הרכבת הקלה בירושלים צפויה לשוב לפעילות מלאה עד סוף החודש. ומתי ייפתח הקו הירוק?
הקו האדום נסגר במאי במקטע שבין התחנה המרכזית לגבעת המבתר לצורך חיבור לקו הירוק החדש. היום תוכננו נסיעות מבחן לצורך השבתו לפעילות, אך הן נדחו עקב תקלה. הקו הירוק, שיחבר בין גילה לגבעה הצרפתית, צפוי להיפתח חלקית בפברואר 2026
הקו האדום של הרכבת הקלה בירושלים, שהמקטע המרכזי שלו נסגר במאי לצורך עבודות הקו הירוק, צפוי לשוב לפעילות מלאה עד סוף אוגוסט.
היום (ד') תוכננו נסיעות הרצה ללא נוסעים של הקו האדום במקטע שבין תחנת גבעת המבתר לתחנה המרכזית, כחלק מההיערכות להחזרת השירות לפעילות מלאה - אך הן נדחו עקב תקלת חשמל בפרויקט.
הקו האדום של הרכבת הקלה בירושלים נסגר במאי במקטע שבין התחנה המרכזית עד גבעת המבתר, על מנת לחבר אותו לקו הירוק החדש. מאז פועלת הרכבת הקלה בבירה במתכונת מצומצמת מנווה יעקב צפון ועד גבעת המבתר ומהדסה עין כרם עד לתחנה המרכזית באמצעות קרון אחד. במהלך חודשי החסימה, 170 אלף הנוסעים שנהגו להשתמש ברכבת הקלה בירושלים נאלצים למצוא פתרונות אחרים. בין היתר, פועלים 4 שאטלים ללא תשלום במטרה להקל על העומס, וכן תוגברו קווי אוטובוס באזור והוארך מסלולם לתחנה המרכזית והשוק.
עיריית ירושלים, תוכנית אב לתחבורה בירושלים וחברת כפיר שמפעילה את הרכבת הקלה בירושלים מנסים להשיב את הקו האדום לפעילות עד סוף חודש אוגוסט, על מנת שלא לגרור את העבודות לתוך תחילת שנת הלימודים.
הקו החדש של הרכבת הקלה, הקו הירוק, צפוי להיפתח לשימוש בתחילת 2026, כשאחרי החגים מתוכננות נסיעות מבחן גם עבורו. אורכו של הקו הירוק החדש 20 ק"מ והוא כולל 42 תחנות. הקו יחבר את שכונת גילה לשכונת הגבעה הצרפתית והוא כולל גם חיבור לקו האדום בכניסה לעיר. הקו צפוי להיפתח חלקית בחודש פברואר, למעט במקטעים בירמיהו, בר-אילן וגבעת שאול, שיחלו לפעול רק בתחילת 2027. בהמשך עתיד להיפתח גם הקו הכחול, שאורכו 31 ק"מ, חלקם תת-קרקעיים, והוא צפוי לפעול רק ב-2031.































