סגור
הנזק בבסיס נבטים מהמתקפה האיראנית
הנזק בבסיס נבטים מהמתקפה האיראנית (צילום: דובר צה"ל)

דיווח שוטף
דובר צה"ל: איראן שיגרה 60 טונות חומר נפץ; כך נראה הנזק הקל בבסיס נבטים

מועצת הביטחון דנה במתקפה האיראנית נגד ישראל, שכללה מאות טילים בליסטיים, כטב"מים וטילי שיוט - שרובם יורטו; דובר צה"ל: "התוכנית של איראן נכשלה"; הקבינט דן בתגובה לאיראן; מוסדות החינוך יישארו סגורים גם מחר; צה"ל מגייס עוד שתי חטיבות מילואים לעזה; צה"ל: "כיפה ימית" יירטה באזור אילת מטרה שהגיעה ממזרח

לראשונה אי פעם, איראן תקפה הלילה את ישראל ישירות משטחה באמצעות כטב"מים, טילי שיוט וטילים בליסטיים. הלילה (שבת) נשמעו אזעקות ביישובים רבים בארץ - באזור הדרום, בשומרון, בירושלים ובצפון רמת הגולן. דיווחים שוטפים
23:08 - מועצת הביטחון דנה במתקפה האיראנית נגד ישראל. מועצת הביטחון של האו"ם מקיימת הערב (ראשון) דיון במתקפה האיראנית לעבר שטח ישראל. הדיון, שנערך לבקשת ישראל והשגריר גלעד ארדן, מתקיים באופן חריג בסוף השבוע בארה"ב. ישראל קוראת לקהילה הבינלאומית להכריז על משמרות המהפכה האיראניים ארגון טרור ולהטיל סנקציות על משטר האייתוללות בגין הפרות החלטות של מועצת הביטחון.
מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש הזהיר בפתח הדיון מפני "מזרח תיכון שנמצא על הסף". לדבריו, "תושבי האזור מתמודדים עם סכנה ממשית של קונפליקט הרסני בהיקף מלא. עכשיו זה הזמן להוריד להבות ולריסון מירבי. חיוני להימנע מכל פעולה שעלולה להוביל לעימותים צבאיים גדולים עם חזיתות מרובות במזרח התיכון. האזרחים כבר נושאים בנטל ומשלמים את המחיר הגבוה ביותר. יש לנו אחריות משותפת לערב באופן פעיל את כל הצדדים הנוגעים בדבר כדי למנוע הסלמה נוספת".
בהמשך התייחס גוטרש גם למגעים להפסקת אש ברצועת עזה, ואמר כי "יש לנו אחריות משותפת להבטיח הפסקת אש הומניטרית מיידית בעזה, שחרור ללא תנאי של כל החטופים והעברה ללא הפרעה של סיוע הומניטרי. יש לנו אחריות משותפת להפסיק את האלימות בגדה המערבית הכבושה, להסלים את המצב לאורך הקו הכחול וליצור מחדש ניווט בטוח בים האדום. יש לנו אחריות משותפת לפעול למען השלום".
לפי גוטרש, הנציג האיראני פנה למועצת הביטחון אתמול ואמר כי המתקפה נעשתה "כחלק מהגנה עצמית מובנית בהתאם לאמנת האו"ם בתגובה לתוקפנות הצבאיות החוזרות של ישראל, ובמיוחד המתקפה שלה ב-1 באפריל נגד דיפלומטיה איראנית". לכך השיב המזכ"ל כי "אני מזכיר לכל המדינות החברות שאמנת האו"ם אוסרת על שימוש בכוח נגד שלמות טריטוריאלית או עצמאות מדינית של כל מדינה, או בכל דרך אחרת שאינה עולה בקנה אחד עם המטרות של האו"ם".
17 צפייה בגלריה
מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש
מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש
מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש
(צילום: UN)

