זינוק בתאונות הדרכים? שרת התחבורה לא הגיעה לדיון
נתוני שיא של תאונות דרכים הוצגו בוועדת הכלכלה, ביום דיונים מיוחד בנושא בטיחות בדרכים, אך השרה רגב לא נכחה. נציג משרד התחבורה והבטיחות בדרכים: זו לא האחריות הבלעדית של המשרד
היום (ד') נערך בוועדת הכלכלה יום דיונים מיוחד בנושא בטיחות בדרכים, סוגייה חשובה ובהולה שצריכה להיות בראש סולם העדיפויות של משרד התחבורה לאור הזינוק במספרים. אך דווקא בדיונים החשובים בלטה בהיעדרה שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, מירי רגב.
כבר בתחילת הדיונים טען יו"ר הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, יורם הלוי, כי לרשות אין סמכויות ובפועל היא לא יכולה לבצע את תפקידה, בזמן שיש תוכנית לאומית מסודרת למאבק בתאונות הדרכים אך היא לא מבוצעת ולא מסובסדת למרות שעלותה מוערכת ברבע מילארד שקל בלבד. כל זאת בעוד שהתאונות עולות למשק הישראלי כ-20 מיליארד שקל בשנה. הלוי טען כי התרגלנו למספרים הגבוהים של הפצועים והרוגים בתאונות דרכים וכבר אין ניסיון למגר את התופעה. בדיון יצג את משרד התחבורה, ראש מנהל התנועה במשרד התחבורה, אדי בן ליש, שטען כי כל המשרדים צריכים להירתם לסוגייה, ולא רק משרד התחבורה והבטיחות בדרכים וכי המלצת המשרד היא לאמץ בוועדה תוכנית לאומית בשיתוף כלל משרדי הממשלה.
תאונות הדרכים בישראל הן תופעה שרק הולכת ומחמירה. יולי 2025 הוא חודש יולי הקטלני ביותר ב-20 שנה האחרונות, ונהרגו בו 46 בני אדם בתאונות דרכים. בשנת 2024 נהרגו בישראל 436 בני אדם בתאונות דרכים, ונפצעו 14,170 בני אדם בדרגות פציעה שונות, מספר שיא מאז שנת 2007. על פי הנתונים שהציג מרכז המחקר והמידע של הכנסת בישיבת ועדת הכלכלה, מתחילת 2025 נהרגו בישראל 265 בני אדם בתאונות דרכים, 2% יותר מהתקופה המקבילה אשתקד וחלה עלייה של 31% לעומת מספר ההרוגים הממוצע בשנים 2025-2014.
לפי הנתונים, בשנת 2024 חלה עלייה של 42% במספר ההרוגים בתאונות בדרכים לא עירוניות, מרבית הפצועים קשה (57.8% מכלל הפצועים) נפצעו בדרכים עירוניות. בשנת 2024 חל זינוק של 62% במספר ההרוגים מהאוכלוסייה הערבית, משאיות מעורבות בתאונות קטלניות פי 6 מחלקן במצבת הרכבים, ובשנת 2024 חל זינוק של 27% במספר הנפגעים בתאונות עם קורקינטים חשמליים. עם כל כך הרבה מידע אין ספק שהטיפול אמור להיות ממוקד יותר ובראש סולם העדיפויות. אך אם שרת התחבורה לא מצאה זמן להתפנות ליום שכל כולו מוקדש להצלת חיי אדם על הכביש, סוגייה שנמצאת תחת אחריות משרדה, אין פלא שהנושא לא נמצא בסדר היום של משרד התחבורה.
ממשרד התחבורה לא נמסרה תגובה.






























