיים בלבד לאחר שגט החליטה להעלות את מחירי המנויים לנהגים, ועוררה את זעמם. בנוסף, טקסיגו הכריזה כי עמלת הנסיעה שתגבה מהנהגים תעמוד על 8% בלבד לנסיעה פרטית ביום חול, בהשוואה לגט שגובה 10% ומעלה על כל נסיעה פרטית.
גם בשוק הנסיעות העסקיות האפליקציה מתחייבת לתת פייט למתחרות. "עבור הלקוחות אנחנו נציע נסיעות עסקיות ב-20% פחות מהמתחרים", אומרת מנהלת האקוסיסטם בטקסיגו, עו"ד דנה הירשברג, "מהנהגים נגבה עמלה על סך 22% בלבד לנסיעה עסקית, כשבשוק דורשים היום בין 31% עד 38%".
בשלב הראשון טקסיגו תפעל בין חדרה לגדרה, אך על פי החברה, היא מתכננת להרחיב פעילות לכל הארץ ובתקופת ההשקה תעניק החזר כספי דרך כרטיס האשראי בסך של 5% לשימוש בנסיעה הבאה, המתקבל ומזוכה מיידית.