לצד זאת, מתח גוטרש ביקורת גם על ישראל ואמר כי יש לכבד את "עקרון החסינות של שלוחות דיפלומטיות וקונסולריות והצוותים שלהן בכל המקרים, בהתאם לחוק הבינלאומי, כפי שציינתי כשגינתי את המתקפה ב-1 באפריל על הקונסוליה האיראנית בדמשק".
בהמשך אמר נציג ארה"ב כי וושינגטון מגנה בכל תוקף את המתקפה האיראנית שהציבה איום גם על מדינות אחרות באזור כמו ירדן ועיראק. לדבריו, "יותר מדי זמן איראן הפרה את הדין הבינלאומי ואמנות האו"ם. איראן גם הייתה אחראית בעקיפין על מתקפת 7 באוקטובר על ישראל באמצעות תמיכה כספית וצבאית לחמאס. יש לנו מחויבות להבטיח שאיראן עומדת באמנות האו"ם ומפסיקה את ההפרות האלה". הנציג האמריקני הוסיף כי ארה"ב תבחן "דרכים נוספות להעמיד את טהרן באחריות על מעשיה כאן באו"ם. שיהיה ברור - אם איראן תמשיך במתקפה על ישראל או ארה"ב, היא תישא בתוצאות". (דניאל אדלסון, ניו יורק)
22:48 - דיווח: ביידן חשש ממתקפה איראנית - והורה להגן בנחישות על ישראל כבר לפני 10 ימים. נשיא ארה"ב ג'ו ביידן הורה לצוות שלו להגן בנחישות על ישראל כבר לפני 10 ימים, ברקע החששות המוגברים שאיראן תגיב לתקיפה בדמשק ב-1 באפריל, שיוחסה לישראל, ובה חוסל מפקד כוח קודס בסוריה ולבנון, חסן מהדווי. כך דווח ב"וול סטריט ג'ורנל" מפי גורמים אמריקנים.

17 צפייה בגלריה
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן 12.4.24
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן 12.4.24
ביידן
(צילום: AP Photo/Alex Brandon)

22:11 - צה"ל: "כיפה ימית" יירטה באזור אילת מטרה שהגיעה ממזרח. דובר צה"ל עדכן כי מטרה אווירית חשודה יורטה באמצעות מערכת "כיפה ימית" באילת, אחרי שהגיעה למרחב האווירי של מדינת ישראל מכיוון מזרח. "המטרה הייתה במעקב על ידי כוחות צה"ל, לא היוותה איום ולא הופעלה התרעה בהתאם למדיניות. אין נפגעים ולא נגרם נזק", נמסר מצה"ל. (אלישע בן קימון)
20:52 - צה"ל מפרסם תיעוד מנבטים: כך נראה הנזק מהמתקפה האיראנית

17 צפייה בגלריה
הנזק בבסיס נבטים מהמתקפה האיראנית
הנזק בבסיס נבטים מהמתקפה האיראנית
(צילום: דובר צה"ל)

17 צפייה בגלריה
הנזק בבסיס נבטים מהמתקפה האיראנית
הנזק בבסיס נבטים מהמתקפה האיראנית
(צילום: דובר צה"ל)

