סגור
בצלאל סמוטריץ' בנימין נתניהו ואריה דרעי ב השבעת הכנסת
בנימין נתניהוואריה דרעי בהשבעת הכנסת (צילום: רויטרס)

הליכוד הגיע לסיכום עם ש"ס; לדרעי יהיה עוד שר במשרד החינוך

על פי הסיכום, במחצית הראשונה של כהונת הממשלה יכהן דרעי כשר הפנים והבריאות, ובמחצית השנייה יכהן כשר האוצר במקום שר הפנים והבריאות. ש״ס תקבל את המשרד לשירותי דת ואת משרד הרווחה והביטחון החברתי. שני שרים נוספים יכהנו כשר במשרד החינוך וכשר במשרד הפנים. כמו כן דרעי יכהן כמשנה לראש הממשלה

ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו הגיע הלילה לסיכום תפקידים בין עם ש״ס, ובכך, בעצם השיג את תמיכתם של 64 ח"כים בהקמת ממשלתו החדשה.
במוצ"ש יפוג המנדט שקיבל נתניהו מהנשיא הרצוג והוא צפוי לבקש להאריכו על מנת שבשבוע הבא, תחוקק הכנסת 3 חוקים למען השותפים הקואליציוניים: "חוק דרעי" שיאפשר את מינויו של דרעי כשר בממשלה אף שהורשע בעונש מאסר על תנאי, ושני חוקים שמעבירים סמכויות בעבודת המשטרה לשר לביטחון לאומי המיועד איתמר בן גביר וחוק המכפיף את המינהל האזרחי לשר האוצר המיועד בצלאל סמוטריץ'.
אם לא יחול שינוי, הממשלה החדשה תוצג ב-19 בדצמבר 2022.
על פי הסיכום שהושג, במחצית הראשונה של כהונת הממשלה יכהן יו"ר המפלגה אריה דרעי, כשר הפנים והבריאות, ובמחצית השנייה של כהונת הממשלה יכהן כשר האוצר במקום שר הפנים והבריאות.
ש״ס תקבל את המשרד לשירותי דת ואת משרד הרווחה והביטחון החברתי. שני שרים נוספים יכהנו כשר במשרד החינוך וכשר במשרד הפנים. כמו כן דרעי יכהן כמשנה לראש הממשלה לאורך כל תקופת כהונת הממשלה.
עד לחתימת ההסכם הקואליציוני המלא יסוכמו הסמכויות הנוספות הקשורות למשרדים שתחת אחריות ש״ס.
ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו מסר, "אני מודה לשותפי הרב אריה דרעי על גיבוש ההסכמות. הלילה השלמנו צעד נוסף בדרך להקמת ממשלת ימין שתפעל לטובתם ורווחתם של כלל אזרחי מדינת ישראל".
דרעי אמר הלילה כי "מדובר בצעד ראשון בדרך להסכם קואליציוני כולל. תנועת ש"ס כמפלגה החברתית בכנסת עמדה על ההתחייבות מהבחירות ותשרת את הציבור במשרדים החברתיים ביותר, בין היתר במשרדי הפנים והפריפריה, הבריאות והרווחה כדי לממש את המדיניות החברתית של תנועת ש"ס עבור אזרחי ישראל. היום צוות המו"מ של ש"ס המשיך בדיונים עם צוות המו"מ של הליכוד בנושאים האידאולוגיים והערכיים הנוגעים לחינוך, זהות יהודית, חיזוק המסורת ושמירת השבת במרחב הציבורי".
נתניהו החל אמש בשיחות עם חברי כנסת מהליכוד לקראת שיבוץ התפקידים.