סגור
מפקדי חיל האוויר לשעבר עמיקם נורקין איתן בן אליהו ואמיר אשל
מפקדי חיל האוויר לשעבר עמיקם נורקין איתן בן אליהו ואמיר אשל (צילומים: דובר צה"ל, רווית טרלובסקי, דנה קופל)

מפקדי חיל האוויר לשעבר לנתניהו: עצור את המהפכה המשפטית, מצא פתרון בהקדם

במכתב ששיגרו לרה"מ ולשר הביטחון, 10 ממפקדי חיל האוויר לשעבר הביעו את דאגתם מהשלכות תוכנית נתניהו-לוין: "נשקפת סכנה ממשית לביטחון המדינה". על רקע הצהרת טייסים במילואים כי ייעדרו מאימונים במחאה על המהפכה המשפטית, ציינו המפקדים: "אנשי החיל מונעים מאמונה בצדקת הדרך"

למכתבי המחאה נגד ההפיכה המשטרית שמקדמת הקואליציה בראשות בנימין נתניהו מתווסף היום מכתבם של 10 מפקדי חיל האוויר לשעבר המבקשים לגבות את חיל האוויר ואת מפקדו, האלוף תומר בר.
במכתב, שנשלח לראש הממשלה, נתניהו ולשר הביטחון, יואב גלנט כתבו מפקדי החיל לשעבר: "אנו עוקבים בדאגה עמוקה אחר התהליכים המתרחשים במדינת ישראל ובחיל האוויר בימים אלה".
למכתב המלא של מפקדי חיל האוויר לחצו כאן
הם הוסיפו כי "מתוך היכרות עמוקה עם משקלו המרכזי והמיוחד של חיל האוויר בביטחון הלאומי, אנו חרדים להשלכות של תהליכים אלה ולסכנה החמורה והמוחשית הנשקפת לביטחון הלאומי של ישראל. ליבת עוצמתו של התלכיד המיוחד של אנשיו, בסדיר ובמילואים, אנשי החיל כולם מונעים מתוך תחושת שליחות עמוקה ואמונה בצדקת הדרך".
מפקדי החיל בעבר קראו במכתבם לנתניהו ולגלנט "לעצור ולמצוא פתרון למצב המתהווה ובהקדם האפשרי". החתומים על המכתב הם האלופים במיל' דן טולקובסקי, אביהו בן נון, הרצל בודינגר, איתן בן אליהו, דן חלוץ, אליעזר שקדי, עידו נחושתן, אמיר אשל, דוד עברי ועמיקם נורקין.
המכתב בא כשברקע הסערה בחיל האוויר בעקבות הודעתם של 37 טייסי מילואים מטייסת 69, שמפעילה את מטוסי ה-F-15 I של חיל האוויר כי אין בכוונתם להתייצב השבוע לאימון שאליו זומנו וזאת במחאה על המהפכה המשפטית.
שרת ההסברה גלית דיסטל אטבריאן תקפה אתמול (א'), ובאופן בוטה וחסר תקדים את הטייסים על כך שהודיעו שלא יתייצבו לאימון וצייצה: "טייסים על תנאי, הם לא פטריוטים, לא מלח הארץ, לא ציונים ולא מטובי בחורינו". היא הוסיפה וקראה להם "נפולת של נמושות".


שר הביטחון, יואב גלנט אמר מצדו: "כל קריאה לסרבנות פוגעת בתפקודו של צה"ל וביכולתו לבצע את משימתו".