סגור
מימין צבי ויליגר ו יוסי ויליגר לשעבר מייסדי חברת ה מזון ויליפוד חדש
מימין צבי ויליגר ו יוסי ויליגר לשעבר מייסדי חברת ה מזון ויליפוד חדש (צילום: אוראל כהן)

ויליפוד מצטרפת לגל העלאות המחירים - במוצרי אורז, אטריות ושימורים

אחרי שטראוס, שסטוביץ וסוגת: ויליפוד מעלה בעד 15% את המוצרים שהיא מייבאת מהמזרח הרחוק, "עקב העליות התלולות במחירי ההובלה הימית"; ההתייקרות תיכנס לתוקף כבר בשבוע הבא

גל ההתייקרויות לא נבלם. יבואנית המזון ויליפוד שבשליטת האחים צביקה ויוסי ויליגר, תעלה את מחירי המוצרים שהיא מייבאת מהמזרח הרחוק - בהם אורז, אטריות ושימורים - בשיעור של עד 15%.
ויליפוד רמזה על כוונתה להעלות מחירים בדוחותיה לסיכום הרבעון השלישי שפורסמו בסוף דצמבר. החברה ציינה שתטפל בהרעה בתוצאותיה ושחיקת רווחיותה, באמצעות שיפור תנאי הסחר מול לקוחותיה, כלומר הקמעונאים.
אלא שלאחר פרסום הדברים בכלכליסט, התראיין צביקה ויליגר ואמר כי לא יעלה מחירים בתקופת המלחמה: ״אני לא מעלה מחירים כרגע. זה לא לעניין. אנחנו לא הרווחנו הרבה ברבעון השלישי כי לא העלנו מחירים. אני מאמין שבמלחמה אנשי עסקים צריכים לרתום עצמם. לא יקרה שום דבר אם רבעון או שניים אנשים עשירים כמו שסטוביץ' לא יעלו מחירים, גם אם על חשבון רווחיות. לקרן פרטיסטימו, בעלת סוגת, יש מיליארדים".
כעת, מציג ויליגר את ההחלטה להעלות מחירים כ״כח עליון״. מהחברה נמסר כי "עקב העליות התלולות במחירי ההובלה הימית, בעקבות מלחמת 'חרבות ברזל' והמשבר הבינלאומי שיצרו החות'ים בתימן, מחיר ההובלה עלה מ-1,500 דולר ל-7,200 דולר ומשך ההובלה הוכפל מ-40-35 35-40 יום ל-65-80 יום. כתוצאה מכך, ובלית ברירה, הוחלט על העלאות מחירים סולידיות אך ורק על מוצרים המיובאים מהמזרח - וזאת במטרה לספק לכל לקוחותינו את כל המוצרים".
ויליגר גם לא איפשר לקמעונאים די זמן להצטייד בסחורה במחיר הישן, שכן בכוונתו להעלות את המחירים כבר בשבוע הבא. לכלכליסט נודע כי בנוסף לוילי פוד, גם חברת דר׳ פישר המייצרת ומשווקת מוצרי טואלטיקה תעלה את מחירי מוצריה בשיעור של עד 10%. מדובר בסדרת מוצרי השיער סרקל, ומגוון מוצרי קרם ידיים וגוף.
העלאת המחירים של ויליפוד מתווספת להתייקרויות של שטראוס שתעלה בשבוע הבא מחירים בשיעור של עד 25%, סוגת שתעלה בשיעור של עד 40%, שסטוביץ עם התייקרות של 15% וספקים נוספים ובהם סידס, בית השיטה ויכין.