סגור
שר התקשורת שלמה קרעי והשר דודי אמסלם
קרעי (מימין) ואמסלם. ברשות החברות חוששים מהמינויים (צילומים: אבי אוחיון לע"מ, אוהד צויגנברג)

אמסלם וקרעי מקדמים מקורבים לליכוד לדירקטוריון הדואר

מנהלת רשות החברות מיכל רוזנבוים שלחה מכתב לשרים ובו הביעה חשש מהמינויים שהציעו לקדם לדירקטוריון, הכוללים עדה במשפט נתניהו התומכת בו, פעיל ש"ס, אשת חבר מרכז הליכוד וחבר מרכז הליכוד

על רקע ניסיונות שר התקשורת שלמה קרעי והשר דודי אמסלם להדיח את יו"ר הדואר מישאל וקנין – כעת נראה כי הם פועלים להחזיר את הדואר לשליטה הפוליטית, רגע לפני ההפרטה. במכתב ששלחה הבוקר (ד') מנהלת רשות החברות הממשלתיות מיכל רוזנבוים לשרים, היא מביעה חשש מאישור מינויים של חלק מהדירקטורים שאותם הציעו השרים לדואר, הכוללים עדה במשפט נתניהו, פעיל ש"ס ושני חברי מרכז ליכוד.
בין המועמדים שהציעו השניים נמנים ד"ר יפעת בן חי שגב שכיהנה בעבר כיו"ר מועצת הכבלים והלווין, אך גם הייתה עדה במשפט נתניהו ותומכת בו. על פי רוזנבוים נעשתה פנייה למשרד המשפטים לבחון את מועמדותה. רוזנבוים גם הצהירה כי יש קושי במינוי איריס שחר ודוד בר יוסף לתפקיד – שחר היא אשתו של דוד שחר, שהוא חבר מרכז ליכוד ובר יוסף חבר מרכז ליכוד בעצמו. כמו כן השרים מנסים לקדם לדירקטוריון את פעיל ש"ס מרדכי מרדכי שכיהן בעבר כמנכ"ל משרד התקשורת בשנים 2009-2006 תחת אריאל אטיאס, ואף הוביל וועדה שמטרתה אסדרת שוק שידורי הטלוויזיה. בימים אלה מקדם שר התקשורת קרעי חוק לאסדרת השידורים. בשנים 2003-2001 כיהן מרדכי כמנכ"ל משרד הפנים תחת השר אלי ישי. בשנים 2021-2014 כיהן כדירקטור בחברת מקורות.
על פי רונזבוים, מינוי דירקטור בזמן סמוך כל כך להפרטה שאמורה להסתיים בעוד תשעה חודשים מוצדק רק במידה ומדובר בדירקטורים בעלי ערך רב מאוד לחברה ובמקרים חריגים. "בתקופת זמן כה קצרה יש קושי להגיע למצב של תרומה משמעותית לחברה על ידי דירקטור, בייחוד נוכח התהליכים הייחודיים ומרובי האירועים שבהם נדרש להגיב בזמן קצר, תוך היכרות מעמיקה של עבודת החברה ופעילותה ואף היכרות עם תחומי ההפרטות". כמו כן, מוסיפה רוזנבוים כי הבקשה שהגישו למינוי יו"ר חדש לדואר מוקדמת מדי – שכן נושא ההדחה עדיין נידון בבית המשפט. ההתערבות הפוליטית במינויים בדואר מטילה ספק גדול על המשך הצלחת ההפרטה המתוכננת להסתיים בעוד תשעה חודשים ובה הושקעו 1.7 מיליארד שקל.
הדברים היום נאמרים לאחר שאתמול פנתה רוזנבוים ליועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה נגד הדחת יו"ר הדואר מישאל וקנין על ידי השרים קרעי ואמסלם, בטענה שהדבר מהווה פגיעה באינטרס הציבורי. דברים דומים כתב היום שר התקשורת לשעבר יועז הנדל שאף הוא פנה ליועמ"שית בנושא.