20:26 - דובר צה"ל: "איראן שיגרה כ-60 טונות חומר נפץ, התוכנית שלה נכשלה". דובר צה"ל תת-אלוף דניאל הגרי אמר הערב כי "בשעות האחרונות קיימנו הערכת מצב, לאורה החלטנו כי הנחיות פיקוד העורף יישארו בעינן. ההתנהלות המופתית שלכם (הציבור) אמש ולאורך כל המלחמה ראויה להערכה גדולה". על המתקפה אמש: "צה"ל, יחד עם קואליציה אזורית חזקה, מנע וסיכל את המתקפה האיראנית. איראן והשלוחות שלה סיכנו את כל המזרח התיכון, וגרמו לו לעמוד מלכת. איראן חסמה אמש את המרחב האווירי של מדינות האזור. היא שיגרה 350 שיגורים שונים, שהם 60 טון של חומר נפץ".
הוא הוסיף: "איראן רצתה לפגוע בתשתיות אסטרטגיות תוך ניסיון לפגוע בבסיס נבטים של חיל האוויר. התוכנית של איראן נכשלה - מספר טילים בודדים בלבד חדרו לשטח הארץ ופגעו נזק קל בלבד". הגרי התייחס למלחמה שעדיין מתרחשת ברצועת עזה: "כוחותינו נלחמים במחנות המרכז. בימים הקרובים נגייס שתי חטיבות מילואים. גם לאחר היממה האחרונה ולמרות ההצלחה המבצעית, אנחנו לא שוכחים לרגע את 133 החטופות והחטופים שעדיין מוחזקים בעזה. השבתם היא החובה העמוקה שלנו".
19:50 - לאחר יותר מ-3 שעות וחצי: הסתיימה ישיבת קבינט המלחמה. ישיבת קבינט ניהול המלחמה הסתיימה, שדנה בתגובה לאיראן לאחר המתקפה, הסתיימה לאחר יותר משלוש וחצי שעות. (איתמר אייכנר)

17 צפייה בגלריה
קבינט המלחמה התכנס לאחר המתקפה האיראנית
קבינט המלחמה התכנס לאחר המתקפה האיראנית
קבינט המלחמה
(צילום:עמוס בן גרשום, לע"מ)

19:10 - צה"ל: מגייסים עוד שתי חטיבות מילואים למשימות ברצועה. דובר צה"ל עדכן כי בהתאם להערכת מצב, צה״ל מגייס בימים הקרובים כשתי חטיבות מילואים למשימות המבצעיות בגזרת עזה. גיוסם, כך נמסר, יאפשר את המשך המאמץ והמוכנות להגנה על מדינת ישראל ושמירה על ביטחון התושבים. (אלישע בן קימון)

17 צפייה בגלריה
לוחמי חטיבת הנח"ל ב רצועת עזה 10.4.24 מלחמת עזה
לוחמי חטיבת הנח"ל ב רצועת עזה 10.4.24 מלחמת עזה
לוחמי צה"ל בעזה, בשבוע שעבר
(צילום: דובר צה"ל)

19:08 - מנהיגי ה-G7 גינו את המתקפה. דיווח: "סיכמו לפעול בכל הערוצים כדי למנוע תגובה ישראלית". מנהיגי ה-G7 (קבוצת שבע המדינות המתועשות) הסכימו להשתמש בכל ערוצי ההשפעה על ישראל כדי שזו לא תפתח במתקפת תגמול על איראן, לאחר המתקפה הלילה. כך דווח ברשת "בלומברג". במקביל, המנהיגים גינו פה אחד את המתקפה, וקראו לכל הצדדים לנהוג באיפוק. "נמשיך בכל המאמצים שלנו לפעול להורדת הסלמה. סיום המשבר בעזה בהקדם האפשרי, בעיקר באמצעות הפסקת אש מיידית, יעשה את ההבדל", נמסר בהודעת המדינות.


