סגור
דוד ברודט, שאול מרידור וקרן טרנר
דוד ברודט, שאול מרידור וקרן טרנר (צילום: עמית שעל, יאיר שגיא, דנה קופל)

120 בכירים לשעבר בממשלה: "העברות הכספים לחרדים יגדילו את העוני ויפגעו בכלכלה"

קרן טרנר, דוד ברודט, שאול מרידור, דן הראל ורבים נוספים שכיהנו בתפקידים בכירים במשרדי הממשלה קוראים לה לשקול שוב את חלוקת הכספים הקואליציוניים לחרדים, מהלך שלטענתם עלול לגרום לנזק ארוך טווח לכלכלת ישראל

"חלוקת הכספים הנוכחית עשויה להנציח מעגל תלות ברווחה במקום לטפח עצמאות, תפגע ביכולת הציבור החרדי להשתלב בשוק עבודה מודרני ויקטין סיכוייו להתפרנס בכבוד. בנוסף, שיעור העוני באוכלוסייה החרדית יגדל", כך כתבו 120 כלכלנים וכלכלניות שעבדו בעבר במשרדי הממשלה, בהצהרה שפרסמו.
בין החותמים ישנן דמויות בכירות דוגמת: ירום אריאב, שלום זינגר וקרן טרנר, שכיהנו כמנכ"לי משרד האוצר, יוסי קוצ'יק שכיהן כמנכ"ל כמשרד ראש הממשלה, ודן הראל שכיהן כמנכ"ל משרד הביטחון והתחבורה. עוד שמות שחתומים על המכתב הם: בועז דוד, דוד ברודט, רן קרול ושאול מרידור, שכיהנו בתפקיד הממונה על התקציבים, יואל נוה שכיהן ככלכלן ראשי, הממונה על שוק ההון לשעבר עודד שריג, הממונה על התחרות, מיכל הלפרין, נציבת מס הכנסה טלי ירון-אלדר, וכן חתומים בעלי דרגים זוטרים באגף תקציבים שככל הנראה התבקשו לחתום על המסמך כדי להגדיל את נפח הרשימה.
הבכירים כתבו כי הם "מתריעים על העברות הכספים, שעלולות להיות להן השלכות משמעותיות וארוכות טווח על כלכלת ישראל ועתידה". הכלכלנים הביעו צער על כך שה"התרעות של מאות הכלכלנים לא זכו לאוזניים קשובות, והקואליציה ממשיכה ביוזמות חקיקה תוך התעלמות מופגנת מהאזהרות מהארץ ומהעולם לנזקים הצפויים לכלכלה".
עוד הדגישו כי הנזקים שייגרמו לכלכלה לא יעצרו רק בחברה החרדית, אלא ישפיעו על כל החברה הישראלית: "אם שיעור ניכר מילדי ישראל לא ירכוש מיומנויות יסוד, ברור מאליו שמדינת ישראל לא תוכל להמשיך ולהימנות עם הכלכלות המפותחות בעולם. בפרט, משרד האוצר חוזה כי כלכלת ישראל תפסיד קרוב ל-6.7 טריליון שקל עד 2060 בגלל העלייה בשיעור האוכלוסייה הנעדרת מיומנויות יסוד ומתקשה להשתלב בשוק עבודה מודרני".
הצהרה זו הצטרפה למכתב הכלכלנים מהאקדמיה שהתפרסם אמש. שקרה גם הוא לממשלה לשקול מחדש את חלוקת הכספים הקואליציוניים.