סגור

דיווח שוטף
שני לוחמי מילואים נהרגו בפיצוץ מבנה במרכז הרצועה

חיל האוויר ביצע חמישה גלי תקיפות בדרום לבנון; אלפים הפגינו בת"א למעו החזרת החטופים - חמישה נעצרו; יורטה רקטה ששוגרה לשדרות; כ-20 רקטות שוגרו במטח לאצבע הגליל, חמאס לקח אחריו; בלינקן על עסקה אפשרית: "מקווה שחמאס יקבל את ההחלטה הנכונה"

23:40 - 5 מפגינים נעצרו בת"א בחשד להפרת סדר ולהשלכת זיקוק לעבר שוטר
המשטרה עצרה חמישה מפגינים בתל אביב בחשד להפרת סדר ולהשלכת זיקוק לעבר שוטר. המשטרה התייחסה לטענותיה של ח"כ נעמה לזימי כי הותקפה על ידי שוטרים במצודת זאב. "קומץ מפירי סדר החלו בחסימת הכביש תוך הדלקת מדורה, והשליכו זיקוק לעבר שוטר, שפונה לקבלת טיפול רפואי בבית חולים. מפירי הסדר שלא נשמעו להוראות השוטרים, בהם חברת כנסת, ניסו להיכנס למתחם מצודת זאב והשחיטו את המקום בגרפיטי", נמסר מהמשטרה. (יעל צ'כנובר)
23:10 - בפעם החמישית היום: חיל האוויר בגל תקיפות נגד יעדי חיזבאללה בלבנון. חיל האוויר בגל תקיפות חמישי היום נגד יעדי חיזבאללה בדרום לבנון. (יואב זיתון)
22:41 - ההפגנה בת"א: כלל הרחובות נפתחו לתנועה, מכת"זית הופעלה במצודת זאב. כלל הרחובות בתל אביב שנסגרו בשל המחאה, נפתחו לתנועה. מכת"זית הופעלה במצודת זאב, שם אירעו עימותים בין מפגינים לשוטרים. המפגינים במקום טענו ששניר דהאן, בן דודה של החטופה כרמל גת, נעצר. (יעל צ'כנובר, רועי רובינשטיין)
20:55 - הותר לפרסום: שני לוחמי מילואים נהרגו בפיצוץ מבנה במרכז הרצועה. דובר צה"ל התיר לפרסום הערב (שני) כי הלוחמים רס"ר (במיל') עידו אביב מקריית ים ורס"ר (במיל') קלקידן מהרי נהרגו אתמול מפיצוץ במבנה שבו שהו ליד פרוזדור נצרים במרכז רצועת עזה. לוחם מילואים נפצע באורח קשה באירוע ופונה במסוק לקבלת טיפול רפואי בבית החולים.
השניים השתייכו לחטיבות 2 ו-769 שנמצאות תחת אוגדה 99. בנוסף אליהם, כאמור, נפצעו שני לוחמים נוספים מהכוח, שהחליף בימים האחרונים את חטיבת הנח"ל הסדירה במשימת אחזקת הפרוזדור.
בצבא סברו תחילה כי האירוע נגרם מירי טיל RPG של חמאס, ובהמשך עלה חשד שמדובר במטען רב עוצמה שהתפוצץ במקום, אך נסיבות התקרית עדיין מתוחקרות ולא נשללת האפשרות שמדובר במטען של כוחותינו.
7 צפייה בגלריה
קלקידן מהרי ו עידו אביב ז"ל נהרגו ברצועת עזה הותר לפרסום 29.4.24
קלקידן מהרי ו עידו אביב ז"ל נהרגו ברצועת עזה הותר לפרסום 29.4.24
קלקידן מהרי ועידו אביב ז"ל
(צילומים: דובר צה"ל)
20:35 - אלפים מפגינים בתל אביב: "רפיח יכולה לחכות, החטופים לא".אלפים מפגינים סמוך לקריה בתל אביב בקריאה לשחרור החטופים. עינב צנגאוקר, אמו של מתן שחטוף בעזה, קראה בהפגנה: "נתניהו תבחר, זה או בן גביר וסמוטריץ' - או הבן שלי. זה פשוט מאוד או ממשלה ימנית קיצונית או החטופים בבית. עכשיו תחליט אתה ראש הממשלה נראה אותך מקבל החלטה אמיצה". על הכביש כתבו המוחים: "רפיח יכולה לחכות, הם לא". (יעל צ'כנובר)
7 צפייה בגלריה
מפגינים למען החזרת ה חטופים בתל אביב 29.4.24
מפגינים למען החזרת ה חטופים בתל אביב 29.4.24
מפגינים בת"א, הערב
(צילום: מוטי קמחי)