18:47 - פיקוד העורף החליט: מוסדות החינוך יישארו סגורים גם מחר. בצל המתיחות הביטחונית, פיקוד העורף הודיע הערב (א') כי גם מחר לא יתקיימו פעילויות חינוכיות. המשמעות היא שבתי הספר של חופשת פסח, הקייטנות, החינוך המיוחד ומסגרות החינוך לילדים המפונים יישארו סגורים. החריגה היחידה שהותרה היא שמרטפיות לילדים במרחבים מוגנים במקומות העבודה. בה בעת, התקהלויות של עד 1,000 איש מותרות ומקומות העבודה ימשיכו לפעול כרגיל. ההנחיות יישארו בתוקף עד מחר ב-23:00. (שחר אילן)
18:38 - הרצוג ל"סקיי ניוז": המתקפה? כמו הכרזת מלחמה. ננהג באיפוק. נשיא המדינה יצחק הרצוג התראיין לרשת "סקיי ניוז" הבריטית, שם התייחס למתקפה מאיראן הלילה. "זו כמו מלחמה אמיתית. כלומר, זו הכרזת מלחמה", אמר הנשיא, לפני שהוסיף כי ישראל תנהג באיפוק. "יש אימפריה של רשע בטהרן, שמחזיקה בשלוחות במזרח התיכון ובתאים ברחבי העולם", הוסיף הרצוג. "הם מוציאים מיליארדי דולרים רק כדי לערער את היציבות באזור".
לדבריו, באופן פרופורציונלי, התקיפה אמש על ישראל היא כמו "3,500 מל"טים וטילים שהיו משוגרים לבריטניה. מה הממשלה שם הייתה עושה בתרחיש כזה?". הוא הוסיף: "הותקפנו אמש מארבע פינות המזרח התיכון כששלוחי איראן ירו לעברנו טילים בליסטיים, כטב"מים וטילי שיוט". הרצוג הדגיש, כאמור, שישראל תנהג בריסון. "הדבר האחרון שישראל מחפשת באזור הזה, מאז הקמתה, הוא לצאת למלחמה. אנחנו שוחרי שלום".

17 צפייה בגלריה
ועידת תחזיות - בוז'י יצחק הרצוג נשיא המדינה וידאו
ועידת תחזיות - בוז'י יצחק הרצוג נשיא המדינה וידאו
נשיא המדינה יצחק הרצוג
(צילום: דוברות בית הנשיא)
17:32 - גורם בבית הלבן מאשר: ביידן אמר לנתניהו שארה"ב לא תיקח חלק במתקפת נגד באיראן. גורם בבית הלבן אישר כי נשיא ארה"ב ג'ו ביידן אמר לראש הממשלה בנימין נתניהו כי וושינגטון לא תיקח חלק במתקפת נגד באיראן אם ישראל תחליט להוציא זאת לפועל. (רויטרס)

17 צפייה בגלריה
נתניהו וביידן
נתניהו וביידן
נתניהו וביידן
(צילום: דוברות רה"מ, AP Photo/Susan Walsh)

17:10 - באוצר ובחינוך פנו לפיקוד העורף: לשקול לאפשר פעילות חינוכית מחר. משרדי החינוך והאוצר פנו לפיקוד העורף לשקול לאפשר פעילות חינוכית מחר (ב') - והם ממתינים להחלטתו. כרגע הוראות פיקוד העורף אוסרת על פעילות כזו עד יום מחר (ב') בשעה 23:00. במשרד ההינוך מסבירים ש"יש לחץ גדול מאוד של ההורים, בייחוד מהחינוך המיוחד". היום בשל הנחיית פיקוד העורף לא התקיימו באופן חריג לימודים בחינוך המיוחד וכן נאסרה פעולות מעונות היום, בתי הספר של החופש הגדול והקייטנות, מה שהקשה מאוד על הורים להגיע לעבודה. (שחר אילן)
16:15 - גנץ: "נגבה מאיראן את המחיר, באופן ובזמן שנכונים לנו". יו"ר המחנה הממלכתי, השר בני גנץ התייחס אחר הצהריים למתקפה האיראנית: "אתמול יצאה איראן למתקפה על ישראל – ופגשה את עוצמתה של מערכת הביטחון הישראלית. איראן היא בעיה עולמית, היא אתגר אזורי והיא גם סכנה לישראל, ואתמול, התייצב העולם באופן ברור ביחד עם ישראל מול הסכנה. ישראל נגד איראן, העולם נגד איראן - זו התוצאה. זהו הישג אסטרטגי, שעלינו למנף למען ביטחון ישראל.
"האירוע הזה לא נגמר – את הברית האסטרטגית ומערך שיתוף הפעולה האזורי שבנינו ועמד במבחן המשמעותי שלו צריך לחזק דווקא עכשיו. ישראל הוכיחה אתמול שהיא עוגן של עוצמה צבאית וטכנולוגית, ועוגן של ביטחון במזרח התיכון. בזכות מפקדי צה"ל ולוחמיו, בזכות הטכנולוגיה, בזכות התעשיות. מול האיום של איראן – אנחנו נבנה קואליציה אזורית ונגבה מאיראן את המחיר, באופן ובזמן שנכונים לנו. והחשוב מכל - מול הרצון של אויבינו לפגוע בנו, אנחנו נתאחד ונתחזק.
"גם היום, עלינו לזכור שטרם השלמנו את המשימות שלנו – ובראשן השבת החטופים והסרת האיום מתושבי הצפון והדרום. אנחנו נמשיך במערכה, בנחישות ובאחריות. ויחד – ננצח". (צבי זרחיה)


