סגור

משה חוגג צפוי להשתחרר מחר למעצר בית; גורם במשטרה: "החשדות נגדו רק התחזקו"

בעלי בית"ר ירושלים, שלו מיוחסות הונאות בתחום הקריפטו ועבירות מין, ישתחרר אחרי כחודש במעצר. גורם בכיר בלהב 433 טוען שהחשד רק התחזק - אך הודה במורכבות החקירה: "קיווינו כבר להגיש הצהרת תובע, לא הצלחנו". 12 נשים שלפי החשד נפגעו מסרבות להתלונן. מקורבי חוגג: "הסיפורים יתמוססו"

איש העסקים משה חוגג, בעלי בית"ר ירושלים, צפוי להשתחרר מחר בבוקר (יום ג') למעצר בית בן חודש ימים בביתו בתל אביב - אחרי 29 ימים שבהם שהה מאחורי סורג ובריח בעקבות חשדות לעבירות הונאה בתחום מטבעות הקריפטו ועבירות מין, בפרשה המכונה "המשחק הגדול".


כדי להשתחרר חוגג יפקיד ערבוית אישיות וצד ג' שסכומן יגיע ל-70 מיליון שקל. למרות זאת, גורם בכיר ביחידת העילית של המשטרה, להב 433, אמר אחר הצהריים כי החשדות נגד חוגג רק מתחזקים. הוא חשוד כי יחד עם אחרים "עקץ" כספים מתוך עסקאות בהיקף נרחב של 290 מיליון דולר בארבעה מיזמים שונים, כאמור בתחום מטבעות הקריפטו. מיוחסות לו גם עבירות של שידול לזנות, אספקת סמים, שידול לסרסרות ופגיעה בפרטיות של נשים, בהן צעירות, שצולמו ללא ידיעתן - והסרטונים הופצו לאחרים.

1 צפייה בגלריה
משה חוגג
משה חוגג
משה חוגג
(עוז מועלם)


