סגור
פנאי דגים
לפי ספקיות זרות צ'ירינה הזמינה סחורה בשווי של מעל ל-16 מיליון שקל (צילום: יובל חן)

פרסום ראשון
ביהמ"ש מינה נאמן ליבואנית הדגים צ'ירינה - ועיכב יציאה מהארץ של בעל השליטה

ביהמ"ש המחוזי הוציא צו פתיחת הליכים ליבואנית בשל חובות של 81 מיליון שקל ומינה את עו"ד אמיר ברטוב כנאמן; לטענת ספקיות מחו"ל, החברה בבעלות צח סרוסי הזמינה מהן סחורה בשווי של מעל ל-16 מיליון שקל מבלי לשלם

בית המשפט המחוזי בתל אביב הוציא צו פתיחת הליכים ליבואנית הדגים, חברת "צ'ירינה צח סרוסי" העוסקת בייבוא, שיווק והפצה של מוצרי מזון קפואים.
השופטת איריס לושי עבודי מינתה את עו"ד אמיר ברטוב כנאמן החברה והסמיכה אותו להפעיל את החברה. בנוסף הסמיכה את הנאמן לברר בין היתר "טענות נושים בנוגע לסחורה שנטען כי היתה במלאי החברה ואינה מצויה בידיה או בחזקתה עוד".
החלטת השופטת ניתנה לאחר שאתמול (ג') התקיים דיון סוער באשר להתנהלות החברה ובעל השליטה שלא הגיע לדיון כי אושפז. החברה פנתה החודש לבית המשפט לאחר שצברה חובות בסך של כ-81 מיליון שקל וביקשה עיכוב הליכים דחוף וכן למנות לה מנהל הסדר. השופטת הורתה, בהסכמת הצדדים, כי ההליך המשפטי לא ינוהל במסגרת תיקון 4 לחוק חדלות הפריעון המספק הקלות לבעלי עסקים וחברות שנקלעו לקשיים בעקבות הקורונה אלא באופן רגיל במסגרתו ימונה נאמן שישתלט על החברה.
השופטת השעתה את סמכויות הדירקטוריון של החברה ושל נושאי המשרה, לרבות של המנכ"ל. בנוסף הורתה השופטת על מתן צו עיכוב יציאה מהארץ כנגד בעל השליטה, צח סרוסי. יש לציין כי אתמול הגישו ספקיות דגים זרות מהולנד ונורבגיה בקשה במסגרתה טענו באמצעות עו"ד אמיר פרנקל ממשרד שבלת כי חברת צ'ירנה הזמינה מהן סחורה, "עשתה דין לעצמה וגנבה את סחורתן בשווי של מעל ל-16 מיליון שקל מבלי לשלם כל תמורה בגינה".
בדיון אתמול אמר עו"ד אביחי ורדי המייצג את החברה ביחס לטענות: "אני רק אומר לא לחרוץ את הדין. בכל הכבוד. כשבודקים גם סוגיה של תום לב, יש פה רכוש ב-11 מיליון שקל ועוד חמישה מיליון שקל שהוזרמו בתקופה האחרונה. אנשים שמנסים "לגנוב", במירכאות, אינם מעבירים סכום גדול כל כך לחברה. בן אדם שמחדש הלוואות כדי להזרים כסף לחברה, לא רק שהוא עושה את זה בתום לב, הוא עושה את זה כדי להפעיל את החברה". מנגד טען עו"ד פרנקל שאין על כך שום אסמכתא". עו"ד מור נרדיה המייצג את הנושה בנק מרכנתיל אמר בדיון כי "אנחנו התנגדנו לתיקון 4. יש בתיק הזה הצטברות נסיבות קשה. גם לדרך יש הרבה משמעות. בעל השליטה אינו נוכח פה. (בא כוחו הודיע כי אתמול בדיון כי אתמול אושפז -ל.ד) בעל השליטה צריך להתייצב כאן ולתת הסברים".

1 צפייה בגלריה
עו"ד אמיר ברטוב
עו"ד אמיר ברטוב
עו"ד אמיר ברטוב
(צילום: עמית שעל)

עו"ד אמיר ברטוב שמונה כנאמן אמר אתמול בדיון כי "כמובן כל דבר צריך להיבדק. אבל דבר אחד אני יכול להגיד: סחורה אין. הדבר היחיד שיש באשדוד הוא סחורה בערך של מיליון שקלים..כל עסק שאפשר להפעיל אותו כעסק חי צריך לתת לו את ההזדמנות".
חברת צ'ירינה הינה אחת מיבואניות הדגים המוכרות בארץ והיא פועלת ממרכז לוגיסטי באשדוד. כמו כן, החברה ציינה במסגרת הבקשה שהגישה כי היא בעלת מפעל בראשון לציון לעיבוד וייצור תוצרת של דגים קפואים, מעושנים וטריים. משרדה הרשום של החברה הוא בבני ברק והיא מעסיקה כ- 50 עובדים ומשווקת את מוצריה למאות לקוחות ברחבי הארץ וצברה מוניטין בתחום עסקיה.
עו"ד אביחי ורדי, בא כוח החברה ובעל השליטה מסר בתגובה: "החברה ובעלי מניותיה יעשו כל שביכולתם להצלחת המהלך ולהשבת החובות לספקים".