סגור
מלחמת עזה כוחות צה"ל פועלים ב רצועת עזה 19.11.23
כוחות צה"ל פועלים ברצועת עזה (צילום: דובר צה"ל)

דובר צה"ל: כך הובילו מחבלי חמאס בכוח חטופים בשיפא

בתיעוד שחשף תא"ל דניאל הגרי ניתן לראות מחבלי חמאס מובילים בכוח ב-7 באוקטובר חטופים בשטח בית החולים; דובר צה"ל: "נועה מרציאנו נרצחה על ידי מחבל בתוך בית החולים"; ניסיון פיגוע בשומרון: רכב ישראלי ניזוק מירי סמוך לאריאל, אין נפגעים; גורם מדיני מכחיש את טענות חמאס: "אין סיכום להפוגה מחר ב-11:00"

23:00 - גורם מדיני מכחיש את טענות חמאס: "אין סיכום להפוגה מחר ב-11:00"
גורם מדיני הכחיש את טענות חמאס ומסר כי "אין סיכום להפוגה מחר ב-11:00", ברקע אמירתו של גורם מחמאס לערוץ "אל-רד" המצרי, כי תתקיים הפוגה במסגרת עסקת שחרור חטופים. (איתמר אייכנר)
22:50 - גורם בחמאס לערוץ מצרי: "לפי עסקת החטופים, מחר בשעה 11:00 תחול הפוגה בלחימה"
גורם מחמאס אמר לערוץ "אל-רד" המצרי, כי במסגרת עסקת שחרור חטופים, תחל מחר בשעה 11:00 הפוגה בלחימה. (עינב חלבי)
22:10 - ניסיון פיגוע בשומרון: רכב ישראלי ניזוק מירי סמוך לאריאל, אין נפגעים
לפני זמן קצר בוצע ירי לעבר רכב ישראלי סמוך לגשר א-זאוויה הסמוך לאריאל. ברכב זוהו שתי פגיעות, אך איש לא נפצע. כוחות צה"ל מבצעים חסימות וסורקים במרחב אחר היורים. (אלישע בן קימון)
21:00 - דובר צה"ל: "נועה מרציאנו נרצחה על ידי מחבל חמאס בתוך בית החולים שיפא"
דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי חשף כי רב"ט נועה מרציאנו ז"ל נרצחה על ידי מחבלי החמאס בתוך בית החולים שיפא. הגרי תיאר כי "הבוקר עדכנו את משפחתה של נועה ז"ל כי לפי הממצאים, היא נחטפה לדירת מסתור סמוך לשיפא. במהלך מתקפות צה"ל באזור מחבל החמאס שהחזיק בנועה נהרג והיא אמנם נפצעה בתקיפה, אך לא באופן מסכן חיים. נועה נלקחה לתוך כותלי בית החולים שיפא, שם היא נרצחה על ידי מחבל חמאס". (יואב זיתון)
20:50 - דובר צה"ל חשף: מחבלי חמאס הובילו בכוח חטופים בשיפא
דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי חשף ממצאים חדשים של צה"ל ושב"כ המוכיחים כי בית החולים שיפא שימש כתשתית טרור, שאליה מחבלי חמאס הובילו חטופים ב-7 באוקטובר. בתיעוד שחשף ניתן לראות מחבלי חמאס ב-7 באוקטובר מובילים בכוח אזרח נפאלי ואזרח תאילנדי שנחטפו משטח ישראל. (יואב זיתון)
20:35 - צה"ל תקף מתחם צבאי ותשתיות טרור של חיזבאללה בלבנון, כטב"ם יורט באזור צפת