7 צפייה בגלריה
מפגינים למען החזרת ה חטופים בתל אביב 29.4.24
מפגינים למען החזרת ה חטופים בתל אביב 29.4.24
(צילום: EPA/ABIR SULTAN)
20:00 - צה"ל: שתי מנהרות טרור הושמדו בצפון הרצועה. צה"ל השמיד שתי מנהרות טרור בעיר בית חאנון שבצפון רצועת עזה - אחת מהן שייכת לחמאס והשנייה לג'יהאד האיסלאמי. כך הודיע דובר צה"ל, שציין כי שתי המנהרות, שהיו תחת מעקב מודיעיני וטכנולוגי מתמשך, לא חצו לשטחה של ישראל. (יואב זיתון)
19:24 - הירי לעוטף: רקטה שוגרה לשדרות - ויורטה, 2 שיגורים נפלו במרחב הימי של אשדוד. רקטה אחת ששוגרה לעבר שדרות בירי האחרון - יורטה, ושני שיגורים נוספים נפלו במרחב הימי של אשדוד. אישה בת 65 נפצעה קל מחבלה בראשה בזמן שרצה למרחב מוגן. צוות מד"א פינה אותה לבית החולים ברזילי באשקלון. (מתן צורי)
19:08 - צבע אדום בעוטף. אזעקות המתריעות על ירי רקטות וטילים הופעלו בשדרות, איבים וניר עם. (מתן צורי)
18:56 - אוניברסיטת קולומביה למפגינים: "פנו את מאהל המחאה עד 14:00 - או שתושעו". אוניברסיטת קולומביה הוציאה הודעת אזהרה למפגינים הפרו-פלסטינים וקראה להם לעזוב את מאהל המחאה עד השעה 14:00 (שעון מקומי), ולא - יושעו. ההנהלה גם הודיעה על סגירת הקמפוס הראשי, המוטמע בתוך העיר ניו יורק, לכל מי שאינו סגל או תלמיד במוסד. "אנחנו מצטערים שעלינו לנקוט פעולות אלו, אך עלינו להחזיר את הסדר לקמפוס כדי שכל הסטודנטים יוכלו להשלים את לימודיהם, ללמוד למבחנים ולהרגיש רצויים בקהילה", נכתב באזהרה. (דניאל אדלסון, ניו יורק)
7 צפייה בגלריה
מפגינים פרו פלסטינים ב אוניברסיטת קולומביה 28.4.24 אוניברסיטאות בארה"ב
מפגינים פרו פלסטינים ב אוניברסיטת קולומביה 28.4.24 אוניברסיטאות בארה"ב
מאהל המפגינים בקולומביה, אתמול
(צילום: Charly TRIBALLEAU / AFP)
18:30 - אחרי הסרטון של עמרי וקית' מהשבי, משפחותיהם זעקו: "תוציאו אותם מהגיהינום". משפחותיהם של החטופים קית' סיגל ועמרי מירן, שחמאס פרסם שלשום (שבת) סרטון ואות חיים של השניים, קיימו הערב הצהרה בכיכר החטופים שבה חזרו על דרישתן לשחרר את 133 החטופים שעדיין בשבי בעזה. "עמרי נחטף לנגד עיני בנותינו מהמקום שהיה אמור להיות הכי בטוח. יש עסקה על השולחן. אל תפספסו הזדמנות להחזיר אותו", אמרה לישי, אשתו של עמרי מירן. שיר סיגל, בתו של קית', זעקה: "נמאס לי, המשימה הכי דחופה היא להחזיר אותם הביתה עכשיו".
דני מירן, אביו של עמרי, אמר בהצהרה: "עלמה ביתך בת השנה היום התחילה לצעוד את צעדיה הראשונים. אנחנו מראים לה תמונה שלך ומלמדים אותה להגות את המילה אבא. רוני יודעת שאתה בעזה, בכל הזדמנות מזכירה לי שאתה בעזה. היא שאלה את לישי - האם עמרי עדיין אבא שלי? זה הדבר הכי כואב לשמוע מילדה ששואלת אם האבא שלה הוא עדיין אבא שלה. היא מתגעגעת ולפי ההתנהגות שלה זאת לא הילדה שהכרת".
