סגור
מוסף שבועי 29.12.22 משה גפני
יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני (צילום: אורן זיו)

בעקבות לחצי נתניהו: גפני דוחה את ההצבעה על החוק להגבלת הריבית על משכנתאות

יו"ר ועדת הכספים הודיע כי לא יעלה ביום רביעי להצבעה בקריאה טרומית את הצעת החוק שהגיש להקפאת הריבית על המשכנתאות. גפני ככל הנראה משתמש בהצעת החוק על מנת ללחוץ על נתניהו ליישם את ההסכם הקואליציוני בדבר התקצוב למוסדות הדת והחינוך החרדים; נתניהו הבטיח "להסדיר עוד הערב" את הסוגייה

יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני (יהדות התורה) הודיע הערב (ב') שלא יעלה ביום רביעי להצבעה בקריאה טרומית את הצעת החוק שהגיש להקפאת הריבית על המשכנתאות. גפני מסר את הודעתו לאחר שיחה עם רה"מ בנימין נתניהו, במהלכה הוא ביקש ממנו לדחות את ההצבעה עד להשגת הסדר.
עוד קודם לכן גברה ההערכה בכנסת שגפני לא יעלה את הצעת החוק להצבעה וכי הוא משתמש בה כדי ללחוץ על רה"מ ליישם את ההסכם הקואליציוני בדבר התקצוב למוסדות הדת והחינוך החרדים. הערב, לאחר שחברי סיעת יהדות התורה איימו להחרים את ההצבעות במליאת הכנסת, הבטיח נתניהו "להסדיר עוד הערב" את סוגיית תקצוב המוסדות החרדים.
ועדת השרים לענייני חקיקה דחתה אתמול את הצעת החוק והצביעה נגדה. בדיון הבוקר בוועדת הכספים שעסק בין היתר בריביות ההולכות וגדלות שהבנקים גובים על המשכנתאות, אמר גפני כי הכלי היחיד שעומד ברשותו כרגע הוא תיקון חוק הבנקאות באופן שיגביל את העלאת הריבית על המשכנתאות כאשר ריבית בנק ישראל עולה. עם זאת, גפני הצהיר כי ככל שיימצאו פתרונות אחרים הוא יראה נכונות לא להמשיך עם החקיקה.