סגור
פנאי דגים
צ'ירינה הינה אחת מיבואניות הדגים המוכרות בארץ (צילום: יובל חן)

פרסום ראשון
יבואנית הדגים צ'ירינה מבקשת עיכוב הליכים עם חוב של 81 מיליון שקל

החברה שהינה אחת מיבואניות הדגים המוכרות בארץ, פועלת ממרכז לוגיסטי באשדוד ומשרדה בבני ברק - בו היא מעסיקה 50 עובדים. בין הגורמים לבקשה: עליית הריבית, צמיחה עסקית מהירה ללא מקורות מימון ומשבר לקוחות בשל הקורונה

יבואנית הדגים, חברת צ'ירינה צח סרוסי העוסקת בייבוא, שיווק והפצה של מוצרי מזון קפואים הגישה היום (יום חמישי) לבית המשפט בקשה דחופה לעיכוב הליכים ומינוי מנהל הסדר. זאת, לאחר שצברה חובות בסך של כ-81 מיליון שקל.
החברה שהינה אחת מיבואניות הדגים המוכרות בארץ, פועלת ממרכז לוגיסטי באשדוד. כמו כן, החברה מציינת במסגרת הבקשה שהגישה באמצעות עו"ד אביחי נ. ורדי כי היא בעלת מפעל בראשון לציון לעיבוד וייצור תוצרת של דגים קפואים, מעושנים וטריים. משרדה הרשום של החברה הוא בבני ברק והיא מעסיקה כ-50 עובדים ומשווקת את מוצריה למאות לקוחות ברחבי הארץ וצברה מוניטין בתחום עסקיה.
"החברה צמחה במהירות בשנים האחרונות. בשנת 2021 הרווח של החברה הסתכם בכ-9.5 מיליון שקל על מחזור של כ- 114 מיליון שקל , בשנת 2022, הרווח של החברה הסתכם בכ- 15.5 מיליון שקל על מחזור של כ- 158 מיליון שקל. חרף נתונים פיננסיים אלו המלמדים על צמיחה, תזרים המזומנים הדרדר ונפגע, והחברה הנה כיום במצב של חדלות פירעון תזרימית, מצב שנגרם משלושה גורמים עיקריים: ראשית, צמיחה עסקית מהירה מבלי שיש בידי החברה מקורות מימוניים נדרשים למימון תואם של צורכי ההון חוזר, שנית, עליית שיעור הריבית במשק בשנה האחרונה, ייקרה מהותית את הוצאות המימון, באופן שהחברה כבר איננה מסוגלת לעמוד בתשלומי המימון השוטפים (קרן וריבית), שלישית, מספר לקוחות מהותיים של החברה נקלעו לקשיים, עקב משבר הקורונה ומסיבות ענפיות ופרטניות נוספות, דבר שגרם לכך, שחובם כלפי החברה, שמסתכם במצטבר בעשרות מיליוני שקל, הפך לבעייתי ולא ניתן לגבייה אפקטיבית".
"מסיבות אלו, החברה הנה כיום חדלת פירעון ואין לחברה מנוס אלא לבקש צו דחוף לעיכוב הליכים וכן לפעול לגיבוש הסדר חוב יעיל ומעשי". עוד נטען כי "בעל השליטה בחברה, צח סרוסי, שהחברה הנה מפעל חייו, ערב אישית למרבית חובות החברה, והוא ואביו הזרימו לחברה מיליוני שקלים ושעבדו נכסים ודירות פרטיות, וזאת על מנת לנסות להתמודד עם הקשיים התזרימים, אך לא היה בכך די".

1 צפייה בגלריה
עו"ד אביחי ניסן ורדי
עו"ד אביחי ניסן ורדי
עו"ד אביחי ניסן ורדי
(צילום: יח"צ)

עוד טוענת החברה כי "החברה ערכה תוכנית הפעלה זמנית, ויש בידה מקורות מימוניים (בעיקר, מלאי וחוב לקוחות שוטף) שמאפשרים לחברה להמשיך לפעול כעסק חי עד שיגובש ויאושר הסדר חוב. הרווחיות שמאפיינת את עסקיה והמוניטין שצברה, לצד אישור הסדר חוב, תומכים באפשרות לשיקום החברה".
יש לציין כי החברה הגישה את הבקשה במסגרת תיקון 4 שהינו תיקון המאפשר לחברות שנקלעו לקשיים בעקבות הקורונה לקבל סיוע. במסגרת ההליך הזה לא ממונה נאמן המשתלט על ניהול החברה אלא מנהל הסדר. עיכוב ההליכים נדרש לחברה לשם גיבוש הסדר החוב.
החברה מציינת בבקשה שהגישה כי יש לה פיזור לקוחות רחב עם למעלה מ-500 לקוחות פעילים. מבין לקוחותיה: מכולות שכונתיות, מעדניות, סיטונאים קטנים, בתי חולים, מלונות, רשתות שיווק קטנות ומוסדות חינוך.
צח סרוסי, בעל חברת צ'ירינה מסר בתגובה: "החברה ועובדיה הם מפעל חיי, ואני מחויב עמוקות לכל עובד, ספק, לקוח ונושה. בחודשים האחרונים אני עושה את כל שביכולותי בכדי לבצע ארגון מחדש של חובות החברה על מנת להחזיר אותה לפעילות סדירה ורווחית, ובכלל זאת מאמצים להכנסת שותפים נוספים. אני מאמין בחברה ובעובדה, ומשוכנע כי בסיוע בית המשפט נוכל לשקם את החברה ולהמשיך בצמיחה שחווינו בשנים האחרונות".