בתגובה לשיגורים ביממה האחרונה, מטוסי קרב תקפו מוקדם יותר מטרות טרור של חיזבאללה בשטח לבנון. מדובר צה"ל נמסר כי בין היתר הותקפו מתחם צבאי של חיזבאללה שבו פעלו מחבלי הארגון, עמדה צבאית ותשתיות להכוונת טרור. עוד נמסר כי זוהו מספר שיגורים של פצצות מרגמה וטילי נ"ט לעבר מרחבים שונים בגבול הצפון, שלא יורטו על פי מדיניות. לפני זמן קצר שוגר מיירט לעבר כטב"ם באזור היישוב דלתון, וכוחות צה"ל תוקפים את מקורות השיגור. (יואב זיתון, שמעון אלבז)
20:00 - אזעקה באזור צפת
אזעקה נשמעה ביישוב דלתון הסמוך לצפת. (ynet)
19:30 - שב"כ וצה"ל: יותר מ-100 מחבלים נלקחו מעזה לחקירות בישראל, 3 מהם השתתפו בטבח
צה"ל ושב"כ הודיעו כי בפעילות משותפת של שב"כ ויחידה 504 באגף המודיעין, יחד עם כוחות צה"ל הלוחמים ברצועת עזה, נעצרו בימים האחרונים יותר מ-100 מחבלים שנלקחו לחקירות בישראל, בהם שלושה מחבלי נוח'בה שהשתתפו בטבח ב-7 באוקטובר. עוד נמסר כי נעצרו פעילי נוח'בה, פעילים מתחום הירי הרקטי, החבלה, הצליפה, והלוגיסטיקה שמסרו מיקומים של מנהרות תת-קרקעיות, מחסנים ואמצעי לחימה. בנוסף מסרו העצורים שיטות פעולה של ארגוני הטרור, פרטים על חפירת המנהרות ותהליכי גיוס. (יואב זיתון)
19:25 - ח"כ אדלשטיין בביקורת על הממשלה: "אין גוף שמתכלל את המלחמה על כל היבטיה"
ועדת החוץ והביטחון אישרה הערב פה אחד את ההחלטה להאריך את ההכרזה על מצב חירום בעורף עד ליום שני הבא, ה-27 בדצמבר בחצות. האישור הקודם של הוועדה על הכרזה של מצב חירום יפוג מחר.
יו"ר הוועדה ח"כ יולי אדלשטיין (ליכוד) הזהיר כי הוא "מתקשה לראות כיצד אמשיך לאשר את המצב המיוחד בעורף מבלי להבין מי אחראי על התכלול הכלכלי אזרחי של מצב הלחימה".
אדלשטיין אמר: "אני מאוד מודאג מהתמשכות המצב שבו אין גוף שמתכלל את אירוע המלחמה על כל היבטיו. דרושה כאן יד מכוונת שיודעת לתכלל במקום אחד את נושאי הלחימה, הכלכלה, האוצר, החינוך, הרווחה וכיו"ב. כבר בשבוע שעבר, בישיבת הוועדה עם ראש המל"ל, צחי הנגבי, קראתי לראש הממשלה להטיל את מלאכת התכלול על המל"ל. לדאבוני, לא עודכנתי על כל התקדמות בנושא ובהינתן המצב הזה, אני מתקשה מאוד לראות כיצד אוכל להמשיך ולאשר את המצב המיוחד בעורף מעבר מבלי לקבל תשובות ברורות". (צבי זרחיה)
19:00 - מנהרה, חדר פיקוד של חמאס ואמל"ח במחלקת הלב: צה"ל פרסם גילויים חדשים משיפא
