סגור
ה שופט אורי שהם
השופט בדימוס אורי שהם (צילום: עמית שאבי)

בלעדי
השופט בדימוס אורי שהם ימונה ליו"ר הוועדה למינויים בכירים

כהונתו של שהם היא למשך 8 שנים ללא תקופת הארכה נוספת. הוא יכנס לתפקידו ב-13 במאי 2024, שהם שימש עד היום כנציב תלונות הציבור על השופטים

הממשלה צפויה לאשר ביום ראשון את מינויו של השופט העליון בדימוס אורי שהם כיו"ר הוועדה למינויים בכירים. שהם משמש כיום כנציב תלונות הציבור על השופטים.
כהונתו של שהם היא למשך שמונה שנים ללא תקופת הארכה נוספת. הוא יכנס לתפקידו ב-13 במאי 2024, לאחר שיסיים את כהונתו כנציב תלונות הציבור על השופטים.
הוועדה המייעצת למינויי בכירים היא ועדה שתפקידה לחוות דעת בנוגע לטוהר המידות של מועמדים לשבעה תפקידים בכירים שמינויים נעשה על ידי הממשלה: רמטכ"ל, מפכ"ל, ראש השב"כ, ראש המוסד למודיעין ולתפקידים מיוחדים, נציב שירות בתי הסוהר, נגיד בנק ישראל והמשנה לנגיד.
הוועדה מונה ארבעה חברים ובהם: שופט בדימוס בבית המשפט העליון, נציב שירות המדינה - פרופ' דניאל הרשקוביץ ושני נציגי ציבור: משה טרי ופרופ' טליה איינהורן. כהונת כל החברים למעט נציב שירות המדינה היא למשך שמונה שנים בלא אפשרות הארכה.
בהיעדרו של יו"ר קבוע הוועדה לא יכולה להתכנס ועל כן מוצע למנות את השופט בדימוס שהם. מאז פטירתו של השופט בדימוס אליעזר גולדברג שכיהן כיו"ר הוועדה, לא עמד בראשה מינוי קבוע.
ב-14 באוגוסט 2022 מונה לתפקיד שופט העליון בדימוס מני מזוז למשך שמונה שנים. אלא שהמינוי של מזוז הוחלט בממשלה היוצאת בראשות יאיר לפיד ונפתלי בנט בתקופת הבחירות לכנסת. בעקבות עתירה לבג"ץ נגד מינויו של מזוז לתקופת כהונתה מלאה, החליט בג"ץ, בספטמבר 2022 לבטל את המינוי.
במערכת המשפטית הוצע אז למנות את מזוז באופן זמני על מנת לאפשר את מינוי הרמטכ"ל הנוכחי הרצי הלוי. מזוז סירב למינוי זמני והחליט לוותר על התפקיד. בעקבות כך, מונה שופט העליון בדימוס אליקים רובינשטיין כממלא מקום זמני ליו"ר הוועדה. הדבר נעשה כדי לא לעכב את מינויו של הרמטכ"ל הלוי שנכנס לתפקידו בתחילת ינואר 2023