הגורם הבכיר טען כי חרף השחרור למעצר בית, שהיה צפוי כבר זמן מה, הדבר אינו אומר שיש קשיים בחקירה. הוא הודה אבל שהיא מורכבת למדי. לדבריו, מעולם לא נחקר בישראל חשד להונאת משקיעים בתחום הקריפטו, והחוקרים נאלצו ללמוד ולהכיר את עולם המטבעות הווירטואליים תוך כדי החקירה.
הוא הודה כי החוקרים "לא הצליחו" להגיש הצהרת תובע על כוונה להגיש כתב אישום כבר בזמן המעצר, כפי שקיוו, אך הדגיש כי בכל זאת "החשד הולך ומתחזק", וכי החקירה תימשך "במלוא העוצמה". הוא ציין עוד כי החקירה הכלכלית חובקת עולם, וכי יש כעת בקשה לארבעה חיקורי דין בשלוש יבשות שונות.
גם בנוגע לחשד לעבירות המין הודה הגורם במורכבות החקירה. בין היתר חשוד חוגג כי פנה לאחרים כדי שהללו יאתרו עבורו נשים ברשת, ולכן מיוחסת לו עבירה של שידול לסרסרות. עבירת השידול לזנות מיוחסת לו בעקבות חשד, כך לפי הגורם המשטרתי, שנתן תמורה כספית לנשים צעירות, "שלא פעם ניצל את מצוקתן עבור יחסי מין שיכלו להימשך בפגישה של שעה או של יום או יומיים".
הגורם הוסיף כי אף שהחוקרים הגיעו לעשרות נשים - חלק מהעדויות הוסרו מהחקירה בעקבות מה שעל פניו נחזה לסוג של רומן או יחסי מין בין בוגרים. לפי המשטרה, החשד לשידול לזנות מתמקד כעת בעדויות שנגבו מ-12 נשים שלפי החשד נפגעו - אך הללו עדיין מסרבות להתלונן. במשטרה, יצוין, אומרים כי ניתן יהיה לזמן את הנשים הללו להעיד במשפט, אם יוגש בסופו של דבר כתב אישום, גם אם לא יתלוננו באופן רשמי.
המשטרה, נזכיר, מתקשה כבר זמן מה להשיג תלונות מצד אותן נשים - בהן דוגמניות - שיספרו על דירת היוקרה של חוגג שמומנה לפי החשד על ידי כספי החברות שלו - וששימשה לפי החשד לצילומן ללא ידיעה במצבים אינטימיים. החוקרים, יש לציין, מחזיקים בעשרות סרטוני וידאו של נשים ששהו בדירה בתל אביב, שכוללים בין היתר תיעוד יחסי מין וצריכת סמים.
הגורם הבכיר הוסיף כי החקירה, עד כה, לא העלתה כל חשד נגד אנשי עסקים נוספים. הכוונה לחשד לעבירות המין שבהן חוגג הוא החשוד המרכזי. בתחום העבירות הכלכליות נעצרו יחד עם חוגג עשרה חשודים אחרים, שכולם בינתיים שוחררו. הגורם ציין כי לחוקרים יש עוד מלאכה רבה לעשות בתחום ההונאה, אך הוא הוסיף כי "ממה שעולה מתחזק החשד שחלק מהכסף של המשקיעים הגיע לצרכיו הפרטיים ולמימון חיי הפאר של החשוד".
על פי החשד של החוקרים, האמצעים הכספיים שהושגו לכאורה במרמה אפשרו לחוגג לבצע את אותן עבירות מין ולשדל לזנות תמורת אלפי שקלים עד מאות אלפי שקלים, בכסף או במתנות. חוגג, כך לפי הגורם המשטרתי, חשוד כי "ידע לנצל חולשות של נשים, במיוחד צעירות, לקבלת שירותי מין לא באחת, לא בשתיים ולא בשלוש פעמים".
מקורביו של חוגג אמרו היום ל-ynet כי איש העסקים הסכים להארכת מעצרו עד עתה "רק כדי שאחת ולתמיד המשטרה תחקור את החשדות שכבר הופיעו בתביעות אזרחיות של תובעים שניסו לסחוט כספים. אנו מצרים שהלכו שבי אחרי הסיפורים שלהם שאנחנו בטוחים שיתמוססו ככל שהחקירה תעמיק".
מקורביו של חוגג הוסיפו, בנוגע לאותה דירת תעונות לכאורה, כי חוגג נקלע למשבר משפחתי - ועל כן שכר דירה ליד הבית שבו המשיכו להתגורר בני משפחתו. "חוגג לא עשה דבר שאסור על פי חוק", טענו המקורבים. "לחוגג נגרם נזק כבד בכל החשדות לעבירות המין. כולנו תקווה שיגיע היום שהוא ינוקה לחלוטין". סנגוריו של חוגג, עורכי הדין עמית חדד ומשה מזור, סירבו להתייחס לשחרור הצפוי של חוגג. הם שבו ואמרו כי הם ממתינים לסיום החקירה "שתנקה את שמו".
במשטרה השיבו לטענות המקורבים של חוגג ואמרו היום כי למרות שמעצרו הוארך מספר פעמים בהסכמה, "בית המשפט לא האריך את המעצר בגלל הסכמת החשוד אלה בגלל שהוא ראה את טיב הראיות לכאורה ואת התפתחתות החקירה". במשטרה בשלב הזה לא יודעים לומר כיצד תסתיים החקירה בערוץ עבירות המין, אולם לטענתם כאמור החשדות מתחזקים ככל שמעמיקים בחקירה.
פרשת "המשחק הגדול" החלה כחקירה סמויה בתחום הכלכלי, בחשד להונאה בהיקף של מאות מיליוני שקלים, אך במהלכה עלו אותן חשדות לעבירות מין ונתפסו הסרטונים מ"דירת התענוגות". לפי הגורם המשטרתי, גל המעצרים שבוצע לפני כחודש, ובו נעצרו חלק מהחשודים בפרשה, נעשה כיוון שככל הנראה הם תכננו להימלט מהארץ. ההערכה היא שיידרשו עוד חודשים לסיום החקירה ולהעברת החומרים לפרקליטות.