סגור
המכלית Campo Square של חברת הספנות זויאק שבשליטת אייל עופר
המכלית Campo Square של חברת הספנות זויאק שבשליטת אייל עופר (צילום: canye hampton)

דיווח: מכלית נפט שבבעלות אייל עופר הותקפה ע"י מל"טים מתאבדים איראניים

המכלית, מחברת הספנות "זודיאק" של המיליארדר הישראלי, הותקפה במפרץ הפרסי לפני שבוע. גורם צבאי אמריקני ל-BBC בפרסית: "התקיפה - באמצעות כלי שיט ומל"טים מתאבדים של משמרות המהפכה"

מכלית נפט של חברת הספנות "זודיאק" שבשליטת המיליארדר הישראלי אייל עופר, הותקפה בידי כלי שיט ומל"טים מתאבדים של משמרות המהפכה במפרץ הפרסי. כך דווח ב-BBC בפרסית. לפי הדיווח הספינה, Campo Square, הותקפה בים הערבי לפני שבוע בדיוק, ב-10 בפברואר.
גורם צבאי אמריקני וגורם צבאי במזרח התיכון אמרו ל-BBC בפרסית כי "נעשה שימוש בכמה כלי שיט איראניים וכן במל"טים מתאבדים". מכלית הנפט שהותקפה מפליגה תחת דגל ליבריה, אך חברת הספנות "זודיאק" נמצאת בשליטה של איש העסקים הישראלי, ובסיסה בבריטניה ביוון.
בתגובה לפניית BBC בפרסית הגיב משרד החוץ הבריטי: "יש לאפשר למכליות לנוע בחופשיות ובהתאם לחוקים הבינלאומיים. אנחנו עובדים עם בעלות בריתנו כדי להבין את האירוע".
גורם האמריקני אמר כי בתקיפה ככל הנראה נעשה שימוש במל"ט מתאבד מסוג שאהד-136 - אותו מל"ט בו נעשה שימוש על ידי מוסקבה במלחמת רוסיה-אוקראינה. הגורם האזורי אמר כי התקיפה עלולה להתפרש כ"התעצמות הפעולות של איראן נגד עולם הספנות". Campo Square היא הספינה השלישית לפחות של "זודיאק" שהותקפה בשנתיים האחרונות.