17 צפייה בגלריה
בני גנץ 18.2.24
בני גנץ 18.2.24
השר בני גנץ. "טרם השלמנו את המשימות - ובראשון השבת החטופים"
(צילום: שלו שלום)
15:39 - בן גביר: "אסור שהתגובה של ישראל תהיה 'דרדלה', בעל הבית חייב להשתגע". השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ממשיך להגביר את הלחץ לתגובה חריפה מול איראן בעקבות מתקפת הטילים, ובהודעה נוספת מסר: "אסור שהתגובה של ישראל תהיה 'דרדלה', בסגנון הפצצות הדיונות שראינו בשנים הקודמות בעזה. תפיסות ההכלה והמידתיות הן תפיסות שעברו מהעולם בשבעה באוקטובר. כדי לייצר הרתעה במזרח התיכון - בעל הבית חייב להשתגע". (מורן אזולאי, איתמר אייכנר)

17 צפייה בגלריה
איתמר בן גביר השר לביטחון לאומי יו"ר עוצמה יהודית
איתמר בן גביר השר לביטחון לאומי יו"ר עוצמה יהודית
השר בן גביר. "תפיסות ההכלה והמידתיות הן תפיסות שעברו מהעולם"
(צילום: שלו שלום)

13:53 - במקביל למתקפת איראן: חיזבאללה שיגר הלילה יותר מ-100 רקטות לצפון. לצד המתקפה מאיראן, חיזבאללה הצטרף הלילה במקביל בירי נרחב לעבר גזרת הצפון. במהלך הלילה זוהו יותר מ-100 שיגורים שחצו משטח לבנון לעבר צפון הארץ, לוחמי ההגנה האווירית יירטו חלק מהשיגורים ולא היו נפגעים. (יאיר קראוס)
מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו אתר משמעותי לייצור אמצעי לחימה של חיזבאללה במרחב א-נבי שית שבעומק לבנון. התקיפה בוצעה בתגובה לשיגורים שחצו מלבנון לעבר צפון הארץ במהלך הלילה.

12:57 - דיווח: החות'ים הציבו עשרות טילים במוכנות - למקרה שישראל תגיב לאיראן. מקורות ביטחוניים בתימן מסרו לרשת "סקיי ניוז" בערבית כי "המורדים החות'ים הציבו עשרות טילים וכטב"מים במוכנות מלאה למקרה שישראל תחליט להגיב לתקיפה האיראנית". (ליאור בן ארי)

17 צפייה בגלריה
מורדים חות'ים ב תימן
מורדים חות'ים ב תימן
מורדים חות'ים בתימן
(צילום: EPA/YAHYA ARHAB)

12:20 - שדות תעופה באיראן ביטלו עד מחר את טיסות הפנים. סוכנות הידיעות האיראנית מאהר דיווחה כי כמה שדות תעופה ברחבי המדינה, כולל בבירה טהרן, ביטלו את טיסות הפנים עד למחר בשעות הבוקר. (רויטרס)

17 צפייה בגלריה
President Joe Biden  הנשיא ג'ו ביידן בבית הלבן
President Joe Biden  הנשיא ג'ו ביידן בבית הלבן
הנשיא ג'ו ביידן הלילה בבית הלבן
(צילום: WHITE HOUSE / AFP)

