סגור

ועדת גילאור אישרה את מינוי מקסין פסברג ליו"ר חברת נתיבי איילון

פסברג, לשעבר מנכ"לית אינטל ישראל, צפויה למנות מנכ"ל חדש לחברה; שרת התחבורה מרב מיכאלי: "בעולם בו מרבית משרות הניהול בחברות ההייטק והטכנולוגיה מאוישות ע"י גברים, מקסין היא לא רק מנהלת פורצת דרך אלא גם אשה פורצת דרך. תחום התשתיות בישראל זקוק בדיוק לשני הדברים הללו"

מינויה של מקסין פסברג ליו"ר חברת נתיבי איילון אושר הערב בוועדת המינויים של השירות הציבורי בראשות השופטת בלהה גילאור. פסברג היא המועמדת של שרת התחבורה מרב מיכאלי לתפקיד.
פסברג כיהנה כמנכ"לית חברת אינטל ישראל במשך עשור וכסגנית נשיא אינטל העולמית. בשנת 2017 היתה מועמדת לתפקיד יו"ר רשות החדשנות, ואולם בעקבות רכישת מובילאיי בידי אינטל קיבלה פסברג הצעה מבריאן קרזניץ', מנכ"ל אינטל העולמית, להוביל את הליך המיזוג של החברה. פסברג עבדה באינטל עד שנת 2020.
במהלך הקריירה שלה זכתה פסברג בכמה פרסים בארץ ובעולם לאות הוקרה והערכה על פועלה בעולם הטכנולוגיה והתעשייה. ב-2014 נבחרה להדליק משואה ביום העצמאות כמייצגת התעשייה הישראלית.


1 צפייה בגלריה
מוסף שבועי 27.2.20 מקסין פסברג סגנית נשיא אינטל העולמית
מוסף שבועי 27.2.20 מקסין פסברג סגנית נשיא אינטל העולמית
מקסין פסברג
(צילום: אלכס קולומויסקי)


בראיון שערכה פרסברג לכלכליסט בשנת 2017 תיארה כיצד היא פעלה להעניק "זכויות יתר" לנשים בהיריון בזמן עבודתה כמנהלת בכירה באינטל וכיצד בטיחות אצלה היא מעל הכל.
מיכאלי אמרה: "חברת נתיבי איילון נושאת על כתפיה כמה מהאתגרים הגדולים והחשובים הניצבים לפתחו של משרד התחבורה והבטיחות בדרכים והיא זקוקה ליו"ר שתיקח אותה למימוש האתגרים הללו ומעבר להם. מקסין פסברג היא דמות מעוררת השראה, שיכולות הניהול וההובלה המזהירות שלה ידועות לכל. בעולם שבו מרבית משרות הניהול בחברות ההייטק והטכנולוגיה מאוישות ע"י גברים, מקסין היא לא רק מנהלת פורצת דרך אלא גם אשה פורצת דרך. תחום התשתיות בישראל זקוק בדיוק לשני הדברים הללו ואני שמחה על הסכמתה לקבל על עצמה את התפקיד הכל כך חשוב הזה".
ממשרד התחבורה נמסר כי "עם כניסתה לתפקיד, צפויה פסברג למנות מנכ"ל חדש לחברת נתיבי איילון, לאור עזיבתו המתוכננת והקרובה של המנכ"ל הנוכחי איתמר בן מאיר."