סגור

בלעדי
הצרות של חוגג נמשכות: "חברה בשליטתו חייבת 6 מיליון שקל"

חברת אינבסט דוט קום (ישראל), שבעבר נשלטה על ידי משה חוגג ונמצאת בפירוק, טוענת כי חוגג הוא עדיין בעל השליטה בחברה האם שלה IDC קפריסין, וכי היא חייבת לה כספים בשל שירותים שהעניקה לה

חברת אינבסט דוט קום (ישראל) שהיתה בשליטת משה חוגג ושבפברואר שעבר ניתן כנגדה על ידי השופט חגי ברנר צו פירוק, הגישה ביום חמישי האחרון לבית המשפט המחוזי בתל אביב בקשת נושה למתן צו לפתיחת הליכים כנגד חברה האם שלה IDC Investdotcom קפריסין שלטענתה משה חוגג הוא בעל השליטה בה בפועל.


הבקשה הוגשה באמצעות עו"ד אסף שמרת בתפקידו כנאמן ליישום הליכי חדלות פירעון של חברת אינבסט דוט קום (ישראל). החברה עסקה בפיתוח טכנולוגיה של פלטפורמה לזירת מסחר בפורקס ובמטבעות דיגיטליים.


1 צפייה בגלריה
משה חוגג יושב ראש ו בעלים של ביתר ירושלים
משה חוגג יושב ראש ו בעלים של ביתר ירושלים
משה חוגג
(צילום: עוז מועלם)

במסגרת הבקשה נטען כי אינבסט דוט קום ישראל היא נושה של החברה האם שלה IDC קפריסין בשל חוב של כ־6.1 מיליון שקל. זאת, מכוח הסכם שירותים שנכרת בין שתי החברות. במסגרת הבקשה טוענת אינבסט דוט קום (ישראל) באמצעות עוה"ד ליאור דגן ולירון ליברמן, כי "על אף פניות אינבסט דוט קום ישראל אשר מצויה עצמה בהליכי חדלות פירעון, IDC קפריסין ובעל השליטה בה משה חוגג נמנעת מפירעון חובה לאינבסט דוט קום".
בבקשה נטען כי חברת IDC קפריסין היא חברת אחזקות, המחזיקה במספר חברות המהוות את קבוצת IDC, העוסקות בין השאר בתחום המטבעות הקריפטוגרפיים ובפלטפורמות מסחר במטבעות קריפטוגרפיים. עוד נטען כי אינבסט דוט קום ישראל העניקה ל־IDC קפריסין שירותי פיתוח, ניהול ואדמינרסטרציה. "מי שניהל, יזם ושלט בפועל בנכסי ובפעילות IDC קפריסין ואינבסט דוט קום ישראל הוא משה חוגג. חוגג רשום כדירקטור באינבסט דוט קום. בנוסף בעבר חוגג כיהן גם כדירקטור ויו"ר הדירקטוריון ב־IDC קפריסין. אולם, במסגרת ניסיונו של חוגג לחמוק מהליכי פירוק שננקטו נגד IDC קפריסין בעבר ביטל חוגג את רישומו הפורמלי כדירקטור ויו"ר ב־IDC קפריסין. אלא שגם לאחר הסרת הרישום הפורמלי חוגג נותר דירקטור ובעל השליטה בפועל ב־IDC קפריסין, המייצג אותה ומנהל את פעילותה. אחזקות חוגג ב־IDC קפריסין הן באמצעות חברת סינגולריטים אשר הינה קרן השקעות", נטען.
מהבקשה עולה כי לחוגג יש הסתייגויות מהטענות בבקשה.
חוגג הוא הבעלים של מועדון הכדורגל בית"ר ירושלים ומבעלי חברת ההשקעות סינגולריטים. באמצע דצמבר שוחרר למעצר בית כחודש לאחר שנעצר במסגרת חקירת פרשה שבה נחשד בעבירות מין ובהונאה כלכלית כביכול במטבעות קריפטוגרפיים. חוגג מכחיש את המיוחס לו בפרשה זו.
הדובר של משה חוגג בחר שלא להגיב.
חוגג מתמודד  בימים  אלו עם חקירה משטרתית, אולם במישור האזרחי הוא גם מתמודד עם תביעה שהוגשה נגדו ונגד אחרים במאי האחרון על ידי רועי ברוכיאל שהוא חבר ילדות של חוגג ושימש לטענתו כעוזרו האישי. את התביעה על סך 18 מיליון שקל הגיש ברוכיאל  יחד עם  ערן עוקשי  ששימש לטענתו כמנהל חשבונות בקבוצת סינגולריטים. ברוכיאל ועוקשי טענו בתביעה באמצעות עו"ד אילן סופר כי השקעתם במספר מיזמים בקבוצה ירדה לטימיון וכי נותרו חייבים להם כספים.
בכתב הגנה שהגיש חוגג הוא טען באמצעות עו"ד משה מזור מדובר ב"מיזם סחיטה מובהק  נגדו". חוגג דוחה את שנטען כנגדו ומבקש לדחות את התביעה על הסף.
את המפרק מייצג עו"ד צבי קרל.