11:41 - קבינט המלחמה ידון ב-15:30 באפשרויות התגובה למתקפה האיראנית. קבינט ניהול המלחמה יתכנס היום ב-15:30 לדיון באפשרויות התגובה של ישראל למתקפה האיראנית. הלילה, הקבינט המורחב התכנס עד השעה 04:00 לפנות בוקר, ומהשעה 05:00 עד 07:00 התכנס קבינט המלחמה. ברקע הכינוס הצפוי אחרי הצהריים, יש לחץ אמריקני על ישראל שלא לתקוף באיראן, ובכירים בישראל מעריכים שתגובה ישראלית לא תגיע מיד. כמו כן, הדילמה בישראל בעיצוב התגובה היא איך להתייחס להשלכות המתקפה: לפי הכוונות שלה או לפי התוצאות שלה. האתגר, לפי הגורמים, הוא לחשוב על תגובה על אדמת איראן שלא בהכרח תגרור הסלמה. (איתמר אייכנר)


11:28 - בניגוד להנחיות, תלמודי התורה חזרו לפעול. תלמודי התורה של הציבור הליטאי חזרו לפעול היום ב-10:00 בניגוד להוראת פיקוד העורף. זאת, בהנחיית מנהיג דגל התצורה הרב דוב לנדו. ההתעקשות על פתיחת תלמודי התורה בניגוד להנחיות בולטת במיוחד על רקע העובדה שהישיבות נמצאות כבר שבוע בחופש. (שחר אילן)
10:45 - דיווחים בלבנון: ישראל תוקפת בעומק המדינה. לפי דיווחים בלבנון, ישראל תוקפת בבקעת הלבנון שבעומק המדינה, בין היתר באזור בעלבכ. (ליאור בן ארי)

17 צפייה בגלריה
הרס ב בעלבכ ב לבנון אחרי תקיפות של צה"ל ב-11 במרץ נגד כוח אווירי של חיזבאללה
הרס ב בעלבכ ב לבנון אחרי תקיפות של צה"ל ב-11 במרץ נגד כוח אווירי של חיזבאללה
הרס ב בעלבכ בלבנון אחרי תקיפות של צה"ל (ארכיון)
(צילום: AFP)

10:37 - אל על חוזרת לפעול אחרי שביטלה 34 טיסות. המרחב האווירי של ישראל נפתח הבוקר (יום א') בשעה 07:30 לאחר שנסגר הלילה ב-00:30 לקראת מתקפת הטילים והכטב"מים הנרחבת מאיראן. מחברת אל על נמסר כי "עם חזרתו של נתב"ג לפעילות, אל על חוזרת להפעיל את לוח טיסותיה לאחר ביצוע התאמות. אנו פועלים לייצוב לוח הטיסות בהקדם, וממליצים לכלל הנוסעים לוודא את מועד המראתם המעודכן, טרם יציאה לשדה התעופה. נזכיר כי כלל השינויים בלוח הטיסות מפורטים באתר אל על". בסך הכל נאלצו אל על וסאן דור (חברת הבת) לבטל עד כה 34 טיסות.
10:30 - משרד החוץ: לעולם לא ניכנע לטרור - מי שפוגע בנו ישלם את המחיר. משרד החוץ פרסם הודעה באנגלית המתייחסת למתקפה האיראנית החריגה. בהודעה נכתב כי "אלה היו לילה ובוקר ארוכים אך דבר אחד ברור. אנו חזקים, איתנים ולעולם לא ניכנע לטרור. הפוגעים בעם הישראלי ישלמו את המחיר". (איתמר אייכנר)
9:57 - CNN: למעלה משליש מהכטב"מים ששיגרה איראן נוטרלו בידי צבא ארה"ב.


