סגור
חוות גידול קנאביס של BOL
חוות גידול קנאביס של BOL

מונו נאמנים לחברה האם של קבוצת הקנאביס BOL

קבוצת BOL צברה חובות של כ-35 מיליון שקל ופנתה השבוע להגנת ביהמ"ש. היום התקיים דיון ובית המשפט מינה לחברה האם ברת' אוף לייף אינטרנשיונל שני נאמנים: עו"ד מור נרדיה ורו"ח עומר סרבינסקי. בימי שיא פעילותה העסיקה הקבוצה כ-125 עובדים ושירתה כ-18 אלף מטופלים בעלי רישיונות

שופט בית המשפט המחוזי בבאר שבע יעקב פרסקי מינה היום (ה') שני נאמנים לחברת האם של קבוצת הקנאביס הוותיקה BOL. קבוצת BOL צברה חובות של כ-35 מיליון שקל ופנתה השבוע להגנת ביהמ"ש. היום התקיים דיון ובית המשפט מינה לחברה האם ברת' אוף לייף אינטרנשיונל שני נאמנים: עו"ד מור נרדיה ורו"ח עומר סרבינסקי. אם בהמשך יוגשו בקשות נפרדות על ידי חברות נוספות בקבוצה הנאמנים צפויים להתמנות גם להן.
קבוצת הקנאביס הוותיקה BOL הגישה השבוע לבית המשפט בקשה לצו פתיחת הליכים ומינוי נאמן לאחר שבבקשה שהוגשה בשם 7 חברות בקבוצה נטען כי חובות הקבוצה נאמדים בכ-35 מיליון שקל. בנוסף, נטען כי לקבוצה התחייבויות לחלק מבעלי מניותיה בגין הלוואות שהוענקו לה בסך של כ-18 מיליון שקל. בימי שיא פעילותה העסיקה הקבוצה כ-125 עובדים ושירתה כ-18 אלף מטופלים בעלי רישיונות. ברבעון האחרון של שנת 2023, מאז פרוץ מלחמת חרבות ברזל, נותרו בקבוצה כ-20 עובדים. "כיום לקבוצת BOL לא נותרו יתרות מזומנים וצפי תקבולים המאפשרים לה להמשיך ולנהל את עסקיה מעבר לחודש נוסף", נטען בבקשה.
במסגרת הבקשה נטען כי זו הוגשה לאחר שהקבוצה והנהלתה "עשו מאמצים נכבדים על מנת לגייס השקעות נוספות לקבוצה, להבריאה ולייצבה פיננסית, אך לדאבון ליבם מאמציהם עלו בתוהו ובנסיבות הקיימות לא נותרה לה כל אפשרות מעשית אחרת זולת הגשת בקשה זו". מהבקשה עולה כי חברת האם, ברת' אוף לייף אינטרנשיונל, הוקמה בשנת 2015 על ידי תמיר גדו וחגי אילמן. חלק מחברות הקבוצה נמצאות בבעלות חברת האם בלבד וחלק נמצאות בבעלות משותפת עם צדדי ג'. יש מחברות הקבוצה שעוסקות במחקר ופיתוח ויש שעוסקות בשיווק מוצרים בתחום הקנאביס הרפואי.
במסגרת הבקשה נטען כי בשנים 2021 -2023 היוו מוצרי הקבוצה נתח משמעותי ממוצרי הקנאביס שנמכרו בבתי המרקחת בישראל. עוד עולה כי "במחצית השנייה של שנת 2022 לאחר שקבוצת בול הגבירה את פעילותה בשוק המקומי, נקלעה הקבוצה לקשיים כלכליים. קשיים אלו נבעו, בין היתר, מאחזקת מלאי מיובא גדול אשר נרכש לצורך ביצוע מכירות עתידיות, וזאת עקב חשש קבוצת בול כי שינוי הרגולציה לא יאפשרו עוד ביצוע ייבוא. בנוסף, על אף פעולות קבוצת BOL להרחבת פעילותה בשוק המקומי, כמות המטופלים בישראל לא גדלה בהתאמה לעלויות ולהוצאות של קבוצת BOL שנבעו מהרחבת פעילותה בשוק המקומי. לפיכך, נוצר מצב שבו קבוצת BOL מחזיקה ברשותה מלאי אשר אין לו דורשים מידיים ואשר אין באפשרותה לשווקו ולהשיב את ההשקעה שנדרשה לצורך רכישתו בטווח זמן קרוב". עוד עולה מהבקשה כי בראשית 2023 נסגרה החווה החקלאית ועובדיה פוטרו. במרץ 2023 קיבלה הקבוצה החלטה גם על סגירת המפעל על מנת לצמצם את עלויות התפעול.
לבקשה צורף תצהיר של דובי אמיתי, דירקטור בחברת האם המשמש גם כיו"ר התאחדות האיכרים בישראל ויו"ר נשיאות המגזר העסקי, ממנו עולה כי בחודשים ינואר-מרץ 2024 היתה קבוצת BOL בגירעון רבעוני של כ-1.7 מיליון שקל. עוד עולה כי יתרת המוזמנים של הקבוצה במועד הגשת הבקשה עומד על כ-330 אלף שקל. בקבוצה השקיע גם איש העסקים ליאון קופלר, בעלי רשת סופר פארם.