סגור
הזמר ארקדי דוכין פנאי
הזמר ארקדי דוכין (צילום: אילן בשור)

בלעדי
ארקדי דוכין תובע את צ'רלטון: "הפרה זכויות יוצרים"

היוצר והזמר טוען כי צ'רלטון הפרה את זכויותיו ביצירה "יש בי אהבה", אותה שילבה בפרסומת בערוצי הספורט שבניהולה ללא אישורו. בשלב זה ולצורכי אגרה הוגשה התביעה על סך 300 אלף שקל

היוצר והזמר ארקדי דוכין הגיש לאחרונה לבית המשפט השלום בתל אביב תביעה נגד חברת צ'רלטון בטענה כי זו מפרה את זכויותיו ביצירה שלו "יש בי אהבה", זאת תוך שילוב היצירה בפרסומת בשידורי ערוצי הספורט 1, 2, 3 ו-4 שבניהול צ'רלטון בטלוויזיה ללא אישורו. בשלב זה ולצרכי אגרה הוגשה התביעה על סכום של 300 אלף שקל.
במסגרת התביעה שהגיש ארקדי דוכין וחברת "צאן ברזל מוזיקה" המשמשת כמו"ל שלו, ובעלת זכויות משותפת עם דוכין ביצירותיו, מצוין כי דוכין הוא היוצר, מלחין הלחן ומחבר המילים של היצירה המוכרת, הידועה ורבת המוניטין "יש בי אהבה" והוא בעל זכויות היוצרים ביצירה.
עוד נטען כי צ'רלטון היא בין היתר גוף שידור מסחרי, המשדר אירועי ותוכניות ספורט בארבעה ערוצי טלוויזיה המשודרים בפלטפורמות של המשדרים הרב ערוציים (יס, הוט, פרטנר טי וי, סלקום טי וי) תמורת תשלום דמי מנוי. דוכין טוען בתביעה כי הוא וחברת "צאן ברזל" מוזיקה גילו כי "ללא ידיעתם וללא רשותם, צ'רלטון הפרה את זכויותיהם ביצירה, בחוסר תום לב בשילובה בפרסומת עצמית של 'ספורט 1,2,3,4' אותה שידרה בשידורי ערוצי הטלוויזיה של צ'רלטון ובמדיות נוספות". עוד נטען כי התובעים התריעו בפני צ'רלטון אודות הפרת זכויותיהם כביכול - אולם ללא הואיל.
מהתביעה שהוגשה באמצעות עו"ד עמית קרמון עולה כי היצירה פורסמה לראשונה בביצועו של הזמר אריק איינשטיין ונרשמה באקו"ם. "היצירה היא יצירה מוכרת, אהובה, רבת מוניטין וידועה שהפכה לנכס צאן ברזל בתרבות הישראלית ולקלאסיקה ישראלית. ארקדי דוכין, לרבות באמצעות מי מטעמו, הוא היחיד הרשאי והמוסמך להרשות שימושים שהם ביצירה. הפרסומת המפרה נועדה לקדם את המוצר/מותג של צ'רלטון, ערוצי הספורט והיא פרסומת עצמית לערוצים שבבעלות, שליטת וניהול הנתבעת, אותם הנתבעת מפיקה ומשדרת", נטען.
עוד נטען כי "השימושים המפרים ביצירה גרמו לתובעים (ארקדי דוכין וחברת צאן ברזל מוזיקה -ל.ד) נזקים נוספים מאחר שבין היתר, הפרסומת המפרה גורעת משמעותית מערך היצירה וגורמת לתובעים נזקים כספיים ותדמיתיים, לרבות במניעת הכנסות וחסרון כיס לרבות באפשרות כי היצירה תיכלל בפרסומת אחרת, על כל הנזקים וההפסדים המשמעותיים שיגרמו לתובעים. מפרסם אשר רואה כי יצירה שולבה בפרסומת, לא יבחר בה לשימושו שלו בפרסומת", נטען. טרם הוגש כתב הגנה בתיק.