9:21 - ירדן: הדרך לעצירת ההסלמה - סיום הכיבוש והתקיפות בעזה. שר החוץ הירדני איימן א-ספדי, שמדינתו סייעה לישראל בבלימת המתקפה האיראנית, אמר כי "עצירת התקיפות בעזה וסיום הכיבוש זו הדרך לעצירת ההסלמה באזור". (ליאור בן ארי)
8:56 - לאחר שהשתתפה בבלימת המתקפה: ירדן פתחה את המרחב האווירי במדינה. ירדן פתחה את המרחב האווירי במדינה. כך פרסמה הטלוויזיה הממלכתית הירדנית, לאחר שעמאן השתתפה בבלימת מתקפת הטילים והכטב"מים של איראן נגד ישראל במהלך הלילה. (רויטרס)
8:23 - חברות התעופה אייר פראנס ו-KLM מבטלות טיסות לישראל וממנה. חברות התעופה אייר פראנס (צרפת) ו-KLM (הולנד), המאוגדות תחת קבוצת אייר פראנס-KLM, הודיעו כי "לאור המצב הביטחוני השורר בישראל ביממה האחרונה נאלצת הקבוצה לבטל את טיסותיה כדלהלן: טיסות אייר פראנס ביום ראשון ושני לישראל וממנה מבוטלות; טיסות KLM ביום ראשון לישראל וממנה מבוטלות". (איריס ליפשיץ-קליגר)

17 צפייה בגלריה
מטוס KLM
מטוס KLM
מטוס KLM
(צילום: שאטרסטוק)

8:00 - אחרי 7 שעות: המרחב האווירי של ישראל נפתח מחדש, נתב"ג חוזר לפעול. רשות שדות התעופה הודיעה כי "בהתאם להנחיית מערכת הביטחון, החל משעה 07:30 בבוקר המרחב האווירי של מדינת ישראל נפתח ונתב"ג חוזר לפעול". עוד נמסר כי "לוח הטיסות מנתב"ג צפוי להשתנות, ציבור הנוסעים מתבקש להתעדכן מול חברות התעופה ובאתר רשות שדות התעופה לגבי מועדי הטיסות החדשים טרם הגעתו לשדה התעופה. שדות התעופה הפנים ארציים ייפתחו במהלך היום". (רועי רובינשטיין ואיריס ליפשיץ-קליגר)



17 צפייה בגלריה
דיוטי פרי נתב"ג נמל התעופה בן גוריון
דיוטי פרי נתב"ג נמל התעופה בן גוריון
נתב"ג. המרחב האוויר של ישראל נפתח מחדש
(צילום: יובל חן)

7:41 - המוסד: חמאס השיב בשלילה למתווה שהוצג, סינוואר לא רוצה עסקה. המוסד מסר באמצעות משרד ראש הממשלה כי "חמאס השיב בשלילה למתווה שהונח בפניו על ידי המתווכות". עוד נכתב כי "דחיית הצעת שלוש המתווכות, שכללה מרחב משמעותי ביותר של גמישות מצד ישראל, מוכיחה כי סינוואר אינו רוצה בעסקה הומניטרית ובהשבת החטופים וממשיך לנצל את המתיחות מול איראן ולחתור לאיחוד הזירות והסלמה כוללת באזור. ישראל תמשיך לחתור למימוש יעדי המלחמה מול חמאס בעוצמה, ותהפוך כל אבן להשבת 133 החטופים והחטופות מעזה בהקדם". (אלישע בן קימון ואיתמר אייכנר)
7:23 - דובר צה״ל הגרי בהצהרה: יירטנו 99% מהאיומים ששוגרו לשטח מדינת ישראל. זה הישג אסטרטגי משמעותי מאוד. מתוך כ-170 כטב״מים שאיראן שיגרה - 0 חדרו לישראל. מתוך יותר מ-130 טילי שיוט - 0 חדרו לישראל. 25 יורטו בידי מטוסי קרב של חיל האוויר מחוץ לגבולות המדינה. מתוך יותר מ-120 טילים בליסטיים - בודדים נפלו בשטח ישראל. הם נפלו בבסיס חיל האוויר בנבטים. הבסיס מתפקד וממשיך בביצוע משימותיו.
7:08 - גלנט: בלמנו את המתקפה בצורה מרשימה, היו פגיעות מועטות. שר הביטחון יואב גלנט אמר בתום הערכת מצב שקיים עם צמרת צה"ל כי "העולם כולו ראה הלילה מי זו איראן, בלימת המתקפה הייתה מרשימה והביאה לפגיעות מועטות. אנחנו ערניים וערוכים לכל תרחיש". לדבריו, "מדינת ישראל עמדה הלילה בהתקפה של מאות טילים וכלי טיס בלתי מאוישים, צה"ל בלם את ההתקפה בצורה מרשימה". הוא הוסיף כי "המערכה עדיין לא הסתיימה, אנחנו צריכים להיות ערניים וקשובים להנחיות צה"ל, להוראות פיקוד העורף ולהיערך לכל תרחיש, יחד עם זאת - את הגל המשמעותי ביותר בלמנו, ועשינו זאת בהצלחה גדולה". (אלישע בן קימון)

