סגור
Dun's 100

משנה את פניה: סנונית ראשונה לבנייה רוויה ביקנעם

העיר שנחשבת לעמק הסיליקון של הצפון מושכת אליה אוכלוסיות איכות המזרימות דם חדש לעיר ומזינות את תעשיית ההייטק המשגשגת. פרויקט הבנייה הרוויה הראשוני הנבנה על ידי קבוצת שובל הוותיקה יכלול 2 מגדלי מגורים בני 19 קומות

לאחרונה נפל דבר בתולדותיה של העיר יקנעם: וועדת התכנון המקומית אישרה להפקדה את תוכניתה של קבוצת שובל לבנייתם של שני מגדלי מגורים בני 19 קומות כל אחד, בשכונת שער הגיא בעיר. מדובר על לא פחות ממהפכה נדל"נית ביישוב הירוק שעד כה אופיין אך ורק בבנייה נמוכה של וילות וצמודי קרקע. עם יציאתו של הפרויקט לדרך זו תהיה הסנונית הראשונה לבניה רוויה ביישוב המבוקש שהפך זה מכבר לבירת ההייטק של הצפון.
המגרש בו ייבנה הפרויקט משתרע על שטח של 8 דונם, דבר המאפשר את בנייתן של כ-140 יחידות דיור, 70 דירות במגדל. אחד מהבניינים מיועד כולו למכירה לשוק החופשי והשני מיועד כולו להשכרה לתקופה של 15 שנה. כיאה לעיר שמושכת אליה אנשי הייטק איכותיים, הפרויקט יהיה יוקרתי והוא יכלול לובי מרווח וגבוה ובכל מגדל יהיו בנוסף חדר כושר וחדר משחקים לילדים. כמו כן הדיירים ייהנו מהכנות לטעינת רכבים חשמליים כאשר לבניין לשיווק יש חניון תת קרקעי וכל שאר החניות תהיינה עיליות. כמו כן הפיתוח הסביבתי יהיה מוקפד וכך למשל בין הבניינים יהיו מזרקות מים, ומתקני משחק.
מבחינת הרשויות מעבר לפיתוח הסביבתי , התשתיות ומבני הציבור, כדי שהפרויקט יצליח, צריכים להתמלא מספר מרכיבים חשובים- נראות ומיתוג, אפשרות לגור בכל רמת הכנסה ומתן מענה גם למגורים זמניים. מבחינת הנראות היה חשוב לרשות המקומית שהפרויקט יהיה אייקון אדריכלי ברמה בינלאומית. בכדי לתת מענה ואפשרות לכל רמות ההכנסה וסוגי המשפחות הפרויקט מונה שני בניינים- האחד לרכישה והשני לשכירות.
השכונה שנבחרה לכך היא שכונת שער הגיא, הנחשבת לאחת המתפתחות ביקנעם. זוהי שכונה איכותית ואקולוגית במהותה, הכוללת פארקים ושטחים ציבורים העולים על 50% בסה"כ השטח. השכונה ממוקמת בצד הדרום מערבי של יוקנעם עילית, קרוב למחלף אלייקים המקשר לכביש מספר 70 וכ-5 קילומטר בלבד מהקצה הצפוני של כביש 6. במרכז השכונה מתוכנן שטח גדול למבני ציבור כבתי ספר, מתנ"ס, גני ילדים, בתי כנסת וכן שטח למסחר ומשרדים. בדרום השכונה מתוכננת בריכה עירונית וקאנטרי ספורט. מצפון מתוכנן פארק גדול הכולל גן בוטני חקלאי, מצפור ועוד.
2 צפייה בגלריה
ישי רוט סמנכ"ל שיווק ופיתוח עסקי קבוצת שובל
ישי רוט סמנכ"ל שיווק ופיתוח עסקי קבוצת שובל
ישי רוט סמנכ"ל שיווק ופיתוח עסקי קבוצת שובל
(צילום: יח"צ)
לפי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (הלמ"ס) נכון לאמצע 2021 מתגוררים ביקנעם עילית כ- 24 אלף תושבים. לפי נתוני הלמ"ס נכון לסוף 2019, ליקנעם עילית דירוג של 7 מתוך 10 במדד הסוציואקונומי. כיום פועלות בפארק התעשייה בעיר כמאה חברות מתחומי ההיי טק, הביוטכנולוגיה, התקשורת, הרפואה, המזון, האלקטרוניקה והפלסטיקה והעיר נחשבת לאחד ממרכזי ההיי טק הגדולים בארץ עם יצוא של כ-5 מיליארד דולר ומעל 100 חברות העוסקות במחקר ופיתוח.
2 צפייה בגלריה
יוקנעם
יוקנעם
יקנעם
(צילום: יח"צ)
נכון להיום עומד מחירה הממוצע של דירה בשכונה על 1.7 מיליון ₪ והשכירות על קרוב ל-4000 בחודש, והצפי שהוא שמחירים אלו יאמירו עם התפתחותה ובנייתה של השכונה. כחברת נדל"ן וותיקה אשר בנתה עד היום אלפי יחידות דיור, מרכזים מסחריים וקומות משרדים בפרויקטים מגוונים, הפוטנציאל העצום הגלום ביקנעם, ובשכונת שער הגיא בפרט, לא נעלם מעינינו ואנו שותפים לתנופת הבנייה בעיר ומאמינים במיוחד בשכונה החדשה והייחודית של העיר.
מאת ישי רוט, סמנכ"ל שיווק ופיתוח עסקי, קבוצת שובל