סגור
תלמידים מפונים מהעוטף ב כיתה בצפון
תלמידים בכיתה. ההורים ייאלצו למצוא סידור לילדים או להישאר איתם בבית (צילום: אלעד גרשגורן)

צה"ל החליט: מוסדות החינוך יישארו סגורים גם מחר

פיקוד העורף הודיע כי גם מחר לא יתקיימו פעילויות חינוכיות, על אף שמקומות העבודה יפעלו כרגיל. המשמעות היא שבתי הספר של חופשת פסח, הקייטנות, החינוך המיוחד ומסגרות החינוך לילדים המפונים יישארו סגורים

בצל המתיחות הביטחונית, פיקוד העורף הודיע הערב (א') כי גם מחר לא יתקיימו פעילויות חינוכיות. המשמעות היא שבתי הספר של חופשת פסח, הקייטנות, החינוך המיוחד ומסגרות החינוך לילדים המפונים יישארו סגורים. החריגה היחידה שהותרה היא שמרטפיות לילדים במרחבים מוגנים במקומות העבודה. בה בעת, התקהלויות של עד 1,000 איש מותרות ומקומות העבודה ימשיכו לפעול כרגיל. ההנחיות יישארו בתוקף עד מחר ב-23:00.
גם היום לא התקיימו לימודים בשל המתקפה האיראנית, אך מקומות העבודה פעלו כרגיל. כתוצאה מכך הורים רבים נאלצו להישאר עם הילדים בבית או למצוא סידור אחר לילדים, ללא פיצוי מהמדינה. מוקדם יותר היום פנו משרדי האוצר והחינוך לפיקוד העורף בבקשה לפתוח את מוסדות החינוך. במשרד החינוך הסבירו כי "יש לחץ גדול מאוד של ההורים, בייחוד מהחינוך המיוחד".
גם בחינות של משרד העבודה לא יתקיימו מחר. בכלל זה, בחינת הרישוי בחשמל שהייתה אמורה להתקיים מחר תידחה ל-7 במאי (לא סופי). ⁠כלל הבחינות בהכשרת מבוגרים שנקבעו להיום ולמחר - נדחו וייקבעו מחדש. נכון לרגע זה הבחינות שנקבעו ליום שלישי מתקיימות כסדרן, אלא אם תתקבל הודעה אחרת. במכללות הטכנולוגיות שמפוקחות על ידי מה״ט (המכון הממשלתי הטכנולוגי) הבחינה במכינה בעברית ובחינת מכינה בעברית לדוברי ערבית נדחו. טרם נקבע מועד חדש.