17 צפייה בגלריה
שר הביטחון יואב גלנט עם חיילים ברצועת עזה
שר הביטחון יואב גלנט עם חיילים ברצועת עזה
שר הביטחון יואב גלנט עם חיילים ברצועת עזה (ארכיון)
(צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
6:43 - הצלחת ההגנה האווירית: אף כטב"ם או טיל שיוט לא חדר לשטח ישראל. אף כטב"ם או טיל שיוט ששוגר במטח האיראני לא חדר לשטח ישראל, ורוב המטרות הופלו מחוץ לגבולות המדינה. בסך הכול איראן שיגרה לעבר ישראל 100 טילים בליסטיים - כולם יורטו, רובם מחוץ לשטח ישראל.
אף כטב"ם או טיל שיוט לא חדר לישראל בשלב זה, כשחיל האוויר הישראלי הפיל כ-20 טילי שיוט לפני שהגיעו לישראל. בצה"ל עדיין בכוננות וממשיכים בהיערכות להגנה, כשההערכה היא שעיקר המתקפה מאחורינו. (אלישע בן קימון)
6:00 - ביידן: ישראל הפגינה יכולות יוצאות דופן; עזרנו לה להפיל כמעט את כל השיגורים. נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן התייחס לראשונה למתקפה ואמר: "מוקדם יותר היום, איראן - ושלוחותיה הפועלות מתימן, סוריה ועיראק - פתחו במתקפה אווירית חסרת תקדים נגד מתקנים צבאיים בישראל. אני מגנה את ההתקפות הללו בכל צורה שהיא.
"בהנחייתי, כדי לתמוך בהגנה על ישראל, העביר צבא ארה"ב מטוסים ומשחתות הגנה מפני טילים בליסטיים לאזור במהלך השבוע האחרון. הודות לפריסות הללו ולמיומנות יוצאת הדופן של אנשי השירות שלנו, עזרנו לישראל להפיל כמעט את כל המל"טים והטילים המשוגרים.
"זה עתה שוחחתי עם ראש הממשלה נתניהו כדי לאשר מחדש את מחויבותה של אמריקה לביטחון ישראל. אמרתי לו שישראל הפגינה יכולת יוצאת דופן להתגונן ולהביס אפילו התקפות חסרות תקדים - שליחת מסר ברור לאויביה שהם לא יכולים לאיים על ביטחון ישראל. (דניאל אדלסון, ניו יורק)

17 צפייה בגלריה
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן
(צילום: SAUL LOEB / AFP)

5:48 - 185 כטב"מים, 36 טילי שיוט, 110 טילי קרקע-קרקע: המתקפה מאיראן. שני גורמים ישראלים מסרו לניו יורק טיימס כי איראן שיגרה 185 כטב"מים, 36 טילי שיוט ו-110 טילי קרקע-קרקע במסגרת המתקפה חסרת התקדים לעבר ישראל. לדברי הגורמים, "רוב השיגורים בוצעו משטח איראן, בעוד שחלק קטן מהם הגיע מעיראק ומתימן". (יאיר קראוס)
לסיכום חדשות הלילה - לחץ כאן