סגור
יפעת בן חי שגב לשעבר יו"ר מועצת הכבלים והלווין 2018
ד"ר יפעת בן חי שגב (צילום: עמית שעל)

ד"ר יפעת בן חי שגב, עדה במשפט נתניהו, תמונה לדירקטורית בדואר

מינויה של מי שכיהנה בעבר כיו"ר מועצת הכבלים והלווין וגם תמכה בראש הממשלה במשפטו, אושר בוועדה לבחינת מינוים בשירות הציבורי ועובר לחתימת השרים אמסלם וקרעי

ד"ר יפעת בן חי שגב תמונה לדירקטורית בדואר ישראל, לאחר אישורה אתמול בוועדה לבחינת מינויים בשירות הציבורי. בן חי שגב כיהנה בעבר כיו"ר מועצת הכבלים והלווין וגם תמכה בנתניהו כעדה במשפטו, לאחר ששר התקשורת שלמה קרעי והשר הממונה על רשות החברות הממשלתיות דוד אמסלם העבירו את הבקשה למינוי. השלב האחרון לפני השלמת המינוי הוא חתימת השרים על כתב המינוי.
ביולי האחרון הביעה מנהלת רשות החברות הממשלתיות מיכל רוזנבוים חשש במינוי בן חי שגב לדירקטוריון הדואר, בשל מעורבות פוליטית. כמו כן, כבר ביולי העלתה רוזנבוים את הקושי במינוי דירקטורים חדשים לחברת הדואר – שנמצאת בהליכי הפרטה מתקדמים, בתהליך שאמור להסתיים עד אמצע 2024.
בן חי שגב כיהנה כיו"ר מועצת הכבלים והלווין בתקופה שבה נידון אישור המיזוג בין בזק-yes, שעומד בלב תיק 4000. היועץ המשפטי של מועצת הכבלים והלווין דודו קובסניאנו העיד כי בן חי שגב לחצה על גיבוש המלצה בנושא. בן חי שגב עלתה כעדה מטעם התביעה במשפט נתניהו, אך במהלך עדותה שינתה את עמדתה: "בדברי החקירה ימצאו אמירות שהן תוצאה של הטעיה ודברים שהוצאו מהקשרם. כשביקשתי בחקירה את הזכות לעיין במסמכים ובתאריכים, כי ידעתי שהדברים שנאמרים לי לא אמת, נתקלתי בסירוב מוחלט. אז חזרתי למסמכים שלי ולניירות ומצאתי שהגזלייטינג שעשו לי בחקירה אולי הצליח בחלקו אבל לא הצליחו למחוק לי את הזכרון. ב-16 באפריל 2015 ישנו מכתב שלי לשר התקשורת ורה"מ שאני מלינה על כך שהמשרד עוצר את הטיפול של גיוס יועצים כלכליים. חרף מאמציי, לא קיבלתי סיוע כלכלי".
מינויה של בן חי שגב אינו ההתערבות היחידה של השרים בדירקטוריון החברה. ביולי הדיחו השניים את יו"ר הדואר מישאל וקנין, שחזר לאחר כחודשיים לתפקיד, על פי צו ביניים של בית המשפט העליון. ההדחה של וקנין הייתה חסרת תקדים, שכן מעולם לא הודח יו"ר של חברה ממשלתית במהלך כהונתו, וקנין עצמו קיבל גיבוי רחב מדרגי המקצוע במשרד האוצר וברשות החברות הממשלתיות. בתקופתו של וקנין עברה חברת הדואר לרווחיות, לאחר שבשנים 2022-2020 הפסידה החברה 1.9 מיליארד שקל.
המשימה המרכזית במינויו של וקנין על ידי שר התקשורת לשעבר יועז הנדל היתההכנת הדואר להפרטה, שבה המדינה השקיעה כבר 1.7 מיליארד שקל, ואמורה להסתיים עד מחצית 2024. בימים אלה דנים ברשות התחרות בשאלה האם לאפשר לדפוס בארי להשתתף במכרז, לאור אחזקתם במתחרה של הדואר – חברת מסר.