אביבה סיגל, אשתו של קית', אמרה: "איך הייתם מרגישים אם הבן אדם שאתם הכי אוהבים היה נמצא במצוקה, בוכה, עצוב, חסר אונים, מדוכא ומתחנן שתוציאו אותו מהגיהינום. אי-אפשר להגיד במילים איזו טלטלה עברה מאז הסרטון. אני לא מסוגלת לראות את הסרטון ולראות את קית' עצוב כל-כך. אני נזכרת בפנים שלו כשהייתי איתו שם. אני יודעת מה זה להיות שם, להתחנן לעזרה. ההרגשה של לאבד תקווה. תחזירו לי את קית'". (יעל צ'כנובר)
7 צפייה בגלריה
משפחותיהם של קית' סגל ו עמרי מירן ב כיכר החטופים 29.4.24
משפחותיהם של קית' סגל ו עמרי מירן ב כיכר החטופים 29.4.24
משפחותיהם של קית' סגל ועמרי מירן, היום בכיכר החטופים
(צילום: ליאור שרון)
17:00 - נשיאת אוניברסיטת קולומביה בהצעת פשרה: "תפנו את מאהל המחאה, נשקיע בעזה". מינוש שפיק, נשיאת אוניברסיטת קולומביה העומדת בלב סערת המחאות בקמפוסים בארה"ב, שלחה מכתב לקהילת האוניברסיטה שבו עדכנה את חבריה במגעים עם הסטודנטים הפרו-פלסטינים - שבמסגרתם הציעה להשקיע כספים בעזה, בעוד לא יוסרו השקעות מישראל. "האוניברסיטה הציעה להשקיע בבריאות ובחינוך בעזה, לרבות תמיכה בהתפתחות הגיל הרך ותמיכה בתלמידים וחוקרים עקורים", כתבה במכתב. לטענתה, "יש רעיונות חשובים שעלו מהדיאלוג הזה, ואנו מתכננים לחקור את המשך העיסוק בהם בעתיד". (דניאל אדלסון, ניו יורק)
16:45 - צה"ל: מטוסי קרב תקפו שורת מטרות חיזבאללה בדרום לבנון. מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו מוקדם יותר מטרות של חיזבאללה באזורים רשיא אל-פוחר ואל-חיאם שבדרום לבנון. כך עדכן דובר צה"ל, שציין כי בין המטרות שהותקפו, עמדות שיגור, תשתיות טרור ומבנה צבאי ששימשו את ארגון הטרור באזור. בנוסף, צה"ל תקף בירי ארטילרי להסרת איום בעייתא א-שעב, שמצפון-מזרח למושב שתולה. (יואב זיתון)
13:05 - בלינקן: "חמאס צריך להחליט מהר - מקווה שזו תהיה ההחלטה הנכונה". מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן התייחס להמתנה לתשובת חמאס על ההצעה לעסקת חטופים, ואמר במהלך ביקורו בסעודיה כי הוא "מקווה שחמאס יקבל את ההחלטה הנכונה". הוא הוסיף: "חמאס צריך לקבל החלטה - ועליו לעשות זאת במהירות. ההצעה שהוגשה נדיבה במיוחד". בלינקן התייחס גם לנורמליזציה בין סעודיה לישראל, ואמר כי "ארה"ב וסעודיה עשו בחודש האחרון עבודה אינטנסיבית בנושא, וכעת היא קרובה מאוד לסיום".
עוד ציין מזכיר המדינה כי ה"מענה הטוב ביותר לאיראן ולחמאס מצד ישראל יהיה נרמול היחסים עם כל מדינות האזור - וכינון של מדינה פלסטינית". לדבריו, "ברור שאיראן וחמאס יתנגדו לפתרון שתי המדינות, כך שבהגדרה, מימוש של זה יהווה 'השמדה' של כל מה שאיראן וחמאס האמינו בו לאורך השנים". (רויטרס)

7 צפייה בגלריה
מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן בביקור בריאד בירת סעודיה
מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן בביקור בריאד בירת סעודיה
מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן בביקור בריאד בירת סעודיה
(צילום: EVELYN HOCKSTEIN / POOL / AFP)

11:35 - בכיר חמאס: "משלחת הארגון תיפגש עם המתווכים בקהיר". בכיר חמאס חליל אל-חיה, סגנו של מנהיג הארגון בעזה יחיא סינוואר, אמר לערוץ הטלוויזיה הסעודי "א-שרק" כי "משלחת התנועה תיפגש היום עם המתווכים בקהיר". לדבר אל-חיה, שעומד בראש משלחת חמאס למשא ומתן, "פגישה זו נועדה לקבוע חלק מעמדות ההצעה המצרית". (עינב חלבי)
11:32 - בלינקן: "הדרך הכי טובה לפתרון המשבר ההומניטרי בעזה - הפסקת אש". מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן אמר במהלך הפורום הכלכלי בריאד שבסעודיה כי "הדרך הכי טובה לפתור את המצב ההומניטרי ברצועת עזה היא באמצעות השגת הפסקת אש". לדבריו, "בשבועות האחרונים חזינו בהתקדמות במצב אספקת הסיוע ההומניטרי, אך נחוץ סיוע נוסף". בלינקן, שצפוי להגיע לישראל בימים הקרובים, הוסיף כי "הסיוע ההומניטרי יהיה במוקד בימים הקרובים". (רויטרס)
10:03 - צה"ל: כ-20 רקטות שוגרו במטח לאצבע הגליל. דובר צה"ל הודיע כי זוהו כ-20 שיגורים במטח האחרון לעבר יישובי אצבע הגליל. הוא הוסיף כי מרבית השיגורים יורטו והיתר נפלו בשטחים פתוחים. "כרגע לא דווח על נפגעים או נזק, צה"ל תקף את מקורות הירי", מסר. (יואב זיתון)
9:00 - מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן נחת בסעודיה במסגרת ביקור מדיני אזורי. בהמשך השבוע בלינקן יגיע גם לירדן ולישראל, על רקע המגעים להפסקת אש ולעסקה להשבת החטופים, במקביל להכנות לפעולה אפשרית ברפיח. גורם בכיר במחלקת המדינה ציין כי בלינקן ייפגש בריאד עם עמיתיו מהמפרץ ומאירופה, וידון בין היתר בתוכניות לשיקום עזה ביום שאחרי המלחמה. (AFP)

7 צפייה בגלריה
מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן ביקור ב סעודיה 20.3.24
מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן ביקור ב סעודיה 20.3.24
מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן בביקור בסעודיה במרץ האחרון
(צילום: Evelyn Hockstein / POOL / AFP)

8:55 - מטוסי קרב תקפו במהלך הלילה מטרות של חיזבאללה בדרום לבנון. כך עדכן דובר צה"ל, שציין כי בין היתר הותקפה תשתית מבצעית במרחב ג'בל בלט, לצד מספר מבנים צבאיים של ארגון הטרור במרחב מרווחין שבדרום המדינה. (ynet)
8:00 - עימות אלים פרץ בקמפוס של אוניברסיטת קליפורניה שבלוס אנג'לס (UCLA) בין מפגינים פרו-פלסטינים ופרו-ישראלים. אלפי בני אדם השתתפו במחאות במקום, לאחר שהנהלת האוניברסיטה אישרה קיום עצרות לשני הצדדים ואף שכרה חברת אבטחה פרטית שתפריד בין המפגינים. עם זאת, מחסום שנפרץ במקום הוביל להתלקחות ולקטטות אלימות. בין היתר, סטודנטית יהודיה נזקקה לטיפול רפואי אחרי שנפגעה בראשה על ידי מפגין פרו-פלסטיני.
קמפוס UCLA הפך לאחד המוקדים המרכזיים בגל ההפגנות הפרו-פלסטיני הנוכחי ששוטף את הקמפוסים ברחבי ארה"ב. משטרת לוס אנג׳לס עצרה לפני יומיים 93 מפגינים שסירבו לפנות אוהלים שהקימו בקמפוס. הסטודנטים דורשים שהאוניברסיטה תסיר את כל השקעותיה בישראל או בחברות התומכות בלחימה שלה בעזה, בעוד שבאוניברסיטה מתעקשים שאין לה כלל השקעות כאלה. (דניאל אדלסון, ynet)


7:35 - לפחות 13 פלסטינים נהרגו במתקפות אוויריות של ישראל על שלושה בתים ברפיח שבדרום רצועת עזה. כך מסרו גורמים רפואיים ברצועה. בחמאס טענו כי מספר ההרוגים עומד על 15 בני אדם. (רויטרס)