סגור
מנכ"ל משרד האוצר לשעבר שי באב"ד 2020
מנכ"ל שטראוס שי באב"ד (צילום: דנה קופל)

שטראוס מפטרת עובדים ומייקרת עשרות מוצרים

העלאת מחירים שלישית בשנה בשטראוס - תיכנס לתוקף בעוד כשבועיים ותחול על רבע מהמוצרים, כולל ממתקים ומלוחים, חומוס, שמן זית יד מרדכי, ושוקולית; החברה מנמקת את ההחלטה בהתייקרות מוצרי הגלם; מהלך ההתייעלות המתוכנן יגיע מצמצום בשכבות הניהוליות, והחברה מעריכה כי הוא יוביל לחיסכון שנתי של בין 45 ל-55 מיליון שקל

שטראוס שוב מעלה מחירים - חצי שנה בלבד לאחר ההעלאה הקודמת ובפעם השלישית בשנה החולפת. זאת במקביל להודעה על תוכנית התייעלות.
ההתייקרות תיכנס לתוקף בעוד שבועיים ותחול על רבע מהמוצרים - טבלאות השוקולד יתייקרו ב-14%, שאר הממתקים, הקקאו והשוקולית ב-10%, שמן זית יד מרדכי ב-25% ומאפים -ב8%-14%.
החברה נימקה את ההתייקרות הצפויה בעלייה של עשרות אחוזים במחירי חומרי הגלם בשנה האחרונה, בהם חמאת ועיסת קקאו (+88%), טחינה (+30%), סוכר ושמן זית (+60%). לדברי שטראוס, היקף ההשפעה של עלייה מחירי חומרי הגלם מוערך ביותר מ-100 מיליון שקל לשנה.
בתוך כך, החברה דיווחה לבורסה על תכנית ההתייעלות אשר פרטיה נחשפו בכלכליסט. דירקטוריון החברה אישר מהלך התייעלות ארגונית של הקבוצה וזאת בהמשך למספר מהלכי התייעלות אותם ביצעה החברה בשנה האחרונה.
מטרתה של התכנית הינה המשך התייעלות וחיסכון תוך התאמת המבנה הארגוני של הפעילות בישראל לאסטרטגיה של הקבוצה ולסביבה המאקרו כלכלית. עיקר ההתייעלות יגיע מצמצום בשכבות הניהוליות, והחברה מעריכה, כי יישום התוכנית יהביא לחיסכון שנתי של בין 45 ל-55 מיליון שקל.
נשיא ומנכ"ל קבוצת שטראוס שי באב"ד: "אנחנו מודעים למצב המורכב, ולכן העלאות המחירים הן המינימליות ההכרחיות במציאות העסקית הנוכחית. מהלכי המיקוד וההתייעלות בתוך החברה יאפשרו לנו להביא להמשך השקעה בתשתיות ובצמיחה עתידית".