חמישה ימים לאחר תחילת פעולת צה"ל בבית החולים שיפא שברצועת עזה, בצבא תיארו כי בית החולים הפך ל"כיפת ברזל" של דרג המ"פים והמג"דים של חמאס, וכן שימש להחזקת חטופים, יחד עם בתי החולים אל קודס, ראנתיסי ונאצר. עוד צוין כי בשלושת השבועות שקדמו לתמרון, חמאס הנחה לאטום את פתחי המנהרות בבית החולים ולהסתיר אמצעי לחימה בחסות 30 אלף העזתים שנמצאו במתחם. בין היתר נמצאו בשיפא אמצעי לחימה במחלקת הלב, חדר פיקוד של חמאס ופיר שמוביל למנהרה בעומק של יותר מ-10 מטרים, המסתיימת בדלת הדף עם חרך. (יואב זיתון)
18:45 - הותר לפרסום: סמ"ר גל מישאלוף וסגן (במיל') אדיר פורטוגל נפלו בקרבות ברצועה
הותר לפרסום כי סגן (במיל') אדיר פורטוגל (23) וסמ"ר גל מישאלוף (21) נפלו בקרבות בצפון רצועת עזה. פורטוגל, תושב מזכרת בתיה, היה קצין בגדוד שקד של חטיבת גבעתי. מישאלוף, תושב מודיעין, היה לוחם בגדוד צבר של החטיבה. עוד נמסר מדובר צה"ל כי שני קצינים מגדוד שקד ושני לוחמים מגדוד צבר נפצעו באורח קשה בקרבות בצפון הרצועה. הפצועים הועברו לקבלת טיפול רפואי ומשפחותיהם עודכנו. (יואב זיתון)
18:25 - פיקוד העורף: ניתן לקיים מחר לימודים ללא הגבלות בגוש דן
פיקוד העורף קבע הנחיות חדשות לניהול שגרת החיים, והסיר את ההגבלות על גוש דן, בהן פעילויות חינוכיות. (ynet)
18:20 - הרמטכ"ל אישר תוכניות להמשך הפעילות הקרקעית ברצועת עזה
מדובר צה"ל נמסר כי הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי קיים אמש הערכת מצב ואישר תוכניות בפיקוד הדרום להמשך הלחימה הקרקעית והתמרון ברצועת עזה. (יואב זיתון)
16:45 - הבית הלבן: על ישראל לקחת בחשבון את ביטחון הפלסטינים בדרום עזה בטרם תפעל שם
סגן היועץ לביטחון לאומי בבית הלבן, ג'ון פיינר, אמר כי "על ישראל לא לפעול צבאית נגד חמאס בדרום רצועת עזה מבלי לקחת בחשבון את ביטחונם של האזרחים הפלסטינים העקורים". פיינר, שאמר את הדברים בריאיון לרשת CBS, הוסיף כי "לישראל יש את הזכות לפעול בדרום הרצועה, אך היא צריכה לקחת בחשבון את ביטחון אותם אזרחים כחלק מתוכניותיה הצבאיות". (רויטרס)
15:25 - דיווח בסעודיה: החות'ים השתלטו על אוניית משא "ישראלית" בים האדום
ערוץ הטלוויזיה הסעודי "אל-חדת" דיווח כי המיליציה החות'ית, בעלת בריתה של איראן, חטפה בים האדום אוניית משא "ישראלית" הנושאת את השם "גלקסי לידר", כשעל סיפונה 22 איש. הספינה חכורה ככל הנראה על ידי חברה ישראלית, אך אין ישראלים על הסיפון. ממשרד החוץ נמסר שהם מכירים את הנושא. (ליאור בן ארי)
15:09 - אחרי יותר מ-40 יום שיקיריהן נמצאים בשבי חמאס: בני משפחות חטופים הוזמנו לכנס שייערך מחר בכנסת
אחרי יותר מ-40 ימים שבהם נמצאים יקיריהן בשבי חמאס, מחר יתקיים כנס למשפחות החטופים בכנסת, תחת הכותרת: "הכנסת מחבקת את משפחות החטופים". במהלך הכנס יישמעו עדויות המשפחות.
משפחות החטופים צעדו עד אתמול במשך חמישה ימים מ"כיכר החטופים" בתל אביב למשרדי ראש הממשלה בירושלים והביעו ביקורת קשה כלפי מקבלי ההחלטות שלא מדברים איתם מספיק. הכנס נערך ביוזמת יו"ר הקואליציה אופיר כץ, מרכזת האופוזיציה מירב בן ארי ויו"ר הכנסת אמיר אוחנה. הוא ייערך בנוסף לפגישת נציגי המשפחות מחר עם הקבינט-הביטחוני, שעליה הודיעה אמש ראש הממשלה בנימין נתניהו. (סיון חילאי)
3 צפייה בגלריה
צעדת משפחות החטופים חטופים מקיבוץ גזר ללטרון 16.11.23 מלחמה בעזה חרבות ברזל
צעדת משפחות החטופים חטופים מקיבוץ גזר ללטרון 16.11.23 מלחמה בעזה חרבות ברזל
צעדת משפחות החטופים לירושלים, לפני שלושה ימים
(תומר שונם הלוי)

15:03 - הרצוג: "צריכים את הלגיטימציה המדינית לא רק למערכה - אלא גם ליום שאחרי"
נשיא המדינה יצחק הרצוג השתתף בהערכת מצב של משרד החוץ. "חשוב לי לומר שאנחנו נמצאים במערכה מאוד קשה ומורכבת, ובד בבד עם היכולת שלנו להכריע את האויב ולהשיב את החטופים, אנחנו צריכים את הלגיטימציה המדינית לא רק למערכה - אלא גם ליום שאחרי", אמר. "מפה אנחנו מוציאים קריאה לחברות התעופה הזרות - להתחיל לחזור לנחות בארץ, לדרוש את זה מהן. הגיע הזמן שנראה אותן פה, הגיע הזמן להתחיל להניע את גלגלי המשק". (ynet)
14:53 - האזעקות בצפון: זוהו שני שיגורים מלבנון, צה"ל משיב אש. דובר צה"ל עדכן כי זוהו שני שיגורים משטח לבנון למרחב מרגליות וכפר גלעדי, שלא יורטו. אין נפגעים בתקרית. כוחות צה"ל תוקפים את מקורות הירי.
14:06 - הירי בצפון נמשך: אזעקות נוספות באצבע הגליל. אזעקות הופעלו בקיבוץ כפר גלעדי ובתל חי שבאצבע הגליל.
14:03 - אזעקות באשקלון ובעוטף עזה. אזעקות הופעלו באשקלון ובזיקים, כרמיה, מבקיעים ובנתיב העשרה שבעוטף עזה.
13:57 - יותר מ-54 משלחות הגיעו לביקור סולידריות בישראל: "תפיסת הביטחון של ישראל כרוכה באשראי המדיני שלה". נשיא המדינה יצחק הרצוג השתתף בחיתוך המצב היומי של משרד החוץ המתקיים מאז פרוץ המלחמה, בליווי שר החוץ אלי כהן ובכירי המשרד. "אין ספק שתפיסת הביטחון של ישראל ‏כרוכה בצורה אדוקה בתפיסת מדיניות החוץ של המדינה, והיכולת לקבל אשרה מדינית לביצוע פעולות צבאיות בדיוק כמו התכלית המדינית שהוגדרה כאן", אמר הרצוג. "אני מודה לשגרירים ולנציגים שנמצאים בחזית, הם עובדים מסביב לשעון, עבודה קשה ומקצועית".
שר החוץ אלי כהן ציין כי מ-7 באוקטובר יותר מ-54 משלחות הגיעו לביקור סולידריות בישראל. "נציגויות ישראל קיימו יותר מ-7,000 ראיונות ותדרוכים לתקשורת הבינלאומית ותכני המשרד בדיגיטל זכו לחשיפה של יותר מ-2.2 מיליארד צפיות. בנוסף, נציגויות ישראל ברחבי העולם מקדמות עצרות תמיכה, בראשן עצרת חסרת תקדים בוושינגטון עם יותר מרבע מיליון משתתפים", סיכם השר את פעילות משרדו.
13:26 - איראן מפצירה במדינות המוסלמיות: "נתקו קשרים פוליטיים עם ישראל לתקופה מוגבלת". המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי הפציר במדינות מוסלמיות "לנתק קשרים פוליטיים עם ישראל לתקופה מוגבלת". כך דיווחה סוכנות הידיעות האיראנית "תסנים". בחשבון הטוויטר של חמינאי פורסמה הבוקר תמונה מביקורו באוניברסיטת עאשורא, על רקע מה שנראה כמו כטב"ם עם הכיתוב עזה.
במקביל, נשיא איראן איברהים ראיסי אמר כי "עמי העולם עצובים מהמתרחש בעזה. קרבות הנשים, הגברים, החולים והצוותים הרפואיים בבתי החולים בעזה יירשמו בהיסטוריה של המאבק הפלסטיני". הוא הוסיף: "אני מקווה שאלוהים ישחרר את פלסטין בהקדם האפשרי".
13:19 - אזעקה גם באצבע הגליל. אזעקות הופעלו במושב מרגליות שבאצבע הגליל.
13:13 - צבע אדום בעוטף עזה. התרעת צבע אדום הופעלה בקיבוצים כיסופים ומפלסים שבעוטף עזה.
13:13 - יום הקרב בצפון נמשך: חיזבאללה במתקפה משולבת של טילי נ"ט ופצמ"רים על הגליל המערבי, צה"ל משיב אש. בגליל המערבי חיזבאללה מבצע מתקפה משולבת עם טילי נ"ט ופצמ"רים לעבר מוצבי צה"ל ליד אדמית, דבורנית וחניתה. אין נפגעים, וצה"ל משיב אש. בהמשך להתרעה על חדירה של כלי טיס עוינים בצפון הארץ מוקדם יותר היום, שוגרו מיירטים לעבר מספר מטרות אוויריות חשודות שחצו משטח לבנון לשטח הגליל העליון, האירוע הסתיים. לפני זמן קצר זוהו מספר שיגורים משטח לבנון לעבר אזורים שונים בגבול הצפון. אין נפגעים. כוחות צה"ל תוקפים את מקורות הירי.
12:36 - הותרו לפרסום שמות 3 לוחמי מילואים שנפלו, שניים מהם נהרגו מטיל נ"ט בעזה. צה"ל התיר לפרסום את שמותיהם של שלושה לוחמי מילואים שנפלו אתמול. שניים מהם נהרגו מפגיעת טיל נ"ט אמש ליד בית לאהיא שבצפון רצועת עזה, והשלישי, קצין תותחנים, נהרג בתאונת דרכים בדרך לפעילות מבצעית. אלו שמותיהם: רס"ר (מיל') יקיר ביטון, בן 34 מירושלים, לוחם בגדוד 8717, חטיבה 261, נפל אתמול בקרב בצפון רצועת עזה; רס"ם (מיל') רני טחן, בן 40 משדה נחמיה, סמב"ץ בגדוד 8717, חטיבה 261, נפל אתמול בקרב בצפון רצועת עזה; רס"ן (מיל') חן יהלום, בן 35 מכפר אז"ר, קצין בגדוד 8159 של חיל התותחנים, נפל אתמול בתאונת דרכים.
12:12 - חודש וחצי לאחר הטבח בבארי: זוהו שרידי גופת ליאל חצרוני בת ה-12. זוהו באופן רשמי שרידי גופתה של ליאל חצרוני בת ה-12, שנרצחה בטבח בקיבוץ בארי. כך עודכנה אמש המשפחה. הממצאים אותרו על ידי ארכיאולוגים של רשות העתיקות. ליאל ודודתה אילה נרצחו עם אחיה התאום של ליאל, ינאי, ועם סבם של התאומים, אביה. בהיעדר גופה, בחרה המשפחה לקבור בטקס את חפציה של ליאל.
11:38 - צה"ל: פשטנו על בתי בכירים בשכונת יוקרה בעזה. צוות הקרב של חטיבת הצנחנים, לצד כוחות שריון, הנדסה וחיל האוויר, איתרו בשכונות שיח עג'לין ורימאל ברצועת עזה כ-35 פירי מנהרות ואמצעי לחימה רבים, וחיסלו מחבלים. לפי הודעת דובר צה"ל, "לוחמי החטיבה פשטו על מחנה בשימוש המחלקה הטכנית במודיעין הצבאי של חמאס. במהלך הפשיטה איתרו הלוחמים מצבורי אמל"ח ושבעה משגרי רקטות".
3 צפייה בגלריה
מלחמת עזה לוחמי צה"ל ב שכונת רימאל רצועת עזה 19.11.23
מלחמת עזה לוחמי צה"ל ב שכונת רימאל רצועת עזה 19.11.23
לוחמי צה"ל בשכונת רימאל
(צילום: דובר צה"ל)


10:42 - הירי לצפון נמשך: אזעקות בגליל העליון. אזעקות המתריעות על ירי טילים הופעלו בחצור הגלילית ובעמוקה שבגליל העליון. התרעות מחשד לחדירת כלי טיס עוין הופעלו בשורה ארוכה של יישובים בצפון - במועצות האזוריות מרום הגליל, הגליל העליון ומעלה יוסף. התרעה הופעלה גם בג'ש. ההתרעות הופעלו מעט אחרי ההודעה של צה"ל על יירוט של כלי טיס מעל גבול לבנון.
10:30 - כלי טיס של חיזבאללה יורט בגבול לבנון, צה"ל תוקף בתגובה. צה"ל הודיע כי יירט "מטרה אווירית חשודה" שחדרה מלבנון. מדובר לפי החשד בכלי טיס של חיזבאללה. "כוחות צה"ל תוקפים בירי לעבר שטח לבנון", נמסר
10:19 - הקבינט אישר את הכנסת הדלק לעזה, 3 שרים התנגדו. הקבינט המדיני-ביטחוני המורחב אישר בתום ישיבה שארכה כשש שעות וחצי את החלטת הקבינט המצומצם להיענות לבקשת ארה"ב ולהכניס דלק בכמות מוגבלת לרצועה. השרים בצלאל סמוטריץ', איתמר בן גביר ומירי רגב הצביעו נגד. השר גדעון סער נמנע.


10:07 - אזעקות במרגליות ובמנרה. אזעקה המתריעה על ירי טילים הופעלה במושב מרגליות הסמוך לגבול בין ישראל ללבנון ובקיבוץ מנרה.
9:11 - אלפי חימושים מהים: תיעוד תקיפות הסטי"לים לטובת התמרון בעזה. דובר צה"ל פרסם הבוקר עדכון לפעילות הצבאית ברצועת עזה, שהורחבה בסוף השבוע, ומסר כי לצד פעילות הכוחות היבשתיים, לוחמי שייטת 3, שייטת ספינות הטילים תקפו מטרות של חמאס לאורך הרצועה - באמצעות אלפי חימושים מהים. עוד נמסר כי הם סייעו לכוחות היבשה באש ובתצפית על ידי פתיחת צירים, ליווי באש, סיכול איומים יבשתיים כנגד כוחותינו וחיפוי על משימות יבשתיות מהים.

בנוגע להרחבת הפעילות הקרקעית, מסר צה"ל כי ביממה האחרונה לוחמי חטיבת הנח"ל נלחמו בפאתי שכונת ג'באליה, וכי הם נתקלו וחיסלו מחבלי חמאס. באחד מהקרבות, שבהם מסייעים לחטיבה טנקים ומטוסי חיל האוויר, צוות הקרב החטיבתי של הנח"ל זיהה חוליית מחבלים שעמדה לירות על הכוחות מגג בניין מגורים. "הכוח הכווין כלי טיס מאויש מרחוק שחיסל את המחבלים", נמסר. בנוסף, במהלך סריקות נמצאו אמצעי לחימה וציוד צבאי בבנייני מגורים אזרחיים.
בנוגע לפעילות חיל האוויר, נמסר כי מטוסי קרב השמידו "תשתיות טרור רבות" של חמאס בשכונות ג'באליה, זייתון ובית לאהיא.
8:57 - 10 פצמ"רים נורו מלבנון לעבר שלומי; מסוקי קרב תקפו יעדי חיזבאללה. מטוסי קרב של צה"ל השמידו לפני זמן קצר תשתיות של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון. בנוסף, זוהו כעשרה שיגורים של פצצות מרגמה לעבר מרחב שלומי שנפלו בשטח פתוח, צה"ל תוקף את מקור הירי בשטח לבנון.
8:35 - אזעקה בגליל המערבי. אזעקה המתריעה על ירי טילים הופעלה במועצה שלומי שבגליל המערבי.
8:32 - דיווח: 15 פלסטינים נהרגו בהפצצות בתים בדרום ובמרכז הרצועה. סוכנות הידיעות הפלסטינית "וופא" דיווחה כי 13 בני אדם נהרגו בהפצצה ישראלית על בית במחנה הפליטים נוסייראת השוכן במרכז רצועת עזה. בנוסף, לטענת הפלסטינים, אישה ובתה נהרגו בהפצצת בית באזור "בית החולים האירופי", דרומית-מזרחית לחאן יונס שבדרום הרצועה.

3 צפייה בגלריה
חיילים חייל צה"ל פועלים ב עזה מלחמת עזה 16.11.2023
חיילים חייל צה"ל פועלים ב עזה מלחמת עזה 16.11.2023
חיילי צה"ך פועלים ברצועה
(צילום: דובר צה"ל)
8:02 - הפלסטינים: שניים נורו הלילה למוות על ידי צה"ל ביו"ש. סוכנות הידיעות הפלסטינית "וופא" מדווחת כי שני פלסטינים נהרגו על ידי צה"ל ביהודה ושומרון במסגרת פעילותו שם במהלך הלילה. לפי הדיווח, גבר בן 46 בשם עיסאם אל-פאייד נורה למוות בכניסה למחנה הפליטים ג'נין. לטענת "וופא" הוא סובל ממוגבלות. ההרוג השני לפי הדיווח הוא עומר א-לחאם, בן 20 שנורה למוות בראשו במהלך עימותים שפרצו עם כוחות צה"ל כשאלו נכנסו למחנה הפליטים דהיישה, ליד בית לחם.
7:00 - הותר לפרסום: סרן במיל' רועי ביבר וסמל בנימין מאיר ארלי נפלו בקרבות בעזה. דובר צה"ל התיר לפרסום את שמותיהם של שני חללי צה"ל נוספים שנפלו בקרבות בצפון רצועת עזה. אלו שמות החללים: סמל בנימין מאיר ארלי, בן 21, מבית שמש, לוחם בגדוד 101, חטיבת הצנחנים. סרן (במיל׳) רועי ביבר, בן 28, מצור משה, מפקד צוות ביחידת יהל"ם, חיל ההנדסה הקרבית. בנוסף, לוחם בסיירת צנחנים נפצע אתמול באורח קשה בקרב בצפון הרצועה.
6:30 - הבית הלבן הכחיש את הדיווח על עסקת חטופים: "עדיין לא הושג הסכם בין ישראל לחמאס". דוברת המועצה לביטחון לאומי בבית הלבן אדריאן ווטסון הכחישה את הדיווח ב"וושינגטון פוסט", לפיו סוכמו פרטי העסקה הטנטטיביים בין ישראל לחמאס, וטענה כי "עדיין לא הושג הסכם. ארצות הברית ממשיכה לעבוד קשה למען השגת ההסכם בין ישראל לחמאס".
6:15 - דיווח: סוכמו הפרטים בין ישראל לחמאס, עשרות חטופים ישוחררו בתמורה ל-5 ימי הפוגה. ישראל וחמאס, בתיווך ארצות הברית, סיכמו על פרטי העסקה הטנטטיביים לשחרור חטופים תמורת הפוגה של חמישה ימים בלחימה. כך דווח ב"וושינגטון פוסט" מפי אנשים המעורים בפרטים. בכותרת הידיעה נכתב כי ישראל "קרובה" להסכם עם חמאס.
בדיווח ציינו כי שחרור החטופים צפוי להתחיל בימים הקרובים, אם לא יהיו עיכובים נוספים, והוסיפו כי לפי ההסכם מדובר בעסקה בשלבים - לפחות 50 חטופים ישוחררו בקבוצות קטנות כל 24 שעות במהלך ההפוגה. בנוסף, לפי אותה עסקה מתגבשת כלי טיס ימשיכו לנוע בשמי הרצועה על מנת לפקח על המתרחש בעזה במהלך ההפוגה.
6:00 - ארגון הבריאות העולמי: 316 פלסטינים נותרו בביה"ח שיפא בעזה, יש לפנותם מיד. ארגון הבריאות העולמי (WHO) הודיע כי הוא מכין תוכנית פינוי לבית החולים שיפא ברצועת עזה, אותו הוא מכנה "אזור מוות". הארגון אמר כי 291 חולים ו-25 אנשי צוות רפואי נותרו בבית החולים, והוסיף: "יש לפעול לפנותם מהמקום באופן מיידי".