סגור

פרשנות
למידה היברידית? יפה בן דוד שוב אומרת לא

שידורים מהכיתות של חלק מהתלמידים היו יכולים, לכאורה, לפתור את כאוס הבידודים והבדיקות בבית הספר. אך מזכ"לית הסתדרות המורים הורתה לא לאפשר שידורים כאלה בגלל הפגיעה בפרטיות המורים, אבל אין באמת הבדל מההתנהלות בקורונה

שידורים מהכיתות, כלומר למידה היברידית של חלק מהתלמידים מהבית וחלק בכיתה היו יכולים, לכאורה, לפתור את כאוס הבידודים והבדיקות בבית הספר.
אך מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דוד הורתה אתמול למנהלי בתי הספר לא לאפשר שידורים כאלה בגלל הפגיעה בפרטיות המורים. במכתב ששלחה למנכ"לית משרד החינוך דלית שטאובר היא טענה שיש מפקחים שדורשים זאת מהמורים וש”מדובר בנטל בלתי סביר”.


בהסתדרות המורים אומרים שללמד גם בזום וגם פרונטלית זה מסובך הרבה יותר, ובנוסף, יש גם בעיה קשה של פרטיות התלמידים בכיתה. בפועל קשה להבין למה שידור מהכיתה פוגע בפרטיות יותר משידור מהבית שהמורים עשו לאורך כל המשבר. לכן זה בהחלט מתפרש כמצב שבו בן דוד שוב מסרבת להיכנס מתחת לאלונקה.
בן דוד מתייחסת שוב ושוב במכתב שכתבה לשטאובר לעתירה שהגישו לבג"ץ הורים שילדיהם בסיכון. הם ביקשו לחייב את המורים לעבור ללמידה היברידית אבל משכו את העתירה בהצעת בית המשפט. לטענתה, למידה היברידית "מנוגדת לעמדה מפורשת שהציג בג"ץ והיא בלתי חוקית".
1 צפייה בגלריה
יפה בן דוד
יפה בן דוד
מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דוד
(צילום: גדי קבלו)

אלא שפרקליט העותרים עו"ד הרן רייכמן, אומר שבג"ץ סירב אמנם להורות למשרד החינוך לחייב, אבל לא היתה שום אמירה לגבי מצב שבו משרד החינוך יעשה זאת מיוזמתו. רייכמן כתב אתמול לבן דוד ש"עמדתך אינה ראויה. הנזקים של ילדים מנותקים בקורונה הם עצומים ויש לעשות הכל כדי לחברם למערכת החינוך".
שרת החינוך יפעת שאשא ביטון אומרת ש"אנחנו בשיח עם הארגונים". היא מציינת שיש בתי ספר שבהם הלמידה ההיברידית כבר עובדת. יו”ר מרכז השילטון המקומי חיים ביבס אומר ש"עם כל הכבוד ליפה בן דוד, אם מורה רוצה ללמד בזום כדי לא לסכן תלמידים - אז מה הבעיה".
ביבס גם דורש ממשרד החינוך להעביר למנהלים את האחריות המלאה למציאת פתרונות לכיתות בבידוד, ולא לדרוש מהם קבלת אישורים. לדבריו, הוא הודיע למנהלים שמי שיעביר מיוזמתו כיתות ללמידה מרחוק או ללמידה היברידית יקבל גיבוי מלא.