סגור
רה"מ בנימין נתניהו בהצהרה לתקשורת, הערב
רה"מ בנימין נתניהו בהצהרה לתקשורת, הערב. "מה שקרה היום לא נראה בישראל, ואני אדאג שזה לא יקרה יותר" (צילום: לע"מ)

נתניהו: "עזה תהפוך לעיי חורבות, נשמיד את יכולות חמאס"

ראש הממשלה בנימין נתניהו לא התייחס לאפשרות של הפלת חמאס, אך קרא לתושבי עזה "לצאת משם עכשיו" ואיים: "צה"ל יפעיל מיד את כל עוצמתו". את האחריות לחיי השבויים הטיל על ארגון הטרור: "נבוא בחשבון עם כל מי שיפגע בשערה מראשם". לדבריו, "ננצח במלחמה שחמאס פתח, אך המחיר כבד מנשוא"

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר הערב (יום שבת) בהצהרה לאומה כי ישראל תשמיד את יכולות חמאס - אך נמנע מלהתייחס לאפשרות של הפלת הארגון לחלוטין, ולא השיב לשאלות. בינתיים, כוחות הביטחון מנהלים קרבות נגד המחבלים האחרונים שנותרו בשטח ישראל. לפחות 250 ישראלים נרצחו עד כה במתקפת הפתע של חמאס, וכ-1,500 נפצעו.
"כוחות חמאס פלשו הבוקר לשטח ישראל", אמר ראש הממשלה בפתח הצהרתו על מתקפת הפתע שבה חצו עשרות מחבלים את הגדר מהאוויר, מהים ומהיבשה. "בבוקר של יום שבת הם רצחו אזרחים תמימים, ילדים וקשישים. חמאס פתח במלחמה אכזרית ומרושעת שאנחנו ננצח בה - אבל המחיר כבד מנשוא. זה יום קשה לכולנו".
נתניהו אמר כי "זה יום קשה לכולנו. חמאס רוצה לרצוח את כולנו. זה אויב שרוצח אימהות וילדים בבתים ובמיטות שלהם, אויב שחוטף מבוגרים ונערות, אויב שטובח בילדינו שבסך הכול יצאו לבלות בחג".
"מה שקרה היום לא נראה בישראל, ואני אדאג שזה לא יקרה יותר", אמר ראש הממשלה בצל הביקורת על היעדר המוכנות למתקפת הפתע. "הממשלה כולה מתייצבת מאחורי ההחלטה הזאת. צה"ל יפעיל מיד את כל עוצמתו להשמיד את יכולות חמאס. נכה בהם עד חורמה וננקום בעוצמה על היום השחור שהם עוללו לישראל ואזרחיה. כפי שאמר ביאליק, נקמת דם ילד קטן עוד לא ברא השטן".
ראש הממשלה כינה את עזה "עיר הרשע", והבהיר כי "נהפוך את כל המקומות שחמאס נערך בהם ומסתתר בהם לעיי חורבות. אני אומר לתושבי עזה - צאו משם עכשיו. אנחנו נפעל בכל מקום ובכל העוצמה".
"בשעה זו מטהרים כוחות צה"ל את אחרוני היישובים ממחבלים", הוסיף ראש הממשלה. "אני שולח חיבוק ותנחומים למשפחות השכולות שיקיריהם נרצחו היום בדם קר ואכזריות אין קץ".
הוא התייחס גם לחטופים בתוך רצועת עזה, ואמר כי "כולנו מתפללים לשלום השבויים. אני אומר לחמאס - אתם אחראים לשלומם. ישראל תבוא בחשבון עם כל מי שיפגע בשערה מראשם".
מוקדם יותר היום, בהצהרתו הראשונה מאז מתקפת הפתע, אמר נתניהו כי "הוריתי לבצע גיוס מילואים נרחב ולהשיב מלחמה שערה בעוצמה ובהיקף שהאויב לא הכיר. האויב ישלם מחיר שהוא לא ידע כמותו".
לאורך היום כינס נתניהו התייעצויות עם גורמי ביטחון שונים, עם שרי הקבינט ועם חברי הממשלה. בנוסף, הוא נפגש עם ראש האופוזיציה יאיר לפיד ועם יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ, ובהמשך הציע להם להצטרף לממשלת אחדות "כפי שעשה לוי אשכול בערב ששת הימים". הקריאה הזו הגיעה אחרי שלפיד קרא ל"ממשלת חירום מקצועית", תוך כוונה להוציאה ממנה את איתמר בן גביר ובצלאל סמוטריץ'. גנץ, לעומת לפיד, הודיע ש"ישקול בחיוב" ולא התייחס להרכב הממשלה.