סגור
יאיר כץ יו"ר ועד התעשייה האווירית
יאיר כץ יו"ר ועד התעשייה האווירית. מזועזע מהשובתים בתעשייה הביטחונית (צילום: עמית שעל, אבי מועלם)

בתע"א לא שובתים: "מזועזעים מעובדי רפאל"

ועד עובדי תע"א בראשות יאיר כץ החליט על המשך עבודה כרגיל, למרות הכאוס המחאתי. כץ התייחס למכתב שעליו חתמו כ-1,000 עובדי רפאל, ובו קראו להפסקת החקיקה: "הזדעזעתי נוכח האמירות הקשות של אנשים שיפסיקו לייצר כיפות ברזל. לנו אין פריבילגיה להביע עמדות פוליטית בעבודה"

חרף השבתת המשק בידי ההסתדרות הכללית, ועד עובדי התעשייה האווירית החליטה על המשך העבודה כרגיל. זמן קצר לאחר שיו"ר ההסתדרות, ארנון בר דוד הצהיר לפני הצהריים על השבתת המשק, וזאת בתמיכה של ראשי המגזר העסקי, כינס יו"ר ועד העובדים בתע"א יאיר כץ עובדים בחברה ואמר כי "במשבר הזה התעשייה האווירית היא אי של יציבות בתוך הכאוס שמתחולל במדינה".
הוא התייחס למכתב שעליו חתמו בסוף השבוע כ-1,000 עובדי החברה הביטחונית המתחרה רפאל, שבו הם קראו להפסקת החקיקה המשפטית וחלקם איימו בפרישה: "קראתי את המכתב של עובדי רפאל והזדעזעתי נוכח האמירות הקשות של אנשים שיפסיקו לייצר כיפות ברזל. לנו אין פריבילגיה להביע עמדות פוליטית בעבודה ולהפסיק לעשות את מה שאנחנו עושים. אנו ממשיכים לעבוד, לפתח, לייצר ולשמור על ביטחון המשפחות שלנו", אמר. יש לציין כי גם ברפאל עובדים, חרף מכתב המחאה.
כץ, חבר מרכז ליכוד ובנו של התיירות, חיים כץ שכיהן לפני במשך שנים ארוכות בתפקיד יו"ר התע"א אמר היום כי תיאם את המשך הפעילות בחברה עם יו"ר ההסתדרות בר דוד וזאת תוך החרגתה מהשביתה במשק. הוא הסביר זאת בצורך של החברה לקדם פרויקטים ופעילויות ביטחוניות. הוא הוסיף כי הוועד בראשותו מאפשר לעובדים לפעול על פי צו מצפונם ושאם אין להם מעורבות בתוכנית בעלת אופי רגיש – הם רשאים לשבות אם הם בוחרים בכך ואת על חשבון מכסת ימי החופשה שלהם. התעשייה האווירית נמצאת בבעלות ממשלתית מלאה ומי שמכהן בתפקיד היו"ר שלה הוא יו"ר ההסתדרות לשעבר, עמיר פרץ.
בתוך כך, נשיא התאחדות התעשיינים רון תומר ונשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ ראול סרוגו הודיעו כי אינם מצטרפים להשבתת המשק. הם מסרו כי הם "נדהמים ומופתעים מפיטורי שר הביטחון יואב גלנט אמש וקוראים לממשלה ולראש הממשלה לעצור לאלתר את התהליך ההרסני שאליו אנחנו נשאבים. הכלכלה הישראלית לא תשרוד את המשך הפילוג. כלכלה חזקה צריכה ביטחון ועם חזק ומאוחד ואת כל אלו אנחנו מאבדים".
עם זאת, סרוגו ותומר אמרו כי "שביתה היא לא פתרון. שביתה תגדיל את הפילוג ותחלחל את המחלוקות לתוך מקומות העבודה".