סגור
מעלה אדומים סיפוח יו"ש יהודה ושומרון
מעלה אדומים. ב-2022 הועברו לרשויות מקומיות בשטחים דרך משרד הפנים 293 מיליון שקל (צילום: רויטרס )

בלעדי
סמוטריץ' לא עוצר: מעביר 75 מיליון שקל לרשויות המקומיות בשטחים

שר האוצר מבקש מוועדת הכספים לאשר את העברת הסכום שיגיע דרך כספים קואליציוניים בגובה 255 מיליון שקל שהוקצו למשרד הפנים. בקרוב צפוי סמוטריץ' לבקש העברת 250 מיליון שקל נוספים לרשויות בשטחים

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' מבקש מוועדת הכספים לאשר העברת 75 מיליון שקל לרשויות מקומיות בשטחים במסגרת תקצוב הכספים הקואליציוניים. הכסף יגיע מכספים קואליציוניים שהועברו למשרד הפנים בסך של 255 מיליון שקל.
בפנייתו לוועדה הסביר סגן הממונה על התקציבים באוצר מתן יגל כי "כעת הושלמו הבדיקות המקצועיות והמשפטיות הנחוצות ולפיכך ניתן להעביר את הכסף לייעודו".
בשבוע שעבר ביקש סמוטריץ' להזרים את הכספים הקואליציוניים לרשויות המקומיות, לפני אישורו של תקציב המדינה המעודכן לשנת 2023.
סמוטריץ' תיכנן להעביר את הפנייה בנושא ביום שלישי שעבר, אבל בסופו של דבר הוא לא עשה זאת בעקבות התנגדויותיהם של חברי הכנסת ולדימיר בליאק (יש עתיד) וחברי אופוזיציה בוועדה. בליאק וחברי האופוזיציה איימו לקיים פיליבסטר ארוך. כלומר, להאריךאת הדיון ואת ההצבעות בוועדת הכספים, מה שהיה מעכב את תחילת הדיון על אישור התקציב במליאה ביום רביעי.
בסופו של דבר, בהסכמה בין בליאק לגפני הוסר הפיליבסטר, בתמורה לדחיית הגשת הפנייה בנושא הרשויות המקומיות רק לאחר אישור התקציב. ביום חמישי אושר התקציב בקריאה השנייה והשלישית. ועדת הכספים תדון בפנייה בנוגע לתקצוב הרשויות המקומיות בשטחים כבר ביום שלישי.
בקרוב יבקש סמוטריץ' להעביר 250 מיליון שקל נוספים לרשויות המקומיות בשטחים, 175 מיליון שקל מתוכם יועברו דרך הכספים הקואליציוניים שהוקצו למשרד הפנים ו-75 מיליון שקל יועברו באמצעות כספים קואליציוניים שהוקצו לחטיבה להתיישבות במשרדה של אורית סטרוק.
לפי נתוני האוצר שהועברו לוועדת הכספים, ב-2022 הועברו לרשויות מקומיות בשטחים דרך משרד הפנים 293 מיליון שקל וב-2021 הועברו לרשויות 312 מיליון שקל.