סגור
גלי בהרב מיארה היועצת המשפטית לממשלה 1
היועמ"שית גלי בהרב מיארה. הפרסומת מוצגת כחלק מהתוכן העלילתי (צילום: גיל נחושתן)

היועמ"שית מתנגדת לפשרה: הלהיט החרדי נקלע לוויכוח משפטי בשל פרסום סמוי לקטינים

לביהמ"ש הוגשה בקשה לאישור תביעה ייצוגית נגד ברהל, המוציאה לאור של המותג "חבורת תרי"ג" לילדי המגזר החרדי, בטענה כי היא מציגה פרסומות סמויות לקטינים בחומרים שהיא משווקת. בהסדר הפשרה הוצע כי על מוצרי החברה יצוין כי הם כוללים תוכן פרסומי, אך היועמ"שית התנגדה בטענה כי הילדים לא יבחינו בכך, ולאחר מכן התנגדה גם להסדר המתוקן

היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה הגישה לבית המשפט המחוזי בירושלים את התנגדותה להסדר פשרה במסגרת בקשה לאישור תובענה כייצוגית נגד קבוצת ברהל, המוציאה לאור של המותג "חבורת תרי"ג" לילדי המגזר החרדי.
ברהל היא מוציאה לאור ומשווקת תכנים באמצעות חוברות קריאה, תקליטורים, ספרי ילדים ומשחקי קופסה. בבקשת האישור נטען כי הקבוצה מציגה פרסומות סמויות לקטינים בחומרים שהיא משווקת. בהסדר הפשרה הוצע כי על מוצרי החברה ובראש כל עמוד במגזינים יצוין כי הם כוללים תוכן פרסומי, ובתחילת תוכני השמע ישולבו הודעות בעניין.
היועמ"שית התנגדה להסדר בנימוק שלא סביר שקטינים יזכרו את הסימון בזמן שהם משחקים או קוראים, וספק אם הם יבחינו בפרסומת כשהיא מוצגת כחלק מהתוכן העלילתי. לדעת היועמ"שית, דרך השיווק הזו אינה מתאימה לרמת ההבנה של קטינים. גם בית המשפט סבר כי ההסדר מעורר קשיים.
בהסדר מתוקן הוצע כי על התקליטורים והאריזות יסומן שהם מכילים תוכן פרסומי, והוא לא ישולב בעלילת הסיפור אלא ברצועה נפרדת, תוך הבהרה ברורה לילדים, ובמגזינים ובספרי קריאה לילדים לא ישולבו תכנים פרסומיים בעלילה, אלא הם יוצגו בנפרד. היועמ"שית התנגדה גם להסדר המתוקן בטענה שאינו מבטיח שהפרסומות יעלו בקנה אחד עם הוראות החוק בנוגע לפרסום